• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Lillnosen skrev 2013-04-27 00:35:55 följande:
    Nu blir jag nyfiken Nellin, vem är det du hört ska bara bra? :)

Jag vill minnas att stället heter Ahremarks Akupunktur.
  • Nellin
    Lillnosen skrev 2013-04-27 19:16:25 följande:
    Nellin - Det är hos honom jag går :D
    Ja, du ser! Då är det ytterligare en som har positiva saker att säga om honom. :) Jag ska minsann ge det några försök. Vad på massage hos hon som hyr in sig hos honom. UNDERBART skönt var det, och hon är jättetrevlig. Jag frågade lite om honom då och hon sa att hon träffar många kunder som går hos dem båda, och som säger mycket gott om honom. Många med barnlöshet som blivit hjälpta av honom. "Så då får du komma på gravidmassage hos mig sen", sa hon och log. :)

Det är alltid värt att prova! 
  • Nellin

Em me: ÅH vad härligt! Jag blir så himlans glad för din skull! Heja heja pyret där inne! Vilken strålande dag. :)

Försöker: Ja, visst är det läskigt med IVF-kö. Jag kan inte fatta att jag står i en sådan nu. Chanserna ökar ju betydligt för bebis då. Vilket landsting tillhör du eftersom köerna är korta? Här i Örebro är de i princip obefintliga. Det träliga är ju bara att de ska ha sommarstängt och krångla, så väntetiden till själva informationssamtalet som ska göras innan är ju den som är "lång". Vad kan det ta, tre-fyra månader?

• Nellin

Hej på er!

Pratade med fertilitetsenheten idag för jag vill få ut en till ägglossningsspruta innan de stänger för semester. Det skadar ju inte att testa här hemma under tiden man väntar på IVF. Då visar det sig att läkarna inte kommer tillbaka förrän i augusti, så tidigast DÅ kan vi få komma på IVF-mötet. Urk... jag trodde nog inte att jag skulle behöva vänta så länge. Men men... vad kan man göra? 

Om den där sommaren kunde ta och komma då. Det är betydligt trevligare att försöka göra barn när det är varmt och gött, man är lite brunbränd, sippar på ett glas vin och slappnar av på en picknickfilt nånstans bland blommor och bin. :) Eller vad säger ni, töser?

Vårväntanochlängtan: Jag är verkligen ledsen för din skull. Usch, vad hemsk och fullständigt förlamande den där uppgivenheten och sorgen är! Jag hoppas verkligen att det får bli din tur snart! STOR KRAM!

• Nellin

Åh, just ja! I morgon ska jag börja med akupunktur också. Hoppas på lyckat resultat, för det är ju trots allt något jag aldrig testat förut. 

• Nellin
    Lillnosen skrev 2013-04-30 17:56:48 följande:
    Nellin - Visst är det irriterande! Så jäkla dumt med sommarstängt :/ Vilken läkare har du? Kunde du få ut någon extra spruta? Spännande med akupunkturen! Är det han Ahremark du ska till oxå? :)
    Jag har Anna som läkare. Hade först Mikael, men jag gillar inte honom så jag bytte till Anna och hon är jättebra på alla sätt och vis. Hon är ledig hela den här veckan och sköterskan i telefon sa att det blir svårt att få någon att skriva ut recept just nu. Så för den kommande ägglossningen nästa vecka får jag nog klara mig utan, men hon skulle se till att Anna skrev ut ett recept nästa vecka så att jag i alla fall har en spruta till nästa cykel. Det känns bra.

Sjukt irriterande att allt bara stänger ner i flera månader. Det innebär ju att vi inte kommer får börja med själva IVF:en förrän typ september-oktober nånting. Jag hoppas VERKLIGEN att jag hinner bli gravid innan dess, på egen hand. Annars närmar vi ju oss TRE år.

Japp, jag ska till Ahremark. :) Ska bli spännande att se om jag känner nån skillnad. Även om det kanske inte hjälper mig bli gravid så tänker jag att det ändå kan vara bra för stress och sånt. 
  • Nellin

Lillnosen, Det har nog mest med personkemin att göra mellan mig och Mikael. Sen minns jag att han uttalade sig lite märkligt angående vissa saker och bedömde provsvar på ett sätt som inte kändes helt rätt - och när jag tog samma provsvar till Anna fick jag helt andra svar och dessutom HJÄLP. Så då bestämde vi att välja henne istället.

• Nellin

Lillnosen, det vore ju roligt om vi kunde göra IVF samtidigt, och peppa varandra. Nu börjar vi väl antagligen lite innan er eftersom vi redan står på väntelistan, men mer eller mindre samtidigt i alla fall! Fast det är så långt kvar att jag verkligen hoppas vi lyckats innan dess.

• Nellin
    Lillnosen skrev 2013-05-01 10:41:28 följande:
    Nellin - Ja personkemin är viktig! Nu blir ja nyfiken på vad för provsvar som Anna tolkade annorlunda och vad för hjälp hon ville ge som inte Mikael ville ge? Vet att jag reagerade på en sak. Mikael tyckte inte att min lutealfas var kort (10-11 dagar) och menade på att man absolut inte behöver förlänga lutealfasen, att man inte ska konstra med hormoner för det.
    En sak jag minns var att jag under ett års tid bara fått positivt på ÄL-stickor EN GÅNG, och då testade jag tre gånger om dagen, två veckor i streck varje månad. Man testade mitt progesteron som jag tyckte låg aningen lågt. Dessa två faktorer fick mig att vilja testa pergotime och ägglossningsspruta, men Mikael tyckte inte det var nåt konstigt alls. Vi hade då bara några månader kvar till tvåårsgränsen, men han skickade hem mig med "försök ett halvår till och funkar det inte får ni höra av er."

ETT HALVÅR!!! Att fortsätta göra EXAKT det man gjort i nästan två år, under ett halvår till, känns som ett slag i magen.

Då gick vi till Anna och förklarade samma sak gällande negativa ÄL-test. Hon sa att det minsann inte ska vara så, och att skicka hem oss ett halvår var verkligen konstigt, för det gör ju ingen nytta. Hon satte in pergo och ovitrelle direkt och menade på att vi nog minsann ska sättas upp på IVF också. Hon menade på att vi har försökt så pass länge och gjort helt rätt, så att det inte har tagit sig nu betyder att vi faktiskt måste få lite hjälp på traven - och det är ju inget att vänta på. Hon ville att vi skulle testa alla möjliga saker i väntan på IVF och var väldigt hjälpsam.

Jag har heller aldrig ÄL-flytningar och ALLTID massor med spottings, vilket Mikael avfärdade direkt. Anna däremot blev bekymrad över detta och gjorde en massa undersökningar och prover. Hon utreder liksom alltid allt, medan Mikael bara "tycker" och låter det vara. Så även om det inte finns några fel så VET vi ju det nu, tack vare Annas noggrannhet. Jag vet med mig att vi har testat ALLT, förutom IVF då, och det känns skönt. Jag vet också att ALLA prover som bör tas har tagits, tack vare Anna, och jag vet att hon tar resultaten på allvar.

Det var några mer saker också, men som jag inte riktigt minns nu. Man glömmer så fort.  
  • Nellin

Just ja, jag hade ju 35 dagars cykler, vilket Mikael inte brydde sig om. Anna däremot tyckte att det var för långt och ville gå vidare med detta för att kolla så att allt stod rätt till. Vissa kvinnor kan ha så när de blir lite äldre, utan att det är fel, men man bör alltid undersöka det tyckte hon. Mikael verkade inte tycka samma sak.

Om jag var du, gällande din lutealfas, så skulle jag nog rådfråga med en läkare till, för att få en nyanserad bild. Mikael kan fullt möjligt ha helt rätt i det han säger, men eftersom han verkar ta så lättvindigt på allting utan att ens kolla upp det så vore det väl skönt om ytterligare en läkare uttalar sig?

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus