Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Inkomstförsäkring kan man få genom facket. Då får man sin vanliga lön när man blir av med jobbet i en viss tid, typ 6 månader. Alltså precis samma lön som när man jobbar. Skönt att slippa gå mer i inkomst, särskilt när man har barn. :)

• Momalicious

Vi måste VERKLIGEN uppdatera Elliots garderob. Helt plötsligt är alla kläder för små. Nästa helg blir det att shoppa typ en helt ny garderob, han måste ha nya stövlar, tunnare regnställ och en vårjacka också.

• Momalicious

Vi ska köpa 92 nu. 86 börjar bli lite litet, iaf vissa märken.

Annars är det väl smartast att kolla upp det med inkomstförsäkring innan han ev blir av med jobbet, går ju inte direkt att fixa efteråt.

• Momalicious

Det brukar vi med göra men han har använt 86 nu i typ ett halvår så det har liksom inte blivit av.

• Momalicious

Jag byter enbart blöja stående. Han står vid badkaret oftast. Funkar fint, även vid bajs. Lite svårare att se bara. Har gjort det sen han blev 8-9 månader tror jag.

När Elliot var sjuk så vägde jag hemma, då vägde han 12,0. Vet inte hur bra det stämmer men typ det väger han. Han har dock smalnat av, innan han blev sjuk var han runt om magen.

• Momalicious

Första dagen Elliot gick på dagis började han skratta så fort jag tog ut honom ur bilen. Han hann inte ens klä av sig innan han sprang in och började leka haha!

Grattis Malin, så duktig du är!

• Momalicious

Kul att börja bebisverkstan snart Linn! Själv kan jag inte riktigt bestämma mig hur jag ska göra, fastän jag är jättesugen. Sambon vill när som helst så det är liksom mitt beslut så att säga.

• Momalicious

Jag har insett att Elliot äter helt uselt. Men tänkte fråga er, hur äter era små? Hur mycket och hur ofta? Elliot äter typ ingenting åt gången, men vill äta jätteofta (såklart) och är sjukt kräsen vad gäller mat. Särskilt frukost. Enda säkra kortet vi har är välling och jordgubbar.

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !