• JZ79

Vi som försökt ett tag utan plus

Wonders, ja kliandet är under kontroll tack vare den där krämen Är så nervös nu..testar fredag kväll när jag och maken kommit hem från jobb. Har köpt ett extra test att ta på lördag morgon också. Vill bekräfta om det verkligen är positivt..eller negativt.

Idag började jag få galet ont i bröstvårtorna kan nästan inte ha bh på mig. Får se om det är ett gravsymtom eller menssymtom...

• JZ79

Wittra, ja detta är våra första Embryon någonsin!! Jag tar inte mina Lutinus exakt samma tid. På ett ungefär jämn fördelning. Kliniken har inte sagt att det är så noga som vid spraybehandlingen och sprutor..

• JZ79

Söndermarken, omg!!! Tänk att du plussat av dig själv mitt i misslyckad ivf-behandling!!!! biiiild!!!

Fortsätt håll era tummar, maken är hemma efter 20 verkar det som...så ni får ge er till tåls. Själv är ja kissnödig men tänkte hålla mig så länge som möjligt och sen kissa i en mugg som sparas till maken kommer hem. Livrädd, nervös och förväntansfull ,.

• JZ79
    Söndermarken skrev 2014-12-05 16:31:36 följande:

Den här bilden var nog bättre

Du är gravid!!! Solig
    Wittra skrev 2014-12-05 16:54:47 följande:

Söndermarken; du är gravid!

Fick beskedet om inga embryon till frysen. Vad förvånad man blev.....suck...jag är så less på depå allt jävla väntande. Dagarna går aslångsamt och underlig "mensvärk". Känner mig bara kpnstig.

Åh nej va tråkigt att du inte fick några embryon till frysen..men vet du vad, det behöver du inte oroa dig för nu eftersom du kommer vara gravid nu när du ruvat klart Den där "mensvärken" verkar många ha efter ÄP och ET. JAg gjorde ju inget plock men känt mensvärk sen ET. Återstår att se senare ikväll om det beror på graviditet....

• JZ79
    Söndermarken skrev 2014-12-05 17:27:30 följande:

Är helt ställd känner jag och väldigt misstänksam :/ har ju inte gått så bra förut , om jag fortsätter att plussa skall jag ringa min läkare på måndag så får jag säkert komma in på VUL. Som jag hade fattat så kunde vi inte få på vanligt sätt så jag tror typ att det är ett skämt

..så länge ett ägg och en spermie hittar varandra så är det ju det enda som krävs (och att allt därefter funkar). Jag har få ägg, men ägglossar ändå än så länge och har inte hamnat i klimakteriet än. Maken har få spermier. Nästintill omöjligt för oss att lyckas, MEN det kan gå. Så länge du har nått ägg så kan det ju funka för er och det har ju uppenbarligen gjort det + att ni blivit gravida förut även om de just då inte gick bra..
    Håller tummarna för fortsatta positiva test. Hoppas jag gör dig sällskap...

Har kissat i en burk här hemma nu, kunde inte hålla mig mer än 2,5 timme, sparar det och använder till test om jag inte lyckas hålla mig längre nu. Kissade 16.30 och försöker hålla mig tills maken kommer hem så kanske jag har mer koncentrerad urin i blåsan.

• JZ79

Testade med morgonurin idag......negativt Gråter

Åbo vill tydligen att man tar ett nytt test efter 3 dagar innan man avslutar medicinering...så på måndag får jag ta det där jäkla testet igen och sen ringa och avsluta stödmedicinering.

Känns så jävla tomt just nu... Inget i frysen så vi kan inte köra på direkt heller. Vi kan inte ens göra någon mer behandling förrän vi får beslut från FK att vi får tillbaka pengarna för den vård vi betalt för nu. Vi har ju skickat in komplettering precis och antar det tar upp till 3 månader innan vi får beslut och förhoppningsvis pengar. Hoppas att Åbo vill ge oss en chans till, vi fick ju trots allt 2 fina embryon av bra kvalité.

• JZ79
    Wittra skrev 2014-12-08 11:24:14 följande:

Har läst de där wonders...trodde också då att hcg skulle kunna mätas nu. När man pratar om morgonurin menas det då att man måste hålla sig hela natten ? Så länge jag kan minnas så vaknar jag alltid på natten fram mot 3 av att jag är kissnödig. .....

www.fertilitetsguiden.com/behandlingar/ivf.php På den sidan står b la det här:
    Detta händer dagarna efter transfer!

3-dagars embryo
    One    The embryo continues to grow and develop, turning from a 6-8 cell embryo into a morula
    Two    The cells of the morula continue to divide, developing into a blastocyst
    Three    The blastocyst begins to hatch out of its shell
    Four    The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus
    Five    The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation
    Six    Implantation continues
    Seven    Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop
    Eight    Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream
    Nine    Fetal development continues and hCG continues to be secreted
    Ten    Fetal development continues and hCG continues to be secreted 
    Eleven    Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy

5-dagars
    One    The blastocyst begins to hatch out of its shell
    Two    The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus
    Three    The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation
    Four    Implantation continues
    Five    Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop
    Six    Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream
    Seven    Fetal development continues and hCG continues to be secreted
    Eight    Fetal development continues and hCG continues to be secreted
    Nine    Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy

Grejen med morgonurin är ju att det är mer koncentrerat då och du har inte druckit så mycket under natten och urinen har "stått" i blåsan några timmar. Om du kissar vid 22 och sen 3 och sedan 6 så hade jag testat kl 3. Eller ja..kissat i en burk och testat när jag va riktigt vaken. Eftersom du fick 2 dagars så är det tidigt för dig att testa då hcg måste vara minst 25 på de flesta gravtester och det är är ju det som syns på dag 11 enligt denna tabell. Avvakta lite så slipper du besvikelse...
  • JZ79

Idag tog jag det sista gravtestet. Åbo ville ju ha ännu ett test 3 dagar efter det första negativa innan jag fick sluta med Progynon och Lutinus. Skönt att slippa skiten idag. Har telefontid med läkaren på onsdag. Göra upp lite nya planer..fast det dröjer lite innan vi kan sätta planerna i verket eftersom vi måste få tillbaka lite cash från FK först.

• JZ79
    Wittra skrev 2014-12-08 20:23:22 följande:

JZ: är testet fortsatt negativt? Så otroligt ledsamt och konstigt faktiskt....:-/

Jag har ju hela tiden velat se streck som växer sig starkare.....

Ja..det va så negativt det kunde bli. Kunde inte ens inbilla mig att jag såg ett streck..Obestämd
    Testa om 2 dagar eller nått..du kommer ändå inte missa någon stegring så du kommer ändå se det öka.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus