• JZ79

Vi som försökt ett tag utan plus

Hallonbacken, låter som en bra plan! Läser du PiOmiOs blogg? Hon och hennes man gör spermadonation. Även om ni anat det skulle bli såhär så kan det ta lite tid att smälta. Va rädda om varandra, kram!

• JZ79

OM vi kommer iväg till Finland funderar vi på att stanna över midsommar. Båtbiljetten kan ändras.. Får se hur vi gör när det närmar sig. Vore skönt med en paus och pusta ut om allt löser sig. Nu är det mycket tankar, vi väntar fortfarande på det där jäkla provsvaret. Ingen operation är bokad än eftersom de måste veta om han har kärlsjukdomen eller inte.. Om allt går vår väg stannar vi nog några extra dagar å njuter av hotell å mys i Helsingfors.

• JZ79

Idag fick maken ett brev från vår läkare på SU. Det gällde spermaprovet han lämnade för ca 2 veckor sedan. Istället för enstaka spermier som de bara hittat tidigare fanns nu 2,6 miljoner/ml!!!! Förvånad Det har aldrig varit i närheten av några miljoner tidigare, bara enstaka stackars spermier. Wiihooo!! 
    Vårdcentralen har dessutom skickat hem provsvar på b la hiv och hepatit som Fertinova ville han skulle ta. Nu är några orosmoment avklarade..

• JZ79
    Jenso, härligt att ni snart är på G mot Grekland och ny behandling. Håller mina tummar stenhårt

wonders, härligt med semester och sol SoligCool Perfekt att ladda batterierna inför en ny behandling.
  • JZ79
    Jayt, jo det kan mycket väl vara vitaminerna Glad Han åt dom ju inte vid ivf nr 2 och då var ju provet sämre. Fast såhär bra har det aldrig varit! Han får fortsätta med vitaminerna ett bra tag till innan vår resa är över.

Tips om ett radioprogram: sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5880289 Handlar om ekonomin runt ivf och fertilitetsbehandlingar och så det orättvisa att landstingen har olika regler.
  • JZ79

Jayt, nej det provet sparas för ÄD på Sahlgrenska. Han får lämna ett prov på Fertinova vid första besöket, de fryser ner det som Back-up om de behöver använda det när donerade ägg ska befruktas. De föredrar att använda färska spermier om det finns. Hur mår du nu?? Kram

• JZ79

Jayt, ajaj för foglossning bra ändå att du är hemma och inte jobbar. Oj vad tiden går fort, snart är bebis här Vi får mer info på första besöket, tror de försöker matcha donatorn genom ögonfärg, längd och hårfärg. Iaf de 2 första.. När det närmar sig vår tur presenterar de en lämplig donator, om vi inte känner det är en bra
    Matchning kan vi säga nej och vänta på ny donator. För min del spelar det ingen roll hur donatorn ser ut, men de har regler så det blir ingen som är totalt olik mig..

• JZ79

Jayt, ja vi åker om 1,5 vecka. Men det är är bara ett första besök. Om de kan hjälpa oss i Finland är det minst ett halvårs väntetid..

Fru Karlsson, det Jayt pratar om heter "bruttolöneavdrag". Kanske någon annan vill förklara :P Välkommen till denna fina tråd

• JZ79

Jayt, de där med att donatorn måste vara
    Lik mig är mer att eftersom jag är vit så får vi igen mörkhyad donator tex. För min del hade det inte spelar roll, men såklart slipper vi ju då många frågor..Om barnen är totalt olik mig så tror väl folk jag varit i säng med nån annan

• JZ79

Vårt besök på Fertinova i Helsingfors närmar sig med stormsteg. Resan är ombokad så att vi stannar 2 nätter och göttar oss på hotell och kollar in vad Helsingfors har att erbjuda SkrattandeCoolSkål. Katterna är inbokade på pensionat och där är så fint så det blir rena lyxsemestern för dom. Nu ska vi bara boka hotell och sen hoppas att maken inte får en kallelse i sista minuten för operation av axeln just när vi ska vara i Finland. Håll tummarna att allt klaffar!! Vi har fortfarande inte fått vår journal från SU som vi beställt för flera veckor sedan, kliniken får väl klara sig utan i värsta fall..ringde centralarkivet men det gick inte skynda på.

Idag gör jag annars så lite som möjligt. Har ryggsmärtor från helvetet så jag varken vet om jag ska stå, sitta, ligga eller varför inte spy av smärta KräksSkrikandes Har en tid på reumatologen i slutet på juni, hoppas de har en "quick-fix" så jag blir av med den värsta smärtan (önsketänkande Drömmer)

Kram på er mina fina vänner Solig

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus