• JZ79

Vi som försökt ett tag utan plus

Rebster, hur sent/tidigt kan du lämna prov? Måste du lämna det hos dom? En del vårdcentraler öppnar ju tidigt och stänger sent...ifall du kan ta provet där istället. Jagjobbar på en vc och om nån patient hör av sig och behöver komma lite före vi öppnar så brukar vi försöka ordna det, för mig spelar det ingen roll om jag måste öppna 7.15 istället för 7.30. Kolla om det finns möjlighet..Förresten så kanske din mens inte kommer exakt den dag du tror? Isf blir ju mensdag 3 en annan dag än den du tror....Obestämd Du äl-testar inte heller? Min kropp känns annorlunda efter op och jag känner inte av äl så mkt längre å mensen kom tidigare denna gång. Beställt massa äl tester nu så jag får koll på cykeln igen. kram å hoppas det löser sig med provtagningen!

72dagar, woho för pos ältest!! Då vet du va du ska göra i helgen Flört
  • JZ79
    Rebster skrev 2012-08-18 15:32:36 följande:
    Jag testade med stickor den här månaden och de gav inte fullt utslag plus att jag inte kände äl-värk som jag brukar. Jag vet inte om jag måste lämna det hos dem, får väl vänta en månad till antar jag. Suck...
    Hoppas att mensen kommer på "fel" dag för dig så du ändå kan lämna provet..Drygt att vänta en extra månad ju..Kram!! {#emotions_dlg.flower}
  • JZ79

Rebster: här får man en provtagningsremiss av gyn så lämnar man den vid provtagningen (vårdcentral , sjukhuslab, jourcentral, akuten..) Där står vilka prover som ska tas. Vissa ställen kanske har tidsbokning, kolla upp det innan..

• JZ79

Rebster, du får nog en remiss bara du ringer å säger läget. På mitt jobb tar vi prover för alla möjliga mottagningar även privata. Det ordnar sig ska du se!

• JZ79

Frida: jag har haft så mellan äl och mens några ggr under de senaste året. Hoppas det betyder grav för dig!!

72dagar: håller timmar det är äl!! Måste det ju va :P Visst äter du pergo nu? Eller blandar jag ihop dig med nån....

• JZ79

Kanske4a, förstår det är långsamt..men bara några dagar kvar sen kam du testa å får förhoppningsvis ett plus :) Själv väntar jag på äl, segt det oxå ;) Haft en skön semester?

Mamma0702, håller tummarna för plus imorgon. Uppdatera oss så fort du kan :))

• JZ79
    Nellin skrev 2012-08-19 21:38:04 följande:
    Jag hoppas verkligen det. Nu har allt övergått till en allmän molvärk i livmodern. Känns precis som en lätt mensvärk. Så det är bara att vänta, och vänta. 

Och vänta. 
    Spännande!! Vore ju underbart om det är bebis på G!! {#emotions_dlg.flower}
  • JZ79
    BaPumba, så spännande med din resa till Ghana!! Va fort tiden gått =) Glad

72dagar, lycka till hos läkaren och ligg massor nu!! Tungan ute

Nellin, du måste uppdatera oss från Turkiet Cool Vi kan ju inte sitta här och inte få veta hur det går när du testar Solig

Tänkte passa på att påminna om bim-listan som finns här: www.familjeliv.se/Forum-1-336/m65594227.html
  • JZ79
    mamma0702 skrev 2012-08-20 11:17:53 följande:
    Testade imorse men det var ju neg. Som väntat .. Tidigt ännu så.. Tänker inte testa nå mer nu innan bim som är den 23:e ..
    trist med negativt test, men det är säkert bara för tidigt att testa! Håller tummarna den 23:e {#emotions_dlg.flower} kram
  • JZ79
    Nellin skrev 2012-08-20 12:18:30 följande:
    Tjejer, jag har fått brev från läkaren på vårdcentralen sedan förra veckan:

TSH: 1,1
    Tyroxin / T4: 14,7
    Prolaktin: 8,8 

Allt ser bra ut på den fronten. Han har skickat remissen och tipsade mig i brevet om att kolla temperaturkurvor på morgonen så att jag har det dokumenterat för när jag kommer till fertilitetskliniken. :) Han har verkligen tagit sig tid för mig och jag är så tacksam!

Nu är det bara att vänta på att få komma till fertilitetskliniken, och väntetiden är här normalt 3 månader.  
    Skönt att dina värden var bra vännen! Skönt med läkare som engagerar sig och tar sig tid. Hoppas du får ditt plus nu i Turkiet efter all RR, BDG och Bisolvon..det borde ju göra susen!! Solig
    72dagar skrev 2012-08-20 15:51:49 följande:
    Allt gick bra hos dr, var där ca 5 min. Vul, beräknat äggsläpp ikväll!! Tar ny kontakt efter bim när vi vet hur det gått. Dock lite oklart huruvida det blir beh eller ej sen. Har jag egen äl behövs det inte. Men trist att vänta 60 dgr för att kolla om jag får äl å sen ta provera tio dgr annars å sen beh. Tiden rinner iväg. Men hoppas att detta är ett guldägg! Hem å ladda ;)
    Ja då vet vi vad du pysslar med ikväll och imorgon!!!! Flört Lycka till Skrattande

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus