• JZ79

Vi som försökt ett tag utan plus

Ciccie86 skrev 2012-08-04 21:20:27 följande:
    Pastell - Jag har lämnat prover på dag 3 och dag 21 i cykeln för att kolla om jag har ÄL och mens, vilket jag hade. Proverna såg tydligen jättebra ut :) Så nu ska sambon och jag dig tillsammans och han ska få lämna spermaprov. Men jag vill be dom kolla TSH..
    Jag tog massor med hormonprover  (inklusive TSH) när vi tog prover i samband med utredningen, du får säkert ta TSH och allt annat nu när ni ska dit båda två. Klicka på "visa endast" å¨mig så kanske du lättare kan hitta inlägget jag skrev efter vi var på gyn. Skrev alla prover som togs där..
  • JZ79
    Fru Zäll skrev 2012-08-04 23:18:26 följande:
    Hur länge har ni försökt? vi är inne på 4år...=(
    Vi har försökt över ett år, startade utredning i början på sommaren.
    4 år Förvånad Utredning? Ivf?
  • JZ79
    Fru Zäll skrev 2012-08-05 12:55:50 följande:

tappat räkningen på försök nu. japp utredning och allt det där.
    jag får ingen egen ÄL... trist men sant.

är jävligt lång historia och hinner inte dra hela nu.

ska spola äggledare och livmoder slutet på denna månaden då vet dom mera hur de ser ut om det blir IVF lr ännu mera pergotime.
    jag har bara 1 äggledare då dom fick ta bort den andre för 1år sedan då det var kronisk infektion i den.
    min andre som är kvar är tvinnat som ett sugrör så chansen är inte så stor. 
    Låter jobbigt :/ Hoppas spolningen ger bra resultat! Min svägerska har inte heller nån äl, men tack vare ivf är hon nu gravid. Pergo hjälpte inte henne, men alla sprutor och hormoner vid ivf gjorde att hon fick massor med ägg (överstimulerad), men det funkade!! Hoppas ni lyckas bli gravida snart på ett eller annat vis. Kram! {#emotions_dlg.flower}
  • JZ79

Nellin, tänker på det jämt...

72dagar: hoppas ni får tid snabbt!

• JZ79
    72dagar skrev 2012-08-06 12:19:19 följande:
    Så glad, fick en tid den 14e på kliniken närmast jobbet! En hel v tidigare än första tiden. Och kommer direkt till ivf-avdelningen, slipper dubbel utredning.
    Woho va bra!!! Nu är bollen i rullning å vips så är ni gravida! {#emotions_dlg.flower}
    Pastell skrev 2012-08-06 13:02:42 följande:
    Helvete vad bitter jag är idag, läser ju till uska och väldigt många i min klass har barn och de är betydligt yngre än mig. Menar inget fel i det men jag känner mig som en gammal kossa om man jämför. Hur som har det varit massa gravida i min klass,några har fått nu i sommar och vissa är gravida. Nu läser jag att ytterligare en tjej är gravid i min klass, kommer ju vara typ 4 gravida i höst. Och denna tjej har varit tillsammans med sin kille i 4 månader eller nått. Jaja....vet att jag är bitter.
    KRAM!! Hjärta

• JZ79
    Pastell skrev 2012-08-06 13:20:29 följande:
    Kram {#emotions_dlg.flower}Hjärta

Ibland måste man få skriva av sin bitterhet. Hehe
    Absolut, annars tär det för mkt på en...Skriv av dig så mkt du vill! Solig
  • JZ79

Pysselkiisen: hur lång cykel brukar du ha? Konstigt...men kroppen spelar oss ett spratt å gör som den vill ibland när vi är som mest uppe barnlängtan. Vanför stendött prover som ska tas? Du kan säkert ta dom ändå. Du har inte tagit nått kosttillskott?? Många som äter lite allt möjligt å det kan ju rubba mensen...Låter ju som mens å inte mellanblödning när det varar så länge..
    Ta dina prover ändå tycker jag :) Kram!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus