• Pastell

Vi som försökt ett tag utan plus

Lillnosen: Du ska inte alls ha mens! Du ska ha ett fett Plus  ! Men jag vet hur det är....har du också ibs din stackare. Jag med! Isch...

stegen: men mensvärk är väll ingen biverkning av pergo ? Jo jag vet, har också släkting som blev gravid första kuren pergo, sedan med andra barnet försökte hon 4 kurer utan att bli gravid. Blev sedan gravid spontant. Men jag har dig att se upp till Du blev ju gravid....det ska vi alla bli i tråden!

Hade hm...sex med mannen idag på morgonen och satan i gatan vad ont i livmodern det gjorde och nu har jag ännu mer mensvärk. Tänk om mensen kommer redan? Då kan vi snacka om kort lutealfas.

• Pastell
    Lillnosen skrev 2012-12-22 11:24:48 följande:
    Pastell - Jepp, jäkla IBS :/ Blir nästan lite handikappad av den ibland... I perioder måste jag ha tillgång till toalett direkt efter jag ätit, andra perioder kan jag vara förstoppad i 1 vecka :/ Jag hoppas ju så klart men det känns så dumt och orimligt att göra det. Måste sansa mig lite...
    Läskigt att det kändes så mycket! Har du läst igenom biverkningslistan ordentlig?
    Usch ja,känner igen det där. Lider också både av hård och lös mage blandat. Skäms Ja man går ju runt och tänker hela tiden veckan innan hur allt känns, är det nått ovanligt denna månaden?Bla bla....usch ja! Men vi ger inte upp hoppet förrän tanten kommer!
    Här får den inte komma ännu ,det är alldeles för tidigt. Men förra månaden hade jag ju mensvärk väldigt tidigt i cyklen också när jag tänker efter...var ju så rädd den skulle komma för tidigt. Istället kom den försent.
    Ja,står inget särskilt i biverkningslistan mer än magsmärtor,underlivsblödningar osv....så skulle jag få en blödning kan det ju bero på det.

Usch nu blev det långt också
  • Pastell

Gjorde en omröstning igår, och ska man tro omröstningen, vilket iofs bara 8 röstat på än så länge så är det vanligt att INTE känna nått annorlunda än andra månader innan bim Det gör mig glad iallafall.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m68041893.html

• Pastell

Försöker: Ja man undrar, dock så har jag haft så förr vet jag enstaka gånger, men då tänkte jag att det var livmodertappen som var låg, men innan mens brukar den ju vara hög vad jag vet? Jaja...ska inte fundera ihjäl mig. Tack o lov att man ska iväg imorgon, hem till familj o vänner och släkt så man slipper tänka på allt

Hur ska ni andra fira jul? Tomte Vi åker till Växjö imorgon och firar med släkten, vi kommer va nästan 40 pers på julafton så det blir ju endel hehe....ingen lugn stund.

• Pastell
    Försöker skrev 2012-12-22 11:02:10 följande:
    Idag fick jag iaf en rejäl stegring på äl-stickan. Började tro att kroppen skulle strejka den här mån, började testa alldeles för tidigt men bättre safe än sorry... Inte pos än men blir nog det imorg eller julafton. Sista rycket innan pergon och sen ivf, nu jäklar! Glad
    Missade detta inlägget....wohooooow! Säger jag! Ligg i nu
  • Pastell
    stegen skrev 2012-12-22 11:52:09 följande:
    Pastell: Läste igenom mina gamla inlägg och jag hade mol och typisk mensvärk efter pergon, tror det var ÄL+7 och framåt som jag började få det, innan dess hade jag ont av punkteringen. 
    Så mensvärk kan man visst få! trodde jag skulle få kortaste lutealfasen för att mensen skulle komma!

Håller tummarna!!  
    Wohow Ger mig hopp

Fan vad irriterad jag blev på min mamma nu i telefon, jag var tvungen prata av mig och vad säger hon "jag tror det kommer gå om du slutar tänka på det hela tiden" DETTA har hon sagt tidigare och jag har förklarat att det HAR INGETING med det att göra. Jag blir fan inte lättare eller svårare gravid för jag tänker på det. "Jaa men så tror jag"
    Ja det är jävligt lätt för henne att sitta och säga det där det tog sig på första försöket att få till mina två syskon, och tre försökt med mig och då var hon 34.
    Åh! Hon stöttar o så...det är inte det men detta vanliga klantiga uttal.....

otålig: Usch din stackare som också lider av ibs Hm....jasså? Var då? Har hört det inte ska påverka.

Däremot börjar jag undra om min celiaki påverkar, tål inte mjöl  o sånt. De säger ju att bara obehandlad kan påverka...men jag fuskar inget.
  • Pastell

Maramina: Hoppas det är en liten skrutt där inne då, det är därför du har växtvärk

Stora My: Åh så gott med rocky roads

• Pastell

Maramina: Skrattade lite åt ditt sista inlägg....du är för goer {#emotions_dlg.flower} och heeeeeelt normal! Tungan ute

Stora My: Vi får hoppas på det Drömmer pratade med min släkting innan som ätit pergo och blivit gravid med pergo, hon hade också "mensvärk".

Håller alla mina tummar för er alla här inne i tråden! Finaste tjejerna på FL Hjärta

• Pastell
    stegen skrev 2012-12-22 14:06:28 följande:
    Vilka inte verkar fungera
    Vad trist Vet att en i min klass använder sådana och har gjort sen tidig graviditet, nu är hon höggravid. Ge det några dagar till innan du ger upp dom De kanske funkar snart!
  • Pastell

stegen: Kan ju bero på seabanden Hoppas de ska hjälpa dig!

Maramina: Vi får se vad det beror på, tycker jag har lite ont i benen som jag brukar få innan mens, men tycker det är för tidigt för det på dag 23. Läst i andra trådar om de som brukar få ont i benen innan mens inte fick det som gravida, så det känns sådär Drömmer

Rebster: Hoppas kan man ju alltid vilken vecka är du i nu? *nyfiken*

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus