• Maramina

Vi som försökt ett tag utan plus

Grattis Malin! Nu håller jag tummarna för att plusset har kommit för att bli starkare och för att stanna! Vad kul med ett plus i tråden!

• Maramina

Bläää. Superförkyld idag. Idag när jag ska på den där anställningsintervjun, och allt. Jag får försöka skrapa ihop de få hjärnceller som inte drunknat i snor och slem och få dom att samarbeta bättre än någonsin då i eftermiddag när det vl gäller. Men jag kan ju inte påstå att jag gör så många knop idag.  Men det gör inte så mycket så länge jag lyckas skärpa till mig när det väl är dags. Jobbar för övrigt hemifrån. Eller jobbar och jobbar. Jag har inte så många arbetsuppgifter kvar så jag sitter mest och kollar av mailen med jämna mellanrum och svarar i telefon när det är någon som ringer. Och som en kollega sa till mig senast igår, det är ju skönare att gå hemma och skrota än vara på kontoret. Men jag vet inte. Jag får så dåligt samvete. Känns mycket mer OK att skrota på jobbet än hemma... Jag är helt klart alltför ärlig!

• Maramina

Vad är det för märke på testerna Malin? Tänk om det är två i och med att du plussat och fått symptom så tidigt!

• Maramina

Jag läste igenom mitt tidigare inlägg och insåg att det kunde uppfattas fler Malin, det var inte min mening att låta tvivlande! Ledsen om det uppfattats fel!

Försöker skrev 2012-11-22 12:22:00 följande:
    Hörrni, får jag fråga... Ni som får tydliga ÄL-flytningar, hur många dagar innan ÄL/positivt ÄL-test får ni dem? Och vad är brukligt enl vad ni hört och läst?
    För mig skiftar det. Ibland får jag inga, men jag får ändå temphöjning och plus på stickan, ibland får jag mängder någon dag innan plusset på stickan och ibland efter. Jag har hört att det kan skilja väldigt från person till person, men jag visste inte innan att de¨t kunde skilja så mycket för en och samma person! 

• Maramina
    diora skrev 2012-11-22 16:50:08 följande:

nu har jag äntligen fått plusssss!!!

Grattis Diora! En fråga, du har aldrig skrivit i den här tråden tidigare, har ni försökt länge? Eller vill du bara skrika ut din lycka allt och alla?
  • Maramina
    diora skrev 2012-11-22 17:12:48 följande:
    Tack såå mkt..

ohhh..jaa, jag har följt er från början men inte vågat skriva något..har haft mf (flera) och tog paus från familjeliv.

nu ska jag försöka vara mer aktiv:)

OK, men om du har följt tråden så vet du också varför jag frågar och inte blir stött av frågan, och det är ju bra!

Du vill inte berätta lite mer om dig själv? Hur länge ni har försökt, var du bor, ålder osv? Och när är BF? Jag menar, du "känner" ju oss, men vi känner inte dig  
  • Maramina

Välkommen hit Elin! Beklagar verkligen sorgen! Jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig hur jobbigt det måste ha varit!

Nu är jag inte medicinskt kunnig, men i och med graviditeten så kan det ta ett tag för kroppen och hormonerna att komma på banan igen, även om man som i ditt fall fött så tidigt i graviditeten.

Tyvärr så är det så att de i regel inte vill börja med fertilitetsutredning innan ett år har passerat, om det inte finns särskilda skäl för det (om man som kvinna inte är +35 för då gäller det ofta 6 månader).

Har du försökt att kontakta gyn för blödningarna? Dvs inte för dina svårigheter att bli gravid utan endast själva blödningarna? Om inte, testa med att söka hjälp för mellanblödningarna så kan du kanske få hjälp med den biten (detta riktar jag även till Nellin). Säg att ni måste få hjälp med det för att det tär så att gå med ständiga blödningar och att mensskydden/trosskydden torkar ut er där nere.

Jag har förresten en kompis som fick hjälp mot sina spottings av angus cactus (tror jag det hette). Har ni testat det?

• Maramina
    Pastell skrev 2012-11-22 18:49:39 följande:
    diora: Du har följt tråden från början men är en man? Och blev medlem 2 augusti?

Spännande Diora! I och med att du här i tråden skriver att du är tjej och att du på din presentation att du är man (jag antar att det är därifrån du fått veta det Pastell) så finns det några alternativ:

1) Du är hemafrodit

2) Du har sedan augusti genomgått könsbyte, och att du redan innan könsbytet försökte bli gravid, men att du först efter operation lyckats. I så fall måste jag gratta dig extra mycket för jag misstänker att du måste vara den första som bytt kön från man till kvinna lyckats bli gravid! Var dina missfall i denna historia kommer in har jag inte riktigt kunnat förstå.

3) Du är en sjuk djävul som tycker om att gotta dig åt andras olycka
  • Maramina
    Nellin skrev 2012-11-22 20:56:53 följande:
    Maramina: Tack för ditt svar. Jag ska ringa fertilitetskliniken i morgon. Lika bra att tala med dem direkt när jag ändå är inskriven där. De vet väl bäst tänker jag.

Det tycker jag låter som en bra idé! Truga på att de kollar upp det och som sagt var, säg att det gör så att du torkar ut och att sexlivet och varsaglivet blir därmed lidande
  • Maramina

JZ, tackar som frågar! Jag vet ärligt talat inte hur det gick. Ansökningstiden har inte gått ut än, men jag var den första de intervjuade. De hade två till inplanerade. I det stora hela kändes det bra. Jag vill verkligen ha jobbet! Den kändes på alla sätt och vis som klippt och skuren för mig! Det som gör att jag tvivlar är min magkänsla vad det gäller VD:n... Jag brukar vara rätt bra på att läsa av folk. Fast i det här fallet tror jag inte man hade behövt kunna det för antingen så var han väldigt bra på att spela eller så var han totalt ointresserad. Tänk dig själv sitta och prata med en äldre person som sitter som en trotsig 15 åring som en säck på en stol mitt emot dig och som med hela sin kropp signalerar att han vill vara någon annanstans. Desto bättre tycker jag att det kändes med HR

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus