• Maramina

Vi som försökt ett tag utan plus

Vi ses rätt sällan då vi bor långt ifrån varandra. Han har en rätt udda humör som jag har svårt att förstå mig på, så det gör ju mig än mer förbryllad. Samtidigt så känner jag ju oro över att han försöker stöta på mig. Jag får till och med ont i magen för min kompis skull! Jag skulle ju inte vilja att min man berättade om vårt sexliv för en annan kvinna, och absolut inte för min tjejkompis! Och om det nu är så att han verkligen stöter på mig, och jag bara skämtar bort det. Går han då vidare till någon annan brud och lägger in en stöt där? Nej, usch! Det känns verkligen jätteobehagligt!

Innan jag fick det där meddelandet så hade jag tänkt fråga min kompis om jag inte kunde komma upp till dom någon helg framöver, nu innan bebisen kommer, för sen vet man ju inte när hon/de har ork med helgbesök. Men nu känns det inte alls lika suget längre... Samtidigt så saknar jag ju min kompis. Vet inte alls vad jag ska göra nu!

• Maramina
    JZ79 skrev 2012-11-20 08:39:22 följande:
    Maramina: obehagligt å ja tycker oxå han verkar stöta på dig. Sånt där borde han väl ta med nån killkompis?? Eller bara bit ihop å skäm bort din tjej som bär ditt barn å ta hand om frustrationen själv. Blir så irriterad..
    Kan du ta med dig mannen upp när du ska dit på besök? Förstår att du tvekar på att åka dit nu..Kram!!

Det brukar vara hela familjen som åker upp när det är dagas att ses, och det brukar vara de två som kommer ner tillsammans till oss. Jag hoppas ju att det hela inte var menat så som det kan uppfattas! Jag måste tänka att det var så. För annars blir det jobbigt, ja, kanske rent utsagt outhärdligt att ses, oavsett när och hur det blir.

Hmm, vanligt att blöd så? När man aldrig har gjort det innan? Och ok, särskilt nu när ni är mitt inne i bebisverkstaden? Om jag vore du skulle jag ringa till en anna gyn i ett annat landsting och fråga om de har samma åsikt bara för att säkerställa. När du ringer behöver du ju inte berätta att du inte tillhör det landtsinget utan bara fråga allmänt.

Vad det gäller tester så har jag kört dels med billigatester dels med bästpåtest. De kan också visa spök, men jag tycker mig inte ha sett det lika ofta som med just Testlagrets, och då inte alls lika tydliga. Sedan så tror jag på att många gånger kan det kanske bli ett svagt plus, men att ägget av någon anledning inte kan fästa ordentligt eller av annan orsak inte överlever och att plusset sedan försvinner, och då tror man att det var ett spök. Det bästa vore ju om man kunde låta bli att testa förrän till efter BIM, men det et vi ju hur lätt det är       
  • Maramina
    Försöker skrev 2012-11-20 09:28:21 följande:

Jag skulle nog inte tolka det som att han stöter på dig. Kanske den tanken skulle komma också men i huvudsak skulle jag gissa att hans frustration är så stor över att det inte funkar mellan honom och frun att han vänder sig till dig i hopp om att hon redan har ventilerat det med dig. Kanske hoppades han på lite feedback från dig om han upplever det som omöjligt att prata med henne själv.

Det där beror ju lite på hur man är, hur öppen man är osv. Han kanske inte är lika privat om såna saker. Tänker på maken till min gravida vän tex, han skulle mkt väl kunna kontakta hennes närmaste vänner om en sån sak om han gissar att vi pratat om det och han kände att han "kört fast" i problemet med henne. Det beror nog på hur man är. För han kom väl inte med hintar till dig som rörde sex med dig? Höll han sig till det sexuella problemet med henne? Obestämd

Nej, inget om sex med mig. Jag vet som sagt var inte. Jag väljer att försöka bara tro det bästa om honom. Enklast så. Jag tog som sagt var och skämtade bort det hela bäst jag kunde
  • Maramina
    Pastell skrev 2012-11-20 12:02:56 följande:
    Hur gamla är ni tjejer förresten? Kan ni känna panik över er ålder? Själv är jag 29,fyller 30 i maj och känner tiden går. Vill ju helst ha ett syskon om vi lyckas bli gravida och få ett barn, men då känns det som man måste börja nästa direkt när ungen är ute eftersom det kan ta sån tid. Obestämd
    36 är jag. Blev det igår

Insåg precis att om vi inte lyckats den här gången så kommer vi med hög sannolikhet inte få något plus det här året då mannen kommer att vara bortrest precis vid min ägglossning. Så nu blir det väl till att hoppas att försöket som blir i januari är Försöket med stort F där det efterlängtade resultatet, ett plus dyker upp. Om inte vi, mot förmodan, lyckats den här gången (sannolikhet typ 1 %) vill säga

Märks det att jag är sanslöst uttråkad? Sitter på jobbet, har precis blivit av med min sista (?) arbetsuppgift och har en hel månad kvar. Har skickat iväg två jobbansökningar idag, kollat både Aftonbladet och Expressen, surfat efter fler jobb, snackat skit med mina kollegor, fyllt på min tekopp typ 1000 gånger, funderat på att starta en blogg, men vad ska jag skriva om (?), varit och kissat typ 1000 gånger för att bli av med allt te jag dricker, skickat julklappsönskelista från både mig själv, min man och dottern till svärmot och nu vet jag inte längre vad jag ska hitta på. Någon som har några bra förslag?
  • Maramina
    72dagar skrev 2012-11-20 13:43:17 följande:
    Är 28 och sambon med. Försöker ju med tvåan. Vill dock ha 4 barn så lite stressad.
    Ni skulle sett läkarns lin när jag sa det, ömkande, inte professionellt.

Nån som vet om man får hjälp snabbare nästa gång eller behöver vänta länge igen?!

Är det med samma man? I så fall brukar man inte få det via landstinget utan får gå privat och då är det ju betydligt kortare köer. När jag tex kontaktade kliniken nu i höstas skulle jag fått en tid en eller max två veckor senare.
  • Maramina
    72dagar skrev 2012-11-20 14:01:53 följande:
    Vi går privat redan nu. Jag tänkte mest hur gammalt barnet måste vara innan man får göra ny ägginsättning. Gissar att det måste fyllt ett iaf...eller 2??
    Jag har aldrig hört att det skulle finnas några sådana gränser. Bedöms kvinnan bara vara återhämtad nog efter första så borde det väl inte vara några problem att göra en insättning redn efter ett år? 
  • Maramina
    Pastell skrev 2012-11-20 14:19:22 följande:
    Tack för era svar angående ålder Solig

Så lite så!
  • Maramina
    stegen skrev 2012-11-20 14:45:36 följande:
    En påse översaltade popcorn senare så får det bli en tupplur, så trött jag helt plötsligt blev. Detta vädret hjälper ju inte en att vara pigg!

Avundsjuk jag blir! Här sitter jag med min vattenflaska med huvudvärk och har sååå tråkigt. Som grädde på moset har jag gjort en här på jobbet stött för att jag inte ville ge henne en fd kollegas privata kontaktuppgifter. Att jag aldrig gör det av principskäl kunde hon inte förstå...
  • Maramina
    Em me skrev 2012-11-20 15:08:34 följande:
    Hela dagen har jag varit nervös, nervös så jag fått ont i magen pch frossa. Väl kl 14:15 var de dax. Förs la barnmoskan handen på min arm och skulle precis säga att där inte fanns någon graviditet. Men sen såg de något litet, mätt till 3+0 veckor! Så.. De kan stämma med då jag trodde jag hade ÄL. Annars är de dött.. Jag som läst att man inte kan +a förän v 5!! På deras 1177 sida! De har till och med sagt åt mig att "läs på den sidan och inte på massa forum" det betyder att jag isf såg ett svagt typ spök på ÄL +11 och ett som jag litade på ÄL+14. Fast de hade räknat med de två v som man "inte är gravid".. De är ju inte rimligt då... Har en stark känsla av att det är dött...

Vad skönt att hon såg något!

Annars så är det ju ovanligt att man kan se något så tidigt över huvudtaget. Ska du in på nytt snart för att kolla att hjärtat slår på fröet? För jag antar att ni inte kunde se det än? Har för mig att graviditet/pickande hjärtna inte  brukar synas på VUL förrän tidigast i vecka 6 men i bland inte förrän 8-9.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus