• JZ79

Vi som försökt ett tag utan plus

Wittra, på sprayflaskans förpackning kan du ibland kryssa för när du tagit dosen. Så vet du om du gjort det eller inte. Jag blev lite lätt förvirrad emellanåt och om det var mkt på jobbet exakt det klockslaget blev jag ibland nervös över om jag tagit sprayen. Svårast var att bara ta 1 spray istället för 2 som du minskar till sen när du ska ta sprutor också. Jag hade alltid mobilen ställd, som en backup även om jag säkert kom ihåg alla sprayningar.. Minns att det stod "obs, 1 spray" när larmet ringde då jag skulle minska på dosen..
    Jag hade Crinone och det som inte tas upp av kroppen kan "ramla" ut eller samlas lite inne i..jag hade trosskydd minns jag. Tog ju inte mer än 2 dar eller nått..de andra tjejerna vet nog mer..Annars kan jag upplysa dig om Lutinus runt v 47, för då börjar jag med just den sorten. Vi kommer ju ligga ganska lika nu, spännande!!
    Suprecur smakade lite konstigt i svaljet, men du kan dricka å så direkt, inga problem. Däremot ska du ju inte snyta dig direkt efter..Är du förkyld måste det gå en viss tid mellan vanligt nässpray och Suprecuren..Hör med din bm på SU om hur lång tid..kan vara 30 min, men inte säker..
    Kram!!
  • JZ79

Wittra, jo det förstod jag..men det är ju även höst med diverse sjukdomar nu så du kan ju bli förkyld under dessa veckor och då är det bra att veta du inte får ta Suprecur och vanligt nässpray precis samtidigt..

• JZ79
    Wittra, aldrig hört om någon som gått upp i vikt av Suprecur. Så det tror jag inte är nått stort problem..Fundera inte på det. Medicinen måste tas oavsett och så länge du har koll på matintaget och motion så kommer det gå fint Jag har inte heller snörvlat av sprayen. Kolla instruktionerna så att du håller flaskan på rätt sätt och dra in..det känns när den kommer ner i svalget. Helt ok att dricka eller ta en halstablett Alla knep är tillåtna Tungan ute Hur känns det att vara igång? Är din man taggad?

Jennso och hallonbacken, jag läste samma artikel och delade den på fb nu ikväll med ett litet tillägg att det inte heller är ok att ställa frågan till män eftersom de säkert känner lika som oss kvinnor när de får denna fråga.

Väntar min mens om några dagar..sen börjar jag med Progynon för att bygga upp en fin slemhinna inte återföring av embryo!! Solig Har nog aldrig längtat så mycket efter mens som nu.. Flört
  • JZ79
    Wittra, hormonerna du sprayar i dig nu gör dig ännu mer känslig. Ta en dag i taget och tänk att nu är ni närmare än någonsin att bli gravida! Kram till dig och kämpa på!

Monsan, beklagar att ni fått kämpa så länge och trots det måste försöka lite till innan ni får hjälp med ivf. Vet inte varför vissa landsting tycker man måste försöka längre efter utredning, men ni kanske är unga och de därför kan ge er mer tid? Kör på privat annars om ni har råd. Du kan alltid avbryta om du blir gravid. Kontakta en klinik och fråga lite hur det funkar. Lycka till!

Idag fick vi en "liten" räkning på 7410 euro. Maken läste 7400 kronor och tyckte, wow!! det är mycket billigare än vad det stod på hemsidan Tyst Fick upplysa honom att det var euro och snarare handlade om ca 68000kr. Som hittat, eller inte.. Skrapar ihop de sista slantarna till att betala räkningen. Maken tyckte vi kunde fråga hans mamma om de sista tusenlapparna men jag vill så gärna överraska med en fantastisk nyhet om det lyckas så vi får lösa det på annat sätt. Fantiserar mycket om hur vi ska berätta för våra föräldrar OM vi blir gravida. Det blir en å annan uppfinningsrik julklapp i så fall TomteTungan ute Känns sådär att tömma kontona nu, men å andra sidan så lär vi ju få tillbaka pengarna från fk så fort vi skickat in kvitto på denna betalning. Kan ta några månader, men vi hinner ju få tillbaka pengarna innan bebis kommer i alla fall Flört (måste våga tro och hoppas på detta..fast katastroftankar dyker upp då och då men jag försöker att hålla mig positiv). KRam finisar Kyss
  • JZ79
    Wittra skrev 2014-10-27 19:22:12 följande:
    tack..det är verkligen en dag i taget som gäller nu. 

förlåt om jag blir väldigt personlig nu men den här räkningen som du tar upp, förstår ju att ni sparat till detta...men ...alltså, är det ett fast pris för ÄD eller beror det på hur "komplicerat" ens fall är? Tänkte ifall ni visste från början att det kostade 68 tusen? 
    Jag vet att jag tänker lååångt fram nu, men tyvärr är jag sån, jag "måste" ha back-up planer, om alla IVF-försökt skiter sig. Får ni tillbaka alla pengarna? Tack förresten för att du delar med dig av denna del också om ÄD. Jag vill gärna veta så mkt som möjligt. 
    Förresten, varför valde ni Finland nu igen? Jag trodde Danmark kunde utföra sådant här...och det hade väl blivit närmare ? 
    Du får bli så personlig du vill. Ekonomi är ju ingenting om vi tänker efter att vi pratar mens, ägglossning, sex och allt möjligt här inne Flört Jo vi visste det blir ca 7400 euro. Kliniken har en prislista på hemsidan, så det var ingen överraskning. PRoblemet nu när det fattades liiite var att vi hade ju tänkt hinna spara fram till januari/februari, men nu hände ju allt helt plötsligt jättefort men det har löst sig.
    Vi hoppas få tillbaka alla pengarna (ej resor och mediciner, men själva kostnaden för äd-behandlingen som nu var 7410 euro. Vi valde Finland pga lång väntetid på SU (2,5år). Finland och Island är de länder som har samma lagar och regler kring ÄD som Sverige och det är förutsättningen för att få tillbaka pengar från FK. Dessutom måste vi vara beviljade ÄD i SVerige och det är vi ju och vi är under 40 år som är gränsen SU har.. Så vi borde verkligen få tillbaka det vi betalat idag, men 100% säkra är vi ju inte, men vi chansar. Står inte ut att vänta längre.. Så fort behandlingen är gjord skickar vi in allt till FK och sen är det bara att hålla tummarna. Det kan vara några månaders handläggningstid tydligen.. Danmark kanske gör äd, vet inte riktigt, men inte öppen donation i så fall..och vi vill ha en sådan variant pga att det är så SU gör och vi vill gärna försöka få FK att betala kalaset..
  • JZ79
    Wittra, jag tror wonders menar att du snart är ruvare och det är dags att försöka hitta ett positivt lugn och försöka tänka och göra bra saker för dig och din kropp när du snart ruvar Så tolkar jag det iaf. Hur mår du annars av sprayen? När var det du skulle börja med sprutor?

wonders..*förvirrad* vad menar du att det står på fk´s hemsida? kostnaden de kan ersätta för äd eller menar du de hjälper till ekonomiskt om barnet sen vill söka efter donatorn? Ersättningen för behandling baseras på vad det skulle kostat landstinget här hemma om vi gjort behandlingen i vårt eget landsting. Hur mår du och liten i magen?? Vilken vecka är du i nu?

Jag är på CD 28 idag och ingen mens i sikte Skrikandes Sexet är stendött här så inget mirakel har skett..bara mensfan som inte behagar komma nu när jag vill det mer än någonsin. Håll tummarna för att tanten dyker upp inatt så jag får börja med Progynon.
  • JZ79
    wonders, ja men då är jag med,.angående fk och det där Flört Ingen mens än, den får väl inte bli hur sen som helst..men några dagar till funkar säkert. Mätte ju slemhinnan vid förra äl och den var tjock och fin så jag ska nog hinna bygga upp den innan återföring. Sex känns allt annat än lockande. Trött, ont och slemhinnorna är torra som öken SkämsTyst Näää mensen får allt komma utan sex, pallar verkligen inte nu..Obestämd
    Åh va spännande att ni ska få se liten imorgon!! Ska ni ta reda på kön också om ni får möjlighet? Vilken tur det inte var blodtrycket, bra att du kollade upp det. Du måste vara rädd om dig och bebis. Skriv imorgon och berätta om ultraljudet. Kram {#emotions_dlg.flower}

hallonbacken, härliga nyheter!! Håller tummarna för utslag på ältest alla dagar utom lördag Solig
  • JZ79
    Dakine, välkommen till oss Solig

Wittra, bra att du gråter och släpper ut allt. Vi måste lätta på trycket och hos kuratorn ska du aldrig bita ihop, släpp allt och låt det komma där. Kram!!!

wonders, å så mysigt att få se liten på ul.. Drömmer Tänk att du ska bli mamma!! Som ni kämpat, du ger mig inspiration och styrka Hjärta

hallonbacken, woopwoop Glad Underbart med glad gubbe!! Lycka till imorgon Solig

Idag kom mensen igång ordentligt efter att ha varit lite väl mesig igår så jag inte kunde räkna det som CD 1. Har börjat medicinera med Progynon och pratat med sköterska på Åbo. De vill ha vul och mätning av slemhinna 10/11 och i v 46 får vi veta när vi ska komma till kliniken och det lär bli i v 47 om allt går enligt planen. Ska försöka styra upp kattvakt om inte pensionatet har ett ledigt rum då, vi stannar i Åbo mellan makens prov och återföring. Hade vi bott i Sthlm trakten hade vi åkt emellan, men nu har vi lite längre och svårare att åka så vi stannar i Åbo under tiden. Chefen vet att jag troligtvis blir borta några dagar i v 47. Bara hoppas vi hittar bra och gärna billiga resor eftersom vi inte kan boka förrän vi vet när vi ska vara på plats. Äntligen är vi igång!!! Solig
  • JZ79
    calabalic skrev 2014-10-31 21:28:33 följande:

Usch, äventyret är nog snart över här. Jag gjorde ett test idag (7+0) bara för att kolla läget och det visade sig att strecket blivit rätt mycket svagare. Testade förra fredagen också och då var det en pytteliten minskning i styrka men tillräckligt liten för att det kunde bero på urinkoncentrationen. Men den idag var nog nästan bara hälften som stark. Kan det finnas någon som helst möjlighet att det kan bli så utan att det är missfall på g? Har ni hört talas om det? Jag är 99% säker på att det är kört. Blödningen kommer säkert i helgen. Fy fan.

Nu är ju inte jag någon expert, men har läst på många ställen att hcg minskar en bit in i graviditeten. Att testen blir svagare alltså.. Vet däremot inte när detta sker, någon som har fått barn här inne och har erfarenhet har nog mer koll.
    Jag håller tummarna och tror att du är gravid tills motsatsen är bevisad. Stor kram till dig!! Hjärta
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus