• Maramina

Vi som försökt ett tag utan plus

Stora My skrev 2012-12-23 21:39:19 följande:
    Sitter här och inväntar mensen. Började räkna på lutealfas och enligt den och efter den dag ägget släppte så skulle mensen komma idag. Har annars beräknat den imorgon. Så nu har jag lite förhoppningar, fantiserar jag ska testa imorgonbitti fast jag vet ju att det inte är någon ide. Har ju inte haft en enda gravidkänning och fått typiska mensen-är-på-g symtom. Men ni vet, hoppet är det sista som överger en. Och så ni som är i samma sits med bim nu som inspirerar.

Jag säger samma sak till dig som jag sagt till flera andra: man behöver inte ha några symptom på graviditet men ändå vara gravid. Man kan till och med ha samma symptom som man har inför mens. Den enda symptom som jag verkligen tror på är utebliven mens och ett plus på stickan och en växande mage

Så, så länge mensen inte dykt upp finns det hopp! Eller vad säger du Stegen?
  • Maramina
    stegen skrev 2012-12-23 21:45:30 följande:
    Idag ha jag jag seabanden på mig hela dagen och kom på nu att jag inte mått illa sen imorse! Även ingefära inköpt ifall det skulle slå på!

Men se! Då kanske det hjälper för dig i alla fall! Eller så kanske ingefäran gör nytta av att bara finnas tillgänglig
  • Maramina

Vad mys med liten bula! För mig tog det tid innan det syntes något öht när jag var gravid. Några av mina jeans kunde jag ha genom hela graviditeten till och med! Och på nyår så var det tom en kompis kille som inte trodde på att jag var beräknad att föda tre månader senare...

• Maramina
    Lillnosen skrev 2012-12-23 22:24:56 följande:
    Va skönt Stegen att det hjälper nu! :) Mysigt med liten mage, får vi se?

Ännu inget spår efter mensen. Fattar det inte! Förstår inte varför lutealfasen helt plötsligt skulle bli längre? :/ Åhhhh! Vågar ju inte hoppas på plus imorrn efter dagens minus. Har ju dessutom bara CB digital hemma....

Jag bestämmer att hcg:nivån var för låg och att det är därför som du inte fick något plus och att det är därför mensen inte dykt upp!
  • Maramina

God jul önskar jag också er alla söta, underbara kvinnor som finns här och stöttar och pushar varandra när humöret inte är på topp. Hoppas ni alla får fina klappar även om ni kanske inte får den klappen som står högst på önskelistan! Stor julkram till er!

• Maramina

De flesta affärer och mackar säljer ju också graviditetstester Stora My! Något sådant borde ni väl ha något så när nära?

JZ: Vad mysigt det såg ut med ljus och fina tallrikar! Tänk vad mycket fina "tillbehör" kan göra för något så tråkigt som en pulverdiet! Jag skulle gärna vilja testa något sådant men vågar inte på grund av min hypotyreos. Alltför stora ändringar i min kost så blir hela min ämnesomsättning knas och min kropp får för sig att lagra så mycket energi som möjligt, dvs den börjar lagra fett vilket ju är precis tvärtemot vad man vill...

Nellin! Vi saknar dig! Vart har du tagit vägen? Förlåt för att jag gav dig hopp och kanske bidragit till att du försvunnit härifrån! Jag tyckte absolut att dina tester var positiva och kunde inte låta bli att säga det, annars brukar jag vara försiktig med att säga alltför mycket

Julen har varit fin med en massa god mat, fina julklappar (väldigt generösa svärföräldrar) och allmänt mys (även om dottern igår kväll när hon skulle gå och lägga sig sa att hon tyckte bättre om sommaren ). Idag har jag tyvärr inte mått så bra. Ont i huvudet (vit jul i alla bemärkelser så det är iaf inte baksmälla), lätt illamående, jättefrusen och allmänt ur form Nu vill jag bara hem! Visst är svärisarna underbara men nu vill jag bara krypa ner i min egna säng under mitt egna täcke. Men mannen och dottern är så nöjda här, särskilt som de kan få åka utför så jag får offra mig. Vi får se om vi åker hem imorgon eller i övermorgon.

• Maramina

Svärföräldrarna bor som vi i Göteborg, men vi är uppe i Värmland och firar jul på släktgården som fungerar som lantställe för hela makens släkt. Nu är vi bara hans familj här och inte hela tjocka släkten, och även om jag verkligen tycker om dom så känns det aldrig 100 % avslappnat med dom. Jag behöver få krypa in i min egna lilla vrå emellanåt vilket inte alltid är så lätt.

• Maramina
    Stora My skrev 2012-12-26 16:39:41 följande:
    Jag har varit runt på jakt efter test men inget ställe har. Hänger på låset 9.30 imorgon på Apoteket. Kan jag ta testet på eftermiddan eller kvällen? Eller bör jag vänta till fredagmorgon?

Du kan ta din morgonurin och förvara i kylskåpet tills du har köpt dig ett test. Sedan, innan du testar tar du fram ditt "prov" och låter den bli rumstempererad innan du testar. Eller så kissar du på morgonen som vanligt, men håller dig i minst fyra timmar innan du testar. Du måste bara komma ihåg att inte dricka något under dom timmarna

Minns jag fel eller har inte du passerat BIM? I så fall borde du kunna testa både utan morgonurin eller utan att hållt dig i fyra timmar utan en kortare tid borde räcka
  • Maramina
    Ciccie86 skrev 2012-12-26 20:39:08 följande:
    Hej alla!

Jag har en liten fundering. Jag är på dag -3 i cykeln idag, men mensen slutade för enbart 5 dagar sedan.. När tror ni att ÄL inträffar då? Jag börjar redan ha äl känningar.. Är jätte öm i livmodern och får ont vid sex.. Vad tror ni?

Hmm, nu hängde jag inte med riktigt i hur du menar med dina beräkningar. I vilket fall så enligt det jag har förstått, och som jag även sett hos mig själv så kommer ÄL ungefär samma (har något så när regelbunden cykel på 28-31 dagar) dag, dvs på dag 14 oavsett hur länge jag har blött. Just antalet dagar jag blöder kan nämligen skilja på 3-5 dagar.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus