• JZ79

Vi som försökt ett tag utan plus

Nellin skrev 2012-08-26 12:28:34 följande:

Ja mensen lyser med sin frånvaro, men jag har inte längre någon molvärk i magen som jag haft i över en vecka. Den är borta. Så nu känner jag verkligen ingenting alls längre. Jag börjar lite smått förbereda mig på att få dricka goda drinkar i Turkiet. lättare att förbereda sig på det än på mens. Man får välja lite hur man ser på saken i det här läget. Vi flyger i morgon.
    Gillar att du tänker positivt gumman! Hoppas det blir en massa alkoholfria drinkar bara Flört Skål Solig
  • JZ79

Go´kväll tjejer Glad
    Idag fick jag såhär på em:

Å såhär kl 20:

Åh va händer? Jo jag måste dra iväg till en väninna som behövde hjälp å när jag kom hem hade maken redan somnat!! Förvånad Han ska upp å jobba kl 4.30 imorgon, så jag får väl helt enkelt vakna då jag också å erbjuda honom en snabbis innan jobbet {#emotions_dlg.djavulsk}

Äl kom för övrig 2 dagar tidigare än beräknat..
  • JZ79
    Pastell skrev 2012-08-26 21:10:27 följande:
    JZ79: Men åh, ni hinner nog få till att ändå Ni har ju några dagar på er, iallafall 2 hehe.
    Hoppas det..Mannen arbetar på ett bygge just nu som betongarbetare så efter jobb är han inte mycket att ha. Han är helt slut. Får helt enkelt bli en snabbis imorgon bitti Flört
  • JZ79
    Pastell skrev 2012-08-26 21:18:21 följande:
    Fick själv till att två gånger ikväll haha pga att sambon varit borta och ena gången gjorde det så förbannat ONT i äggstocken när han...harkel...kom, så jag trodde jag skulle dö. Det var flera år sen det hände sist Tyst
    Vilken lyx att få till det 2 ggr Drömmer har du äl på G kanske eftersom det kändes så??
  • JZ79
    Pastell skrev 2012-08-26 21:32:25 följande:
    Nja alltså, jag har haft ont i äggstockarna förra helgen/veckan, äl-värk rejält...så jag tror liksom att jag verkligen haft äl denna månaden, för säkert första gången på läääänge. Men den försvann för några dagar sen och känner inget så. Jaja....det blir väll bara så ibland kanske   Hoppas ni får in en fullträff nu då den här månaden
    Tack detsamma Solig
  • JZ79

Nellin: jag lovar att göra mina äktenskapliga plikter om några timmar ;) De har alldeles säkert cb plus å cb digital i Turkiet. Även om du inte kan turkiska så lär det ju stå ******* 1-2 eller liknande :p Njut av semester å kärleken. Å förhoppningsvis bebbe i magen :))))

• JZ79
    Stora My skrev 2012-08-27 08:07:33 följande:
    Jag måste fråga igen om äl-test. Om man får stegringen är ägglossning alltid inom 48 timmar? Har  för mig att jag någonstans läst om 12-48 timmar men det kanske gällde något annat. Det spelar ju inte så stor roll egentligen. Vi har ju försökt pricka in nu men jag tänkte bara om man ska sexa imorgon också eller om det räcker ikväll, då stegringen var i förrgår? Enligt ägglossningskalendern här på FL är det färgat lite dagen efter, ifall man kanske kan pricka in då också. Jag brukar ju inte använda äl-tester utan kör efter sekreten och att jag tidigare blivit gravid på dag 16. Denna månad verkar dock äl varit en dag tidigare, om jag går efter både sekret och testet. Enligt testet har jag alltså ägglossning idag. Men igår hade jag riktigt ont hela förmiddagen så jag undrar om inte ägget släppte då. Men då kanske man inte hinner pricka ägget om vi sexar ikväll. Det är ett ända virrvarr detta med bebisverkstan.
    ägglossning sker 12-48 timmar efter positivt äl test, typ samma som inom 48 timmar? Solig  Ligg det nig orkar å känner för så har ni gjort vad ni kan!
  • JZ79
    BaPumba skrev 2012-08-27 14:02:54 följande:
    Hej tjejer!

Idag ringde jag till Reproduktionsmedicin på Sahlgrenska, för att tala om att jag är bortrest under september, så jag inte får en kallelse precis då. Och det visade sig att vi fått en remiss för IVF! Jag har hela tiden uppfattat det som att remissen gällde vidare utredning och sen ev. behandling, och det stod inte heller i remissen att det var till IVF.

Vi gjorde en utredning hos gynekologen, men det känns knappt som de kollat nånting - inte ens det testet som man ska ta ca dag 21 har vi gjort.

Det var hur som helst en jättebra barnmorska jag pratade med på Sahlgrenska, och hon ändrade vår remiss så det blir ett vanligt besök så får vi se sen vad vi kommer fram till.

IVF känner vi oss inte redo för iallafall! Det känns som absolut sista utvägen när allt annat är testat.
    Va bra att du ringde dom! Ungefär hur lång väntetid var det för ett vanligt besök?
  • JZ79

Rebster: Japp, jag fick igång mannen :D å det va tur för när han kom hem från jobb va han så trött å slutkörd. Sa nu ikväll att jag kan tänka mig morgonsmys imorgon bitti oxå ;) Mannen bara skrattar å tycker jag är knäpp :P vi kör ju egentligen varannan/var tredje dag pga mannens simmare, men nu har ägget släppt eller släpper senast imorgon så vi kör imorgon oxå. Bättre än inget sex :) känns som det är försent att ligga i övermorgon eftersom pos äl-test va igår?
    Kan det vara så att din mens är sen alt uteblir pga att du inte haft äl denna månad?
    Ta ett test iaf, you never know.....

• JZ79
    Rebster skrev 2012-08-28 06:44:15 följande:
    Åh herregud tjejer, jag är gravid...är i chock och började tokgrina när strecket kom upp. Jag som inte hade äl denna månaden trodde jag... ÄNTLIGEN!
    Åh vännen, ÄNTLIGEN!!! PlusSoligGravidBabyNalleHjärta
    Jag är så glad för din skull, gråter nästan...KRAM {#emotions_dlg.flower}
    Bild!!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus