Vi som försökt ett tag utan plus
Jag vill minnas att stället heter Ahremarks Akupunktur.
Em me: ÅH vad härligt! Jag blir så himlans glad för din skull! Heja heja pyret där inne! Vilken strålande dag. :)
Försöker: Ja, visst är det läskigt med IVF-kö. Jag kan inte fatta att jag står i en sådan nu. Chanserna ökar ju betydligt för bebis då. Vilket landsting tillhör du eftersom köerna är korta? Här i Örebro är de i princip obefintliga. Det träliga är ju bara att de ska ha sommarstängt och krångla, så väntetiden till själva informationssamtalet som ska göras innan är ju den som är "lång". Vad kan det ta, tre-fyra månader?
Hej på er!
Pratade med fertilitetsenheten idag för jag vill få ut en till ägglossningsspruta innan de stänger för semester. Det skadar ju inte att testa här hemma under tiden man väntar på IVF. Då visar det sig att läkarna inte kommer tillbaka förrän i augusti, så tidigast DÅ kan vi få komma på IVF-mötet. Urk... jag trodde nog inte att jag skulle behöva vänta så länge. Men men... vad kan man göra?
Om den där sommaren kunde ta och komma då. Det är betydligt trevligare att försöka göra barn när det är varmt och gött, man är lite brunbränd, sippar på ett glas vin och slappnar av på en picknickfilt nånstans bland blommor och bin. :) Eller vad säger ni, töser?
Vårväntanochlängtan: Jag är verkligen ledsen för din skull. Usch, vad hemsk och fullständigt förlamande den där uppgivenheten och sorgen är! Jag hoppas verkligen att det får bli din tur snart! STOR KRAM!
Åh, just ja! I morgon ska jag börja med akupunktur också. Hoppas på lyckat resultat, för det är ju trots allt något jag aldrig testat förut.
Lillnosen, Det har nog mest med personkemin att göra mellan mig och Mikael. Sen minns jag att han uttalade sig lite märkligt angående vissa saker och bedömde provsvar på ett sätt som inte kändes helt rätt - och när jag tog samma provsvar till Anna fick jag helt andra svar och dessutom HJÄLP. Så då bestämde vi att välja henne istället.
Lillnosen, det vore ju roligt om vi kunde göra IVF samtidigt, och peppa varandra. Nu börjar vi väl antagligen lite innan er eftersom vi redan står på väntelistan, men mer eller mindre samtidigt i alla fall! Fast det är så långt kvar att jag verkligen hoppas vi lyckats innan dess.
Just ja, jag hade ju 35 dagars cykler, vilket Mikael inte brydde sig om. Anna däremot tyckte att det var för långt och ville gå vidare med detta för att kolla så att allt stod rätt till. Vissa kvinnor kan ha så när de blir lite äldre, utan att det är fel, men man bör alltid undersöka det tyckte hon. Mikael verkade inte tycka samma sak.
Om jag var du, gällande din lutealfas, så skulle jag nog rådfråga med en läkare till, för att få en nyanserad bild. Mikael kan fullt möjligt ha helt rätt i det han säger, men eftersom han verkar ta så lättvindigt på allting utan att ens kolla upp det så vore det väl skönt om ytterligare en läkare uttalar sig?