• Maramina

Vi som försökt ett tag utan plus

Stora My skrev 2012-11-25 09:13:04 följande:
    Jag tog ett test, minus som väntat. Har ju inte haft några känningar men tänkte jag kunde slösa ett test ändå. Känns tungt, hoppades så att det var vår tur nu. Försök 16 åt skogen. Men nu blir det nya tag så får vi bästa julklappen!

Att inte ha några känningar behöver inte betyda att man inte är gravid. Inte heller ett minus. Så länge mensen inte kommit finns det alltid ett uns av hopp. Det är ju ändå inte helt ovanligt att plussa först efter BIM. Med dottern plussade jag på BIM och hade inga andra känningar än att mensen var på G. Har flera vänner som inte haft några symptom öht under hela graviditeten eller att symptomen kommit först i vecka 5-7 någon gång
  • Maramina

Nu har jag läst på om trifasisk tempkurva och det låter ju oerhört intressant. Särskilt om man ser till min kurva som ni kan se här fertilityfriend.com/home/3f002f/ . Nu är den inte helt att lita på innan förra helgen då jag inte tempade dagligen. Men då jag brukar ligga på runt 36.3 innan ÄL så har jag skrivit in det. Tempat har jag gjort dagligen sedan den 16:e och har nu denna spännande kurva. Tänk om ... Jag vill inte hoppas för mycket men hoppas kan man ju inte låta bli att göra ändå. Funderar på när jag ska börja testa, testoman som jag är. Men då ÄL verkar ha varit senare den här månaden så borde BIM också vara det. Och som jag skrivit innan, ett tidigt plus skulle oroa mig då de två gånger jag fått det har det slutat med mf och den gången jag plussade först på BIM resulterade i dottern

• Maramina
    stegen skrev 2012-11-25 10:55:12 följande:
    JZ: han är minst lika glad som jag, testade med ny sticka idag, mycket starkare än igår! Tror jag kommer fortsätta med det några dagar:)

Em me: underbart att det slutade!

Stegen, även om det inte skulle bli någon stegring så behöver det nödvändigtvis inte behöva betyda att något är fel. Så om det skulle bli så, oroa dig inte i onödan! Mitt råd är att om du kan, sluta testa, även om det är svårt. Det är bara risk för att du oroar dig i onödan
  • Maramina
    stegen skrev 2012-11-25 11:20:09 följande:
    Jo det är sant, men har BIM på mån/tis så tills dess måste jag ju! Och testdag enligt ferten 18dagar efter insem så då ska jag ju också testa, men då tar jag mitt andra digitala tänkte jag!

Men jag vet jag ska försöka lugna mig, men det blir ju mer verkligt när jag ser det

Förstår dig fullständigt! Om jag ska vara riktigt ärlig skulle jag gjort det samma
  • Maramina

Fortfarande förhöjd temperatur... Hoppet växer, men samtidigt rädslan för besvikelse. Har känt lite lätt illamående och halsbränna, men det kan likaväl vara inbillningssjuka. Dessutom, jag hade ju inga symptom med dottern förrän efter BIM då illamåendet kom och då med besked.

• Maramina
    Em me skrev 2012-11-26 09:02:13 följande:

Alla graviditeter är ju olika, hoppas hoppas!!

{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Maramina
    Försöker skrev 2012-11-26 09:22:32 följande:
    Måste bara berätta... Var på visning av en liiiten 2,5:a (47 m2, renoveringsobjekt, superlåg hyra, megastor balkong) med mamma igår som hon var intresserad av, en stenkast från där vi bor. Det "halva" rummet var ett genomgångsrum i anslutningen till köket som kan användas som litet matrum/kontor, (dock för litet för vuxensäng) osv. Eller barnrum, tänkte jag i mitt stilla sinne...

Ju mer vi gick runt tänkte jag att den här lght är ju perfekt för oss! Jag har längtat efter ett nytt ren.objekt länge och ju längre vi var där insåg jag att det halva rummet vore perfekt som bebisrum innan man behöver en 3:a. Tills dess är det perfekt som matrum. Men det var ju mamma som skulle titta...

På slutet av visningen viskar mamma "ja, den är fin men den här lght ska ni ha fram tills ni köper hus. Och i minirummet får en spjälsäng plats..." Dog lite där på plats... Ringde till maken på stört och bad honom traska över FORT!  Han såg potentialen direkt!

En timme senare hade maken skickat in låneansöken och jag och mamma åkte och tittade på badrumskakel.

Så håll tummarna för oss nu! Skrattande

Underbart med kärlek så där! Även om det är i något så materiellt som en lägenhet. Jag håller tummarna för fullt att ni kan få den!
  • Maramina
    Em me skrev 2012-11-26 10:13:37 följande:

Va ju på koll förra tisdagen, och då skulle de väll sett om de va utomkveds.. Smärtan kommer och går och känns bättre just nu. Ligger jag stilla går de bra.. Är bara så orolig, vill verkligen inte gå igenom ett till mf... Ska nog ringa i eftermiddag. Tack för omtanken! Kram!
    Vilken vecka är du nu i?

Jag förstår verkligen din oro! Jag tycker absolut att du ska ringa, särskilt som du har så ont. Uppdatera när du fått veta mer. Förhoppningsvis så är det "bara" lite växtvärk. Stor kram till dig!  
  • Maramina
    Em me skrev 2012-11-26 11:22:16 följande:

De kunde ju inte säga vilken vecka jag va i eftersom de va så tidigt, men jag kan gissa att jag går in i v 6 nu.. Växtvärk tänkte jag med, men varför blöder de då.. Jag hoppas så att de är okej. Ska ringa bm efter 13. Kram
    Blödningar är vanligt vid graviditet, liksom smärta. Här kan du läsa lite: http://www.1177.se/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Blodning-under-tidig-graviditet/ Hoppas att det stillar din oro i alla fall lite!
    stegen skrev 2012-11-26 11:05:47 följande:
    Kunde inte hålla mig idag, såklart! Idag eller imorgon är min BIM, idag är det 14 dagar sen insem, men ägglossningen kan ha varit på kvällen eller dagen efter.

Men strecket är starkare, så nu kan man känna sig lugn en dag till.

Jag har fått ett fruktansvärt illamående på kvällar och nätter, ibland små turer på dagen.

Maramina, var det inte du som skrev till mig att man inte inbillar illamående? Håller tummarna för ett plus snart!

Pastell har mensen kommit? Symptom på att den ska komma? Annars får du testa med annat test än testlagret!

Em me: skönt att det känns bättre nu!

Kram på er
    Underbart att den stiger! Men det är klart den gör, för det här kommer att gå vägen för dig! Det tror jag absolut på!

Nej, det var inte jag som skrev att man inte inbillar sig illamående. Däremot så har jag lite problem med det emellanåt. Tror att det delvis har med min magkatarr att göra. Har inte haft så mycket problem med magkatarr på länge, men när det börjar smyga sig på så brukar det börja med just illamående och aptitlöshet. Och med tanke på min stundande arbetslöshet så är det kanske inte så konstigt ändå att kroppen känner sig lite stressad

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus