Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Nu hade ni helt plötsligt skrivit massor, ska försöka komma ihåg allt. Med två katter och tre personer i vår lägenhet behöver vi egentligen dammsuga 2ggr/vecka men det är sällan det hinns med men en gång i veckan blir det. Brukar svabba golvet samtidigt.

Apropå katt så har vi ju två och de springer sin väg så fort Elliot kommer i närheten. ;)

Kul med dop mammasmurfen. Vi är inte troende heller men för oss var det en självklarhet att döpa iaf. Vi vill även gifta oss kyrkligt (fast kanske inte i en kyrka, det får vi se). :)

Nu ska jag strax göra en telefonintervju. Spännande och nervöst!

• Momalicious

Elliots rum är ljusblått med vita får på väggarna. Sjukt fint! Sen har vi vita möbler där inne. Jag vill ha en ljusblå ryamatta där inne men inte hittat någon passande ännu. Alla är typ turkosa men hans rum är babyblått så det skär sig. Funderar på en vit/offwhite matta också men den lär väl bli förstörd när han blir äldre. Fast då kan man ju byta den mot en annan.

• Momalicious

Jag gillar vissa nyanser av grönt. Mest klara och ljusa gröna färger. Grönt à la 70-tal går bort, och mörka färger typ barr. Nu har vi iofs inte några gröna detaljer hemma :P inreder helst med vitt och ljust rosa. Som tur är gillar min sambo det. Jag har omvänt honom. När vi träffades var allt han ägde svart ;) hade det funnits hade jag köpt en vit tv.

• Momalicious

Anna: det där känner jag igen. Vi var på 30-årsfirande hos sambons brors fru idag och jag och Tomas fick turas om att jaga Elliot. Han var på ALLT och ja.. Vi var helt slut efter två timmar där. De har två små men de är inte så pilliga som Elliot är.

När vi var och hälsade på ett par kompisar som har en bebis född i november 2011 så var det samma visa. De har ju inte barnsäkrat alls och förstod liksom inte. Jag sa till dom att han visar allt som de måste barnsäkra ;)

Puh! Jag var likadan när jag var liten i flera år. Mamma bara jagade mig 24/7. Gissar att det kommer bli lika här. Dessutom har han en vilja av stål och får vredesutbrott så fort han inte får göra som han vill.. Mini-trotsåldern typ.

• Momalicious

Apropå hus, ni som har mig på Facebook, såg ni det underbara huset jag länkade till på hemnet? Köket var inte riktigt min stil, för mycket svart, men OJ vad jag vill ha det! Ligger här på Orust. Sååååå fint och så sjukt stort. 14 rum och 230 kvm. Är på riktigt ledsen att vi inte kan köpa det, är verkligen drömhuset för mig. :( får väl bara hoppas att vi hittar ett hus vi blir lika förälskade i när det väl blir dags för oss men det tvivlar jag på. Iaf nåt som är i den prisklassen. :/

• Momalicious
    AnnaCL skrev 2012-03-17 23:49:50 följande:
    Alltså det där är ju helt sjukt! Så otroligt fint, förstår om ni är sugna. Jag måste ändå säga, även om det är jättemycket pengar, att man får mycket för pengarna. Driftskostnaden var ju inte heller så hög för så stort hus. 

Jag skulle gärna säga ja till det här huset.

Trotsåldern i miniformat, ja, verkligen. Hon lägger sig ner på golvet här hemma när hon inte får som hon vill. Skriker inte så mycket men tappar liksom styrkan i benen. Sedan går det bra att kollra bort med att hitta på andra saker men hon kan till och med knyta händerna i ilska när hon inte får som hon vill. Lite gulligt, även om vi försöker att hålla oss för skratt. 

Ja men precis! På den delen av ön jag bor så får man 4-5 rum för 2,5 mille. Och då är det en jätteful villa från 70-talet där ingen gjort något sedan det bygdes. Och verkligen billig driftkostnad med tanke på storleken. Hoppas det är nåt dolt fel nästan, så jag slipper känna att jag förlorar drömhuset haha.

Både jag och sambon har väldigt svårt att fortsätta se allvarliga ut när Elliot hittar på nåt bus och ler sitt allra gulligaste leende. Vi måste ibland vända bort huvudet för att le så att inte Elliot ser. Hoppas det växer bort, annars blir det svårt att uppfostra. ;)
    Pojke 2010
  • Momalicious

Suzzy: jodå det gick bra, han gillar min sambo för mycket för att faktiskt avskeda honom och nu när jag jobbar är hans chef mycket nöjdare. Varför vet jag inte :P men han har ju inte tänkt jobba där för alltid.

Hans chef får väl säga vad han vill, din sambo måste ju ha godkänt för att vara f-ledig (inte för att han kan neka honom) och han kan absolut inte säga upp honom för att han är föräldraledig. Sen kan de ju se till att skapa ett klimat på jobbet så att din sambo inte vill jobba kvar.. Tycker han ska kontakta facket faktiskt, och är han inte med så se till att han går med BUMS!

• Momalicious

Har han inkomstförsäkring? I så fall är det ju inte hela världen om han går hemma ett tag. Vad jobbar han i för bransch? Är det stor risk att han blir långtidsarbetslös?

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !