• Maramina

Vi som försökt ett tag utan plus

En fundering tjejer... Tycker ni att det är jobbigt att höra på mig och mitt tjat om min bebislängtan med tanke på att jag har ett barn sedan tidigare? Alltså, jag vill ha helt ärliga svar. Kanske är det PMS-depp, kanske är det så att jag har rätt i det jag känner, vilket är att jag egentligen inte hör hemma i den här tråden. Att flera av er, trots att ingen säger något stör sig på att jag tjatar om dottern, det faktum att jag har ett barn öht och att jag ändå hänger här och gnäller för att jag inte blir gravid. Att jag egentligen borde vara nöjd med det jag redan har

• Maramina

Fina ni är tjejer!

Trots att mensen inte har kommit än (i BIM-listan står det att jag har BIM idag, men ÄL var ju sen den här månaden så nu är BIM på måndag istället) så är jag 110 % säker på att den kommer att komma då tempen bara sjunker för tredje dagen på raken och allt tyder på ickegraviditet och negativt gravtest (vilket i sig inte betyder något då det ändå kan vara för tidigt att synas något), så tog jag och drack både starkglögg, vin och snaps idag när min avdelning var på julbord/jullunch och det kändes väldigt bra. Jag brukar inte ha behov av att dricka utan klarar mig gott på alkoholfritt i vanliga fall, men då det var julbord och avtackning av mig och tre kollegor i kombination kändes det väldigt bra att kunna skåla med dom. Men samtidigt har jag lite ångest, tänk om jag trots allt skulle vara gravid och nu har jag druckit... Det var ju inga jättemängder jag drack, men ändå!

Vi var i alla fall på Hamnkrogen på Liseberg och jag måste säga att de hade nog det bästa, och största, julbordet jag varit på! Vi åt vid 12 och jag är fortfarande mätt!

• Maramina

Förresten, någon som har någon idé om varför jag blivit så frusen på kvällarna för? Ikväll var jag tvungen att värma bastun för att bli varm (började frysa först en bra stund efter att jag hade kommit hem, så Liseberg borde frusenheten inte bero på). I vanliga fall så brukar jag hålla mig varm efter det, men inte idag. Närmare en timma efter bastun började jag frysa igen och sitter nu under värsta duntäcket med både pyjamas och morgonrock och känner mig fortfarande inte varm. Hoppas bara att jag inte håller på att bli sjuk! Det vill jag verkligen inte!

• Maramina
    BaPumba skrev 2012-12-01 00:17:36 följande:
    Maramina: Jag var där förra julen och käkade julbord med jobbet, massa god mat! Trevligt ställe också. Vi var där på kvällen dock och hade sista sittningen, och det kändes lite stressigt för de började duka undan buffén innan vi kände oss helt nöjda. Till veckan ska vi på julbord på Älvsborgs fästning, det ska bli lite spännande faktiskt. :)

Har du jobbat din sista dag på företaget idag? Har du hört nåt från intervjuerna?

Älvsborgsfästning var jag till för några år sedan och det var gott, men ingenting extraordinärt. Stressigt var det också.

Vad det gäller jobbet så ska jag jobba fram till jul. Vi är fyra som har/ska sluta den närmaste tiden. Vad det gäller de jobb jag sökt så har jag inte hört något mer, och tror inte jag kommer att göra det förrän allra tidigast i slutet av nästa vecka
  • Maramina

Nellin: Vissa personer har positivt utslag på ÄL-stickor endast en kort stund. Därför skulle jag, om jag var du, testa minst 2 ggr/dag. Jag har läst någonstans att man inte ska testa innan kl 10 på morgonen, så om du tar det första testet då, och så en till på eftermiddag/kväll så borde du inte missa en eventuell stegring. Jag har läst att det tom finns dom som testar tre ggr/dag för att inte missa....

Vad det gäller styrkan på kontrollstrecket när det är negativt så kan det skilja väldigt från person till person, men även mellan märken. Jag har tex ett märke nu (vet ej vilket då jag har fått dom) som endast har kontrollstrecket som syns. Först en eller två dagar innan ÄL började det synas något. Så testade jag med dom igen idag, för det brukar ju sägas att ÄL-test kan ge utslag och mensen är på G. Det blev helblankt. Men så har jag inte beräknat att den kommer förrän på måndag heller.

Sedan har jag haft något märke som gett så starka streck som du har fått, genom hela cykeln, utom vi ÄL då. Så fet kan verkligen skilja en hel del!

• Maramina
    Nellin skrev 2012-12-01 20:04:37 följande:
    Tack för ditt utförliga svar, Maramina! :)

Så lite så! Jag har svårt att skriva kort och koncist, har jag insett :-S
  • Maramina

Jag skulle skriva att en av de gånger som jag missat peaken på testerna för att jag bara testade en gång per dag var den gången som slutade i mitt första mf. Nu har jag haft flera månader där det peakat 2-3 dagar, förrutom denna månaden

• Maramina
    Pastell skrev 2012-12-01 20:24:27 följande:
    De månader jag testade fick jag aldrig fullt utslag,bara stegring. Därför jag misstänkte jag inte haft äl

Fy helsikke så ont jag har i halsen Skickade iväg mannen att handla massa glass och halstabletter. Vad ynklig man blir när man är sjuk

Stackare! Krya på dig!
  • Maramina

Här sitter jag med sanslös mensvärk och vill knappt röra mig öht. Jag kände inget imorse så åkte jag och simmade med en go vän. Men simningen gick ingen bra, kroppen mer eller mindre vägrade vara med på det hela. När jag kom hem hade mensen kommit igång och så nu kom mensvärken. Jag trodde inte att den skulle komma förrän imorgon, men det är ju skönt att den kom redan idag. Som det är nu så kommer ÄL perfekt innan vår läkartid, samtidigt som den kommer efter att mannen varit bortrest en vecka

• Maramina

Söta ni!

Men det kändes ändå rätt ok med mensen då jag var inställ i och med att tempen gått ner de senaste dagarna och jag trodde ju inte i början av månaden eller vid ÄL att det skulle bli något. Men sen kom ju tempdippen ett tag efter ÄL och så trifasisk tempkurva vilket väckte hoppet. Tills den sjönk igen vill säga. Då kändes det värre än det brukar för mig. Numera är det mest ett konstaterande för mig : "Jaha. Mens den här månaden med..."

Däremot är PMS:en enorm, jag som inte alls haft så jobbigt på hur länge som helst. Har ont i kroppen, humöret är uruselt och tålamodet är noll, kort sagt jag är ett monster

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus