Vi som försökt ett tag utan plus
wonders... tänker på dig och håller tummarna på positivt besked!!!
wonders... tänker på dig och håller tummarna på positivt besked!!!
Micro, grattis till dig oxå :)
Smygläser Riga-tråden och har följt din resa där
Wonders, har Du tagit ett nytt
Hcg prov? Har för mig Riga vill ha två för att se ökningen? Hoppas att du å mannen har det riktigt bra och njuter
wonders, det är så fantastiskt att det äntligen blivit plus för dig Spännande om du väntar en eller två Vilket datum har du vul?
hallonbacken, suck va trött jag blir på sådana kommentarer. Även om man vill upplysa att många har svårt att bli gravida vill man ju inte outa sina innersta känslor för en sådan person. Förstår du längtar till 20:e, snart är det er tur!! Kram
Wittra, grattis till giftermålet!!! Håller tummarna att kallelse till du kommer snart så ni får planera behandlingen, det kommer gå jättebra med sprutor och hormoner! OM du får biverkningar så prata med sköterska/läkare, annars får du härda ut och tänka att det bara gäller några veckor. Om nässprayen påverkar dig kan jag trösta dig med att det brukar bli bättre du minskar dosen och börjar med sprutor..Men du..det kommer gå galant utan större biverkningar
wonders, bra att läkarna har koll på dig! Snart dags för vul..jag tror på tvillingar Va rädd om dig, kram
På tal om dumma saker personer kan kläcka ur sig så träffade jag och maken en psykolog i fredags som skulle hjälpa oss med ett intyg till kliniken inför ÄD. Inga konstigheter att bli "godkänd", men psykologen var speciell... Dessutom hade hon mage att säga vi säkert skulle bli gravida om vi slappande av !?!?!!! Att jag inte blev skogstokig, men jag bet ihop..vill ju inte äventyra vårt intyg :-/ Hon ska skicka hem intyget till oss..får nog maila sedan och upplysa henne om att ett inte är lämpligt att uttala sig så.
För övrigt mår jag rätt dåligt just nu, foten gör ont och jag går så illa att rygg/höft/bäcken är total kass Återbesök på ortopeden på onsdag, men tror de kommer tycka foten läker bra. Smärtan i foten beror på att jag jobbar mer och det betyder mer belastning. Väntar även på MR av rygg och bäcken, därefter kontakt med reumatologen. Kämpigt nu.. En rolig sak är att jag ska få träffa Maramina och hennes lilla bebbe på onsdag Några månader sen vi sågs nu, men äntligen dags igen. Härligt att hitta fina vänner här
Nu säger jag godnatt, klockan ringer tidigt...
Hej tjejer, hoppas ni har en fin helg
wonders, håller tummarna för er på måndag..vore fantastiskt om ni får de 2 blinkande hjärtan
hallonbacken, på onsdag hålls tummarna för dig/er
Jag och min man skulle också behöva några tummar hållna för oss. På tisdag ska vi till Sahlgrenska och få provsvar om han har den genetiska kärlsjukdomen eller inte... Känns nervöst. Kram på er!
Pusheen, inte alls dumma frågor! Alla har vi varit nybörjare på utredning och söka hjälp
En fertilitetsklinik skulle aldrig utrycka sig så som den där psykologen.. Hon va nog/förhoppningsvis ett undantag. De som jobbar på fert-klinik burkar vara väldigt förstående. Iaf har jag bara mött bra människor än så länge (förutom en privat psykolog då..)
När hade du x? Ni har ju fått tid för utredning så någon sorts hjälp finns nog. Utredning brukar man inte ens få göra
Förrän efter 1 års försök. Undantag är om du är över 35 då kan du få utredning efter 6 månader om du inte blivit gravid. Om longör hjälp direkt och med vad beror nog på vad/om de hittar något "fel" (gillar inte det ordet men kan inte hitta ett annat att använda just nu). Om äl strular kanske Pergotime kan hjälpa, vid få eller svaga spermier tror jag ivf rekommenderas, om utredningen inte visar nått avvikande kan man ibland få fortsätta försöka hemma ett tag till, eller ställas i kö till
Ivf alt insemination. Allt är individuellt och sen gör alla landsting lite olika. Lycka till med utredning, det kommer gå bra ska du se och ni kommer ett steg närmare ett barn.
longör betyder "ni får" jäkla telefon..
wonders, grattis kära du !!! Tänkt på dig idag och så glad att vul gick bra. Har du fått någon blödning eftersom det bara va en bebis där inne? Eller kanske embryot bara "försvinner" om det aldrig fäste.. Ett barn räcker gott å väl..allt utöver det är extra mirakel. Stor kram till dig!!
Tack snälla ni för pepp angående makens provsvar. Vi är nervösa och nu ikväll är t.om min man lite orolig...han är annars lugn å tycker inte det är lönt att oroa sig för saker som man inte kan styra över. Ska jobba några timmar innan vi åker imorgon, vi har
Tid på eftermiddagen. Hör av mig imorgon kväll om resultatet. Kram fina ni