• JZ79

Vi som försökt ett tag utan plus

mylady: jäkla mens!! :( Du får mysa å gå all in med mat å drinkar i Grekland å ladda om. Kram

• JZ79
    Ciccie, hur går det för dig?

Hoppas, roligt att du kollar läget här och sprider dina underbara gravbaciller Solig Här är det som vanligt typ..förutom att mensen var sen och sen var den superkort mens denna gång, 2 dagar bara Förvånad Testade faktiskt i morse eftersom mensen försvann, men det var givetvis negativt. Vet inte varför jag började hoppas, vet ju att det krävs ett mirakel om vi ska lyckas bli gravida på egen hand. Det är inte omöjligt, men med tanke på makens spermie så lär det inte hända förrän hans simmare piggar på sig!

Kanske 4a, det hade ju varit underbart om du redan var gravid igen! Håller tummarna att det är så!!
  • JZ79
    Kravmärkt, nä fy fan för mens!! Vi är många som fått besök av kärringen nu Rynkar på näsan kram!
  • JZ79

Pysselkiisen: nä fy va jobbigt!!! Bryt ihop å gråt så mkt du kan innan middagen.. Förstår det måste vara tufft att gå på den middagen idag. Tror du hon berättar för era föräldrar ikväll? Hade ju varit skönt å slippa gravidsnacket vid middagsbordet. Styrkekramar till dig!!

• JZ79

Ciccie: hur går det? Håller tummarna att kärringen håller sig borta :D

Pysselkiisen: tänker på dig å hoppas du "överlever" middagen..kram

• JZ79

Ciccie: skitmens!! :/

Pysselkiisen: skönt att du överlevde! Det är ju roligt på ett vid att vara utvald av syrran å få veta först, men usch va jobbigt...Tycker hon borde tänka sig för eftersom hon vet att ni försökt så länge. Hoppas ni får hjälp med utredning å komma ett steg närmare bebis.

72 dagar: vad svarade ni?

• JZ79

Kram Nellin!!! Hoppas du får hjälp att få igång äl. Skriver vårdcentral ut pergo å liknande? Ring direkt till gyn annars, du behöver ingen remiss från vårdcentralen för att komma dit för utredning på er båda.
    Jag vet inte hur jag gör för att orka...känns vissa dagar som att hjärtat är påväg att gå sönder om jag inte snart får uppleva graviditet och bebis, längtan är enorm!! Har du nån vän att prata med som vet att ni försöker? Jag pratar med 2 vänner om sett å så har jag ju er på FL. Det är jobbigt att gå å bära på all denna längtan.Vi finns hör för dig vännen!!! KRAM

• JZ79

FridaF, jag tror det är lättast om du berättar på jobbet för chefen å om du har några arbetskamrater som "drabbas" av att du är borta. Jag var tvungen att säga lite om våra problem för att få tyst på chefen när de försökte förhindra en operation som jag skulle göra. Hon tjatade å bråkade ä sa jag inte fick operera mig nu i sommar å tillslut blev jag så förbannad att jag sa att vi har svårt att få barn å att vi fått tid för utredning å om vi ska kunna genomgå ivf å graviditet så måste foten opereras nu, jag kan inte vänta! Jag grät å bröt ihop totalt...ångrade efteråt att jag sagt nått, men det var enda sättet att få tyst på henne. Jag sa att hon inte fick säga något till nån utan att ja vill ta det själv med mina närmaste arbetskamrater när/om det blir ivf i Gbg å jag kanske behöver vara ledig. Vill gärna vara öppen å ärlig, önskar att alla var det för då
    Hade vi inte behövt "skämmas" för att vi har svårt att bli gravida..det är svårt för många par och känns faktiskt skönt när man hör att andra har liknande problem..Oj vilket långt inlägg det blev..å ämne jag inte färdig :) En vän till mig provade zonterapi å hon blev gravid. Hon mådde bra av det så vem vet, kanske var det som hjälpte till. Själv går jag gärna på massage. Det lär ju inte skada att göra nått som kroppen mår bra av iaf :)

Rebster: känner igen mycket av det du skrev till Nellin. På nått sätt känns det skönt att jag inte är ensam om att känna som jag gör, men det är ju synd att vi alla mår så jävligt i perioder, men skönt att inte vars ensam..

Nellin: Styrkekramar till dig!!

Mylady: ha en skön semester!!

Bullen: ja på nått vis så bryter man ihop å är riktigt nere å tror att man inte ska orka en månad till. Men så är mensen slut å vi tar nya tag!

• JZ79

mammave: om det står i FASS kan du ta dom! Det betyder ju att det inte finns några risker. Lita inte på de andra sidorna, alkali familjen måste ju behandlas annars blir ni inte av med masken..

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus