Vi som försökt ett tag utan plus
Nu är jag hemma från kliniken. Resultaten från proverna var inte riktigt som vi hade väntat oss. Spolningen gick bra, äggledarna såg "mycket fina ut med bra passage" och kändes inte så mycket. Proverna på äggreserverna är som vi visste, inte klara än, men han skulle ringa mig på torsdag om dom resultaten.
Det oväntade var ämnesomsättningen. Den låg på 2,1 så den ligger nästan ok, men inget som behövde göras något åt enligt läkaren. Det var en sak som inte var riktigt som det skulle, mannens spermier. Jag har inte värdena men som läkaren sa, de låg i en gråzon och det var snarare åt det mörka hållet än åt det vita hållet. Beroende på vad provet på äggreserverna visar så rådde han till IVF. Om äggreserverna är låga, ganska omgående, om de ser bra ut tyckte han att vi skulle fortsätta försöka själva tills vi försökt i ett år... Jag tror att oavsett resultat så blir det nog ingen IVF för oss. Att vi får försöka acceptera det faktum att vi har fått en underbar liten tjej och att vi inte kommer att kunna ge henne något syskon