• Maramina

Vi som försökt ett tag utan plus

72dagar skrev 2012-12-07 20:17:46 följande:
    Försöker, vilken härlig lösning!

Så spännande med all pergoknapring härinne. Blir helt hoppfull för er!

Var hos dr idag fick bokat ägginsättning till 13e dec, lucia alltså. Galet spännande!!! Wihi

Åh! Vad spännande! Då blir det
  • Maramina
    Maramina skrev 2012-12-07 20:49:33 följande:
    Åh! Vad spännande! Då blir det

... plus lagom till nyår då! Eller om du testar tidigt till jul . Jag håller tummar och tår för dig!
  • Maramina

Underbart Nellin!

Vad det gäller när ÄL sker efter att man har fått plus på stickan har jag hört att oavsett om man får plus någon timme eller i två dagar så sker ÄL någon gång inom 12-48 timmarna. Så man kan inte genom att testa med stickor se hur lång tid efter plusset som ägget släpper. Som jag har förstått det som så kan hormonerna ligga kvar i kroppen även efter att ägget lossnat, likaväl som att testet blir negativt redan innan ägget släppt. Därför behöver man inte firtsätta testa efter första positiva testet. Så om detta är sant så är det bra att ligga både idag och imorgon. Sedan så stod det i den information som jag fick när jag beställde ProgesterAll så ska man börja smörja den just för att man inte säkert vet när ägget släpper efter positivt test tidigast två dagar efter första positiva.

• Maramina

Tråkigt Pastell att ha en sjuk man när det börjar närma sig ÄL! Ok, feber är kanske inte de bästa förutsättningen för mannens spermier men i övrigt borde det väl inte hindra er? Du får helt enkelt ta kommandot och förbjuda honom att göra annat än att ta emot (ok då, något vill du ju ha från honom, men för att få det behöver han inte göra så mycket mer än att bara ligga där och njuta). :-P

• Maramina

Usch! Nu har jag också blivit magsjuk! Ligger helt utslagen på soffan. Kan inte behålla något just nu. Försöker få i mig vätskeersättning en tesked i taget. Det går sådär. Som tur är mår dottern bättre nu. Och när jag höll på och spydde tidigare kom hon och klappade mig på ryggen och sa att snart blir allt bra. Och så ville hon torka munnen på mig( självklart fick hon inte det). Åh vad jag önskar att ni alla kan få uppleva lyckan med barn! Det är så mycket kärlek! Fast just nu känner jag mig inte alls som någon bra förälder. Det värsta är att jag nu påminns om hur det var att vara gravid och jag börjar genast tvivla på om det är någon bra idé att försöka få till ett syskon. Risken är stor att jag blir minst lika dålig som när jag väntade dottern, dvs till och med sämre än vad jag är nu. Är det rätt att utsätta sitt befintliga barn för det i sin egoönskan om att få ett barn till?

• Maramina
    Pastell skrev 2012-12-10 05:32:26 följande:
    Dagen D här, usch är nervös att det inte ska synas ett skit. Men men...ska vara där 8.45 men är redan uppe Måste åka bussen kvart i 7 för att hinna i tid,mannen har bilen till sitt jobb som inte heller ligger i min stad.

Den här gången är jag förberedd med åksjuketablett

Jag håller tummar och tår för fullt!
    Joseeefiine skrev 2012-12-10 01:05:46 följande:
    Jag och min kära sambo ska påbörja försök nummer 8 .. det kanske inte verkar så lång tid för många av er som försökt mycket längre .. jag lider verkligen med er!

Men för mig känns det som en evighet .. alla andra blir gravida till höger och vänster och på typ första försöket.

Vad gör vi för fel??

Jo i början använde vi glidmedel, så det vet jag nu att man inte ska (förutom pre-seed)..

Men annars så försöker vi verkligen ..

Har ni några tips på vägen?

Tar folsyra, har börjat med ägglossningstest ,, vad mer kan man göra?

Har inte tänkt på det lika mycket nu heller .. så jag hoppades verkligen denna gången, men NEJ.

Fick mensfanet idag .. :(

Välkommen! Flera av oss hade försökt lika länge som ni när vi kom in i tråden, så visst är du välkommen trots "bara" 8 månaders försök. Så länge du inte kommer och säger något om att bara man slappnar av så blir man gravid, för det är en myt som får de flesta här i tråden att gå i taket, för då skulle nog vi alla varit gravida/föräldrar för länge sedan

Hur man ökat chanserna att lyckas? Folsyra ökar inte fertiliteten utan den minskar risken för fostret att få skador på centrala nervsystemet. Annars så är det leva hälsosamt, inte väga för lite eller för mycket, ha regelbunden sex (minst varannan dag). Gör man det sista behöver man inte ÄL-test annat än att kolla att hormonerna är ok och att kroppen gör det möjligt för ett ägg att lossa.
  • Maramina
    Försöker skrev 2012-12-10 10:07:44 följande:
    Alltså, jag har ett "litet" problem som jag närmar mig för varje dag och inte vill tänka på. Vet inte hur jag ska göra eller tänka. Jag är fullständigt skräckslagen inför att göra ivf. Jag vill verkligen inte göra det, har aldrig velat. Köpte min första bok om adoption innan jag var 20, det var liksom den vägen jag skulle gå när jag insåg att jag inte blev gravid. Ivf fanns inte ens på kartan. 

Och nu har det gått så fort och plötsligt har vi kastats in i ivfens värld utan att vi vet hur det gick till. Adoptionspratet och tankarna försvann helt eftersom ivf verkar vara 100% självklart att göra innan adoption. 

Men faktum kvarstår, jag vill inte göra ivf. Vet inte vad jag vill med det här inlägget egentligen.  Tankarna är överallt idag, känner mig bara frustrerad och maktlös...

Men vännen! Om det är så du/ni känner, dra i bromsen, stanna upp och tänk efter vad det är ni vill. Vill ni inte IVF, ge er inte in på det! Kanske ni ska tom be om att få en samtalshjälp från er klinik? Hur som, dra i nödbromsen nu och ta tid på er att besluta hur ni vill gå vidare nu, och gör inget förhastat! Stor kram!
  • Maramina
    Nellin skrev 2012-12-10 09:20:08 följande:
    Är det bara jag som mår illa och blir trött av progesterall? Blä säger jag bara! Dessutom har jag blivit dunderförkyld. Tack och lov precis lagom efter att ägglossningen troligen är över. Hade varit trist att må såhär när man ska mysa till det. Nu börjar den långa väntan till BIM. Fast jag tror det kommer gå fort, för jag har så mycket annat att fixa med innan julafton. Nu jäklar alltså, 24e gången gilt, eller vad säger ni? Försök nummer 2 år bara MÅSTE vara min tur!!!

Vänta lite nu, har du börjat med ProgesterAll innan ÄL? Hänger inte riktigt med... Jag har hört att man kan få lite biverkningar av den men det först efter att man använt det ett tag. Det är inte så att du håller på och bli sjuk? Eller att du förtagit dig med sexandet
  • Maramina

F-n. Det blir inget plus 2012 i alla fall. I och med att förra ÄL och mens var sen så räknade jag ut att den här månaden skulle ÄL komma lagom till helgen som kommer, vilket var bra i och med att mannen är bortrest till och med onsdag. Så i natt drömde jag att jag hade ÄL och så nu fick jag för mig att börja testa. Tänkte vara ute i god tid. Tror ni inte att test h-vetet visade ett starkt och fint plus? Om inte förra cykeln hade varit sen hade jag haft ÄL typ nu, så det är precis som kroppen går tillbaka till sin gamla cykel på något lustigt vis. Så om jag har plus på ÄL nu så borde mensen komma lagom till julafton. Jag som hade sett fram emot att testa efter jul

• Maramina

Hmm, nu fattar jag ingenting. Fick för mig att testa med ett annat test av annat märke och den visade absolut inte positivt. Är testerna verkligen så opålitliga? Ska man verkligen behöva lägga ner multum på cb-digital, eller är även de lika opålitliga? F-n, jag ger upp! Nu skiter jag i det här med tester!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus