• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Inelg skrev 2012-05-22 15:47:21 följande:
    Jag vägrar räkna om så att detta försöket blir försök nr 1, för det är det lixom inte! Jag tycker inte man ska räkna om efter MF.. eller vad tycker ni??
    Jag förstår vad du menar. På ett sätt har ju en graviditet som avslutats ändå varit en graviditet, man HAR lyckats bli gravid. Därför blir ju nästa försök det första EFTER MISSFALLET. Men nej, det är inte försök 1. Så skulle jag aldrig heller kunna räkna om jag fick missfall. Att försöka i över ett år och sen säga försök 1 blir ju oerhört orättvist.
  • Nellin
    Ciccie86 skrev 2012-05-22 16:33:07 följande:
    Solrosen - Jag väntade ungefär två veckor på provsvar, när jag inte hade hört något så ringde jag upp och sköterskan gav mig en tid när doktorn skulle återkomma, vilket han gjorde :)
    Jag tror att du och jag tagit samma tester.

Hoppas - Jag är så ledsen för din skull! usch och fy! *stor kram*

Här har jag fortfarande molvärk och mår illamående till och från.. Har insett nu att brösten svullnat en del också, men de gör inte direkt ont. Det är dag 4 med dessa symtom, den enda blödning jag fick var i söndags (ÄL+6/BIM-8).. Ingen mens i sikte, men är fortfarande på BIM-6.. Så det blir inget test innan BIM.
    Kram på er
    Hoppas verkligen att det är ett "bra" illamående! Jag håller tummarna för dig!

Själv är jag rätt sänkt nu. Jag tror inte på det längre. Jag tror att min mens kommer på fredag, som tidigast, men jag tror inte på någon graviditet. Mycket går upp och ner i skallen, och just nu är det neeeeeeeer.
    Ska försöka tänka på nåt helt annat, men det är svårt.
  • Nellin
    Rebster skrev 2012-05-22 18:40:18 följande:
    Åh vad det är segt att vänta. Vi trodde att min sambo kunde åka in och lämna spermaprov idag (enligt min gyn verkade det lätt att få tid) men nu fick han inte tid förrän nästa vecka på torsdag. Rynkar på näsan

Är väldigt osäker på min ägglossning. Hade värsta äl-känningarna i söndags, jäklar vad det gjorde ont då. Hade även äl-flytningar flera dagar innan...MEN, det är alldeles för tidigt för den att komma. Om den skulle komma imorgon skulle jag ha en cykel på 28 dagar (jag vet det eftersom jag har en lutealfas på exakt 14 dagar). Men eftersom jag misstänker att den kom redan i söndags så får jag en cykel på bara 26 dagar, och så kort har den aldrig varit. Har inga som helst äl-flytningar nu och smärtan är som bortblåst.
    Kan verkligen BDG påverka så mycket?Förvånad
    Med första månaden av BDG gick jag från 35 dagar till 28.
  • Nellin
    Ciccie86 skrev 2012-05-22 19:12:54 följande:
    Jag börjar tro att mitt illamående och magvärk kanske beror på något helt annat. Jag bor på toaletten för tillfället :/
    Jag tänkte nyss samma sak, för jag har nämligen haft magkatarrkänsla idag som blivit värre nu på kvällen. Tror att det kan vara därför jag mår illa, för att en magkatarr är på G. Trist...

Vi får stötta varande Ciccie de kommande dagarna nu, och försöka peppa. Och om mensen kommer så får vi peppa varandra ännu hårdare fram till nästa ÄL. Så kom igen nu bruden, om det inte blir denna månad så blir det en annan!
  • Nellin

Nej tjejer, idag har mensvärken börjat så det är nog kört. Ni vet den där magkänslan som bara gör att man VET. Så himla trist. Jag trodde verkligen där ett tag. :| Nåväl, förbereder mig på försök nummer 15 då. Stor kram till er! Ciccie: Du skulle lika gärna kunnat beskriva mina symptom med dina ord där. Mensvärk och också ont i vänster äggstock. Fryser också. Men på mig känns det som klassiska menssymptom. Kram till dig!

• Nellin
    Inelg skrev 2012-05-23 13:15:06 följande:
    nellin, kan va grav också.. ropa inte hej innan mensen kommit!!!!!
    Nu kommer de bruna flytningarna också. Och BIM på fredag. Mensvärk och bruna flytningar två dagar innan BIM brukar bara betyda en sak. Obestämd
  • Nellin

Ja precis Rebster: Helvete! Det är ett bra och passande ord. Mer behöver man egentligen inte säga, hehe...

Kravmärkt: Nej jag ska inte ta ut nåt i förskott, men mina förhoppningar är som bortblåsta, så idag beställde jag hem ett helt gäng ÄL-test och gravtest inför nästa månad. Jag måste kolla ÄL-test igen och se om jag NÅNSIN har ägglossning.

Hoppas: Ja, jävla spottings! Usch och fy.

Men, upp med hakan. Jag ska krascha ett tag när mensen kommer, som vi nog alla gör, och sen ska jag ÄL-testa som en galning och hoppas hoppas hoppas på att jag kan få en ägglossning. Det var väl fan om inte ett litet ägg kunde släppa nån jäkla gång i alla fall. 

Hur mår ni bruuuudaaaar? Är kämparglöden brinnande? 
    Ett och två, pippa på! 

• Nellin
    Ciccie86 skrev 2012-05-23 18:22:57 följande:
    Hej alla!
    Nu är jag på BIM-5.. Jag och sambon hade precis samlag och under samlaget kände jag mig extra känslig, men det gjord ej ont. Efteråt så kom det blod igen, men bara litegrann när jag gick på toa. Nu blöder jag inte längre. Blödningen verkar starta när han kommer långt inne. Vad tror ni? Ingen mensvärk.
    Åh vad jag hoppas för din skulle denna månad. Du har ju massor av symptom som mycket väl skulle kunna vara graviditet. Men så vet man ju hur det där är, för de är ju så lika menssymptom, så man törs ju inte springa iväg alldeles i tankarna. Men jag håller verkligen tummarna för dig att den där röda skiten håller sig undan och att du får ett fiiint plus!
  • Nellin
    Ciccie86 skrev 2012-05-24 07:19:00 följande:
    Tack för att alla hoppas på att det kanske tagit sig för mig :) Ni får hoppas åt mig, för jag vågar inte.. BIM-4 idag då..dag 26 i cykeln. Eftersom jag har 28-30 dagars cykel så skulle det även kunna vara BIM-2.. Det återstår att se.. Fortfarande illamående och molvärk i äggstockarna, speciellt den vänstra :/ Denna väntan på BIM har känts väldigt lång denna månad :p Nu är det dags att åka till jobbet, långpanna idag 8.30-17.30 då det är förskolans dag :p Men snart är det helg :) Kram på er
    När har du tänkt att testa raring? 
  • Nellin
    SiriSue skrev 2012-05-24 13:10:40 följande:
    Hmmm... samma sak här. Däremot var det samma sak när jag blev gravid också. Fick spottings och trodde mensen var på G och blev skitledsen. Sedan upphörde det efter någon dag och efter att det inte kommit igång riktigt efter ytterligare tre dagar, bara små spottings, kollade jag med graviditetstest. Var lite arg på mig själv då jag tänkte att "varför plågar jag mig själv så här när jag vet att det är negativt?". Så var det positivt! Slutade dock i missfall i v 7... :(

Det kanske inte hör hit, men jag har alltid undrat hur jag ska "räkna", räknar du mensens första dag från första dag med spottings eller räknar du mensen från den riktiga blödningen?
    Precis som Två Döttrar skriver, jag räknar från den dagen det faktiskt börjar blöda. Bruna flytningar eller liknande räknar jag inte. Och sånna har jag haft av och till i en vecka typ. Var likadant förra månaden en vecka innan mens. Jag misstänker att det kan vara bidrottningelén som spökar, för jag har aldrig fått spottings en vecka innan mens förut. Men vad vet jag? Ingenting annat med denna arma kropp verkar ju vara logiskt eller normalt så...

Jag är så fruktansvärt astrött idag. Har suttit och nickat till på jobbet och på universitetet flera gånger. Jag har en otrolig pollenallergi som man blir trött av, men inte riktigt lika trött som man blir av allergimedicinen. Oj oj oj säger jag bara. Önskar det var en trötthet som istället berodde på graviditet, men mensen dyker upp när som helst nu. Flytningarna blir värre och mensvärken kommer och går. Jag bara väntar på den.

Har beställt hem en hel hög med ÄL-test och gravtest från testlagret nu så att jag är förberedd för nästa cykel. Jag måste verkligen kolla om jag får ÄL överhuvudtaget, annars är det ju inte lönt att gå och vänta på BIM varenda månad.

KRAM!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus