Vi som försökt ett tag utan plus
Spännande! Jag håller tummarna!
Jo, det är ett sätt att mäta stresshormonen kortisol. Kruxet är att kortisolhalten i blodet varierar under dygnet och från dag till dag (ganska givet om man tänker efter) och det ärväldigt diskuterat hur dessa mätningar ska göras, via blodprov, salivprov, hårprov...
Det finns dom läkare som tror på att personer med flera mf i bagaget kan ha hjälp av mycket låga doser av acetylsalicylsyra, med betoning på just mycket låga. Det finns tom fertilitetsläkare som skriver ut detta för par med upprepade mf! Om jag har förstått det rätt, och minns det hela rätt av det hela så tror man (OBS! Tror, inte vet! Allt är bara teorier om jag minns det rätt) att i många fall där kvinnan har fått flera missfall så kan det bero på att blodet klumpat sig hos fostret (eller var det i navelsträngen ?) och att det är orsaken till att fostret dött och att det blivit mf. Så jag antar att det är sanningen i den teorin som nu ska utredas?
Usch, nu börjar nervositeten inför måndagens besök på kliniken komma smygandes. Kanske inte så mycket för att vi ska få veta resultaten utan snarare för spolningen. Det lustiga är att jag är inte heller nervös för eventuell smärta utan jag är nervös för just självaspolningen! Jag avskyr allt vad undersökningar heter!!!!
Jag tror jag är knäpp. Numera har jag inget jobb att gå till. Ändå ställer jag klockan på 6:15 och går upp, äter frukost och duschar.... Och då har jag inga tider att passa annat än att lämna dottern på dagis och så läkarbesöket inklusive spolning i eftermiddag. Är jag knäpp eller är jag knäpp????
By the way, tycket ni att jag är dum som tänker låta dottern vara på dagis dagligen nu ca 6 timmar/dag fastän jag inte har något jobb? I och med att jag är arbetsbefriad har vi rätt att låta henne vara på dagis heltid tills jag blir arbetslös även officiellt. När/om det sker blir hon sk 15 timmars barn. Tycker ni att jag gör fel? Under de timmar som hon är på dagis har jag tänkt passa på att träna, måla om hemma och då självklart söka jobb. Jag blir inte arg även om någon tycker att jag gör fel!!!
Kul att få höra era åsikter! Och tack för lyckönskningarna inför dagens läkarbesök! Jag är sjukt nervös!
Duktigt jobbat med din diet JZ! Hoppas att vågen är snäll imorgon och visar en massa minus! Känner du något med kläderna att du har gått ner?
Solrosen: Är detta din första kur?
Lillnosen: På ett sätt hoppas jag på att det inte finns så mycket mer än ämnesomsättningen som felar hos mig (oss). I så fall hamnar jag i samma sitts som du. Men samtidigt som jag inte vill mer än något annat än att bli gravid så känns det jobbigt att bli det nu när man söker jobb och är arbetslös. Skulle det behövas ta till behandling (annan än levaxin) så är det stor risk att vi tar ett brake i bebisverkstaden. Och med tanke på min ålder är det risk att det blir ett definitivt sådant. Upptäcks det inga större fel så kommer vi nog fortsätta våra försök. Ja, ja. I eftermiddag får jag veta. I alla fall allt utom om äggreserverna, men vid VUL så såg han ju flera fina äggblåsor så några ägg borde det finnas kvar
Lillnosen: Jag har ju hypotyreos sedan många år tillbaka och har även ätit levaxin i många år. I höstas, vid senaste provtagningen låg jag inom referensvärdet för vuxna personer, men för högt för att vara optimalt när man försöket bli gravid. Det är det jag hoppas få hjälp med nu och det är det som jag hoppas är enda felet.
JZ: Kul med kommentarer och kul med att känna att kläderna börjar sitta löst! Jag misstänker att det blir lite jobbigare nu när du blir ensam om att helt gå på pulver, men det fixar du galant!