• Anonym (undrar)

Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?

Nu får ni ge er, ni negersägande människor. Jag har haft åtskilliga dispyter med släktingar som vägrar acceptera att ordet är negativt klingande.... Jag har sagt upp kontakten till och med. Men ändå hör man det dag efter dag.... Läste en tråd här på fl och undrar hur ni tänker. Berätta varför det är så jäkla viktigt att såga neger!!!!! Det finns mängder med andra ord att använda men ni vägrar. Varför????

• Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?
  • Anonym (mamma)
    Lilla My21 skrev 2011-11-19 21:41:30 följande:
    Håller med
    Tack Glad
  • kort kjol

Att säga neger gör en inte till rasist, det är bara ett jäkla ord! Jag ser inte ner på svarta. Eller tycker de är mindre värda än vita. 

• Anonym (mamma)
    kort kjol skrev 2011-11-19 21:58:31 följande:
    Att säga neger gör en inte till rasist, det är bara ett jäkla ord! Jag ser inte ner på svarta. Eller tycker de är mindre värda än vita. 
    Du har fel! Du ÄR rasist om du vägrar att sluta använda dig av ordet även om du vet med dig att det finns oerhört många som tar illa upp, blir ledsna, arga och ser det som att du ser ner på och kränker andra.
    Hur svårt kan det vara att ändra dig? Säg svart istället. Men nej, du vägrar! Du vill framhäva dig och protesterar, rivs och bits för att DU har minsann RÄTT att säga ordet! Är det din rätt? Nej! Är du rasist om du vägrar att sluta använda ordet trots att du vet om allt detta? Ja!
  • kort kjol
    Anonym (mamma) skrev 2011-11-19 22:07:18 följande:
    Du har fel! Du ÄR rasist om du vägrar att sluta använda dig av ordet även om du vet med dig att det finns oerhört många som tar illa upp, blir ledsna, arga och ser det som att du ser ner på och kränker andra.
    Hur svårt kan det vara att ändra dig? Säg svart istället. Men nej, du vägrar! Du vill framhäva dig och protesterar, rivs och bits för att DU har minsann RÄTT att säga ordet! Är det din rätt? Nej! Är du rasist om du vägrar att sluta använda ordet trots att du vet om allt detta? Ja!
    Jag håller inte med dig. Du överdriver. Gör en stor sak av något litet. Du vet inget om mig. Om jag är rasist eller inte! Så lägg ner.. 
  • Litet My
    kort kjol skrev 2011-11-19 21:58:31 följande:
    Varför använder du ett ord om svarta som väldigt många svarta tar illa vid sig av och absolut inte vill bli kallade? Eller kallar du svenska tjejer för "svennehoror" också utan att se ner på dem?
  • Anonym (mamma)
    kort kjol skrev 2011-11-19 22:21:33 följande:
    Jag håller inte med dig. Du överdriver. Gör en stor sak av något litet. Du vet inget om mig. Om jag är rasist eller inte! Så lägg ner.. 
    Men du vet ju ingenting om mig och min familj, eller om alla andra som tar illa upp.. Eller hur?
    Jag överdriver inte alls. För oss alla miljoner människor som tar illa upp här i världen så är det en stor sak!
    Det är så enkelt att bara ändra sig eller hur. Men du vägrar! Jag blir lite nyfiken på varför du vägrar? Vad ger dig den här rätten att sätta dig över andra människor?
  • kort kjol

Folk kommer fortsätta använda ordet vad ni än säger. Ni kan fortsätta debattera detta i mina ögon banala ämne. Men folk bryr sig inte, inse det! 

• Anonym (mamma)
    Lilla My21 skrev 2011-11-19 22:23:22 följande:
    Varför använder du ett ord om svarta som väldigt många svarta tar illa vid sig av och absolut inte vill bli kallade? Eller kallar du svenska tjejer för "svennehoror" också utan att se ner på dem?
    Så bra sagt!
  • Litet My
    kort kjol skrev 2011-11-19 22:28:10 följande:
    Folk kommer fortsätta använda ordet vad ni än säger. Ni kan fortsätta debattera detta i mina ögon banala ämne. Men folk bryr sig inte, inse det! 
    Det kommer de alldeles säkert, men bara för att folk är såpass oempatiska och korkade så innebär det inte att alla tycker det är okej, snarare kommer det att finnas människor som ser dig som obildad och rasist vad du än säger, inse det.
  • Anonym (mamma)
    kort kjol skrev 2011-11-19 22:28:10 följande:
    Jo folk bryr sig visst! Just därför är så många engagerade här inne bland annat!
Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?