• Anonym (undrar)

Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?

Nu får ni ge er, ni negersägande människor. Jag har haft åtskilliga dispyter med släktingar som vägrar acceptera att ordet är negativt klingande.... Jag har sagt upp kontakten till och med. Men ändå hör man det dag efter dag.... Läste en tråd här på fl och undrar hur ni tänker. Berätta varför det är så jäkla viktigt att såga neger!!!!! Det finns mängder med andra ord att använda men ni vägrar. Varför????

• Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?
  • kort kjol
    Betty Boop skrev 2011-11-18 20:36:33 följande:
    Eh, ja trälarna var vita som "ägdes" av vita? Hur gör det den vita rasen förtyckt? Svarta slavar ägdes av vita. Du ser ingen skillnad?
    kort kjol skrev 2011-11-18 20:32:22 följande:
    Man kan väl säga att de är ngt slags mellanting. Mulatt typ. 
    Oh...... my.......god. PLEASE!
    Det spelar mindre roll vem som gjorde vad tycker jag. Det utspelades för längesen innan vi som lever nu var födda ändå. Att gräva i det gamla hjälper väl ingen, eller? 

Vad är det för fel att kalla dem mulatter??  
  • kort kjol

Betty Boop, får jag fråga om du möjligen själv är svart?

• Anonym

För att de inte ÄR mulatter kanske?

• kort kjol
    Anonym skrev 2011-11-18 20:41:22 följande:
    För att de inte ÄR mulatter kanske?
    Ok, vad är dem då? 
  • Betty Boop
    kort kjol skrev 2011-11-18 20:40:27 följande:
    Betty Boop, får jag fråga om du möjligen själv är svart?

Haha! Är du på riktigt? Nej jag är inte svart! Varför skulle jag vara det? Måste man vara det för att man vet vad ordet neger betyder eller?

Har du gått ut grundskolan med fullständiga betyg?
  • Betty Boop
    kort kjol skrev 2011-11-18 20:42:44 följande:
    Ok, vad är dem då? 
    ja, inte fan är de mulatter i alla fall! De är ROMER för bövelen!
  • oOOo  oOOo
    kort kjol skrev 2011-11-18 20:42:44 följande:
    Ok, vad är dem då? 
    Romani är likt hndu så man kan tänka sig att de ursprungligen kommer från Indien.
  • Betty Boop
    Nu börjar jag ruttna på den här diskussionen. Det går liksom inte att diskutera denna fråga med folk som inte har grundskolans baskunskaper. Ni negersägare, fortsätt ni att säga neger. Skaffa en Atlas och en ordbok. Ordboken kan ni nog förresten ha lite svårigheter med för det kan vara en fördel att kunna alfabetet om man ska använda en sån. 
  • Anonym (Tina)

"En mulatt är en person av blandad härkomst från Afrika söder om Sahara samt Europa, exempelvis en person med en svart och en vit förälder. Ordet kommer av det spanska mulato, som har samma betydelse. Från början och i kolonialt sammanhang avsåg det en manlig avkomling av en spanjor eller portugis och en afrikan. Mulata används med stolthet av brasilianska kvinnor med denna biologiska bakgrund."

Från Wikipedia. 

Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?