• Maramina

Vi som försökt ett tag utan plus

Nellin skrev 2012-12-11 21:55:06 följande:
    Du vägrar väl inte ÄL-test? Du hade ju testat igår? Eller missförstår jag dig nu?

Nej, du har inte missförstått mig. Jag testade igår och på grund av resultatet, ett superpositivt och ett supernegativt och med liknande resultat idag, förrutom att det positiva nu var lite svagare, dvs inte positivt längre, men fortfarande starkt och det negativa precis lika negativt idag, så litar jag inte på testerna helt enkelt och vägrar köpa nya och slänga pengar i sjön på något som jag inte kan lita på. Kanske är CB:s digitala bättre, men de är så attans dyra och med tanke på att jag vissa cykler endast har en peak på några timmar, och andra flera dagar, så vill jag inte lägga ner sådana mängder av pengar. Inte för att jag inte har råd, utan snarare att jag känner inte att det ger så lite jämfört med vad man får. Vi fortsätter som nu, och med tanke på att jag alltid haft ökad sexlust runt ÄL så har det blivit mycket sexande särskilt då (vilket det blir alltid i några veckor efter mens då jag känner mig så ofräsch under mens och vill inte ha sex då, så när det väl är över så är vi både desto sugnare och det brukar hålla i sig ungefär fram till 7-10 dagar innan nästa mens, så vi borde få till det vid rätt tillfällen ändå

Och just det ja, dagens tog jag just för att det blev så konstigt igår och jag råkade ha ett par likadana tester kvar i byrålådan så jag ville kolla med samma urin, vilket jag inte gjorde igår,  om det verkligen kunde skilja så mycket 
  • Maramina
    Ciccie86 skrev 2012-12-12 08:49:23 följande:
    Tog ett test i morse, men negativt som vanligt.. Så mensen kommer nog!
    Blä, för negativa test! Kanske är det för tidigt. Om inte så får du försöka se det positiva i att du kan då börja med dina tabletter coh få bli bra i ryggen och slippa smärtan. Kan tänka mig att det är väldigt jobbigt att gå med sådant och dessutom i den grad som du tycks ha. Stor kram till dig!
    JZ79 skrev 2012-12-12 08:04:57 följande:
    Sitter i väntrummet nu å är så jäkla stolt över min man som lyckades leverera ett prov inne i ett rum på ivf-lab :) 25 min kvar innan läkarbesöket börjar....pirrigt!!! :P

Heja, heja! Hoppas att allt gått bra för er nu!

Solrosen: Hoppas att det inte blir så igen! Och hoppas att ni lyckas få till det och att du inte är överstimulerad!

Jayt: Skönt att höra att du mår lite bättre!

Stor kram till er alla! NI är bäst!       

• Maramina

Pastell: Vilken tur att din man klarade sig! Undrar om den där idioten ens märkte att din man körde av vägen? Personen ifråga lär ju inte varit helt klar i huvudet, han/hon måste ju varit påverkad av något! Och oavsett om det var alkohol, droger, sjukdom, trötthet, what ever så är det ju smitning det handlar om! Jag har för mig att det kan medföra fängelse till och med! Finns det något ögonvittne och lyckades din man få tag på regnumret?

Stegen: Skönt att du mår bättre! Du har rätt i att alla graviditeter är olika, men just när man haft Hyperemesis gravidarum så är det väldigt stor risk att man får det även vid följande graviditeter. Jag pratade med min BM som jag hade då om det och hon sa också samma sak, att det inte behöver bli lika illa nästa gång och när jag frågade henne hur stor del ungefär av "hennes" mammor (med tanke på att hon numera gått i pension så hade hon haft ett antal under sina år som barnmorska) som verkligen hade mått bättre andra graviditeten som hon kunde komma på så kunde hon inte komma på att det verkligen hade varit så många. Då jag mådde som jag gjorde och har varit väldigt öppen med det så har jag träffat många som haft det likadant, och endast en av alla har sagt att hon mådde bättre andra graviditeten. Alla andra har till och med mått sämre! Hon som mådde bättre andra graviditeten har en son och en dotter. Det är sonen som är äldst och den hon mådde dåligt med. Dottern hade hon knappt några symptom över hguvudtaget med annat än utebliven mens och växande mage med. Hon är den som hittills gett mig hopp att kanske slippa, då hon är nära släkting till mig. Men efter magsjukan jag nu har i färskt minne (-4 kg på dessa dagar!)  så är det hoppet som bortblåst   Men tack för att du(och ni andra) försöker uppmuntra mig och försöker mig att få mig på rätt köl igen och försöka se ljusglimtarna! 

• Maramina

Du vet väl Lillnosen att ägget fortfarande kan nås och bli befruktad och bli en bebis även efter Äl? Jag tror att det är ett till två dygn efter ÄL som den fortfarande kunde befruktas! Så mys ikväll också, är mitt råd!

• Maramina
    72dagar skrev 2012-12-13 14:05:14 följande:
    Ägginsättning om 5 min. Galet nervös

Hoppas, hoppas att det blir ett litet pyre av det!
  • Maramina

Jobbigt Solrosen! Det hade ju varit så skönt om de hade kunnat följa standardrutinerna! Hoppas att det är dunderägg som släpper och att det blir ett pyre för er med!

• Maramina

Nu fortsätter jag att tjata om mitt jobbsökande... Jag var på en intervju idag, men den behöver jag kanske inte fundera så mycket mer på för just nu ser set ut som jag har väldigt goda chanser till två tjänster! Den ena tjänsten är en av två slutkandidater på, nu är det referenserna som det hänger på. Den andra tjänsten är jag högaktuell på, nu gäller det bara att det blir ok även högre upp i organisationen ifrån... Så idag har det var varit en riktigt, riktigt bra dag!

• Maramina
    stegen skrev 2012-12-16 22:24:40 följande:
    Var är maramina?

Här är jag!

Jag är inne och läser varje dag, men har inte orkat skriva så mycket de senaste dagarna, särskilt som jag endast varit inne från telefonen. Det är så mycket som snurrar i huvudet just nu: julen och helgerna, ondagens första besök på kliniken då vår utredning startar, funderingar på det här med bebisverkstaden i allmänhet, särskilt nu med den kommande arbetslösheten framför mig (sista arbetsdagen är imorgon), och den kommande arbetslösheten i sig själv osv. Utredningen och den kommande arbetslösheten skrämmer ärligt talat skiten ur mig! Jag vill bara ringa till kliniken och avboka besöket och sedan vill jag bara gå och gräva ner mig och inte komma fram igen förrän allt är bra igen och det finns mer saker att se fram emot. Just nu känns framtiden som ett enda frågetecken där jag inte vet något om hur det kommer att bli om något. Alla dessa grubblerier sliter på mitt humör och jag har varit värsta häxan med sämsta tålamodet nu ett tag, vilket i sig får mig att må ännu sämre. Jag vill inte vara en bitch för varken min dotter eller min man, men det är de som hamnar emellan, hur mycket jag än försöker sansa mig Till råga på allt så har jag gått med sprängande huvudvärk nu i snart fem dagar. Jag är rätt säker på att det är spänningshuvudvärk, och jag skulle haft massage inbokad i lördags, men massören avbokade det hela då hon hade gått och blivit magsjuk. Så nu får vi se när det blir istället

Jag valde i alla fall att inte tänka på de konstiga ÄL-testerna i början av förra veckan och har kört på som om jag skulle haft ÄL nu i helgen, som beräknat. Nu vet jag inte om så är fallet, men det kändes som det i alla fall under gårdagen och även idag. Jag har i alla fall inte kollat med ÄL-tester som så var fallet, och jag har inte heller tempat den här månaden. Blir det så blir det. Blir det inte så blir det inte. Kanske blir det här det sista besöket för tillfället, eller över huvudtaget. Vi får se. Dels på vad utredningen kommer att komma fram till, dels hur det går med jobb. Jag vill så innerligt gärna ha ett barn till, men det känns som det är så mycket som talar för att vi inte borde försöka oss på det något mer. Men som sagt var, nu får vi först avklara den här veckan med jobbslut, första läkarbesöket och sedan turen via min mamma upp till vårt julfirande uppe i Värmland. Sedan så får vi se om mensen dyker upp lagom till nyår, eller inte.
  • Maramina
    stegen skrev 2012-12-17 08:39:23 följande:
    Åh vad jobbigt, men visst är det typiskt jag har åkt på en förmodligen inflammation, början till i min axel. Inga tabletter och jag måste fortsätta anstränga den bär jag mockar till hästen, det är olidligt. Tur det går så fort att mocka!
    Men vad gör man egentligen bär man inte får ta antiinflammatoriska?

Jag vet att Alvedon inte räcker så långt, men testa med det. De är ok att ta även om man försöker bli gravid/är gravid. Sedan är det väl iten så mycket annat att göra än att försöka värme- alternativt kylbehandla området. Testa även med ormsalva, kanske kan det lindra något.
  • Maramina
    stegen skrev 2012-12-17 09:59:48 följande:

Tack, var hittar man ormsalva, och vad är det?
    Fundera på aloevera, någon som vet om man får ta det?
    Ormsalva är lite som tigerbalsam (förutom lukten) ett muskelliniment och hjälper mot muskel och ledsmärtor, för mig har det även dämpat smärta vid inflammationer. Det finns i många mataffärer, på apotek och även i vissa idrottsaffärer plus på hälsokost. Nu när jag googlade på det såg jag dock att man vet alldeles för lite om påverkan vid amning/graviditet  för att man ska kunna rekomendera att använda det då. Men jag antar att det är så med de flesta saker man kan hitta inom naturläkemdelsbiten. Här är i alla fall en länk:
    http://www.simplus.se/liniment/ormsalva-plus-25-ml__47
    http://www.simplus.se/ovrigt/produktfragor__191
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus