Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Tycker den var billig med tanke på hur stor och fin den låter!

Elliot äter lite välling när han vaknar. Max 0,5 dl. Lite frukt får han efter nån timme.
    Sen sover han ofta igenom lunch på helgerna så han äter lite senare men han äter ca 1 dl välling när han ska sova. Sen äter han lite lunch när han ska sova, oftast petar han bara i maten. Sen får han lite frukt och sen äter vi middag och då äter han 0,5 dl till 1 dl beroende på vad det är. Ibland petar han bara i den maten också. Sen ca 2 dl välling när han lägger sig för natten.

• Momalicious

Jag blir så fundersam på Elliots matvanor. Kan sånt gå i arv? För jag var likadan fram tills jag blev 18-19, åt lite men ofta. Han växer ju och ligger på sin kurva och sådär, vaknar aldrig på natten och är hungrig men det känns så tråkigt att maten är liksom aldrig avklarad eftersom han äter så ofta. Det värsta är att jag är så van så jag tänker inte på det. BVC säger bara att barn är olika och att vissa vill äta lite åt gången men oftare medans andra äter mer men mer sällan.

• Momalicious

Jag tror knappast du är ensam om januaribarn, bara att du var den enda med bf i januari att hänga i en decembertråd :P

Välkommen hit William12!

• Momalicious

Jobbigt nu när man blir äldre och förnuftet tar över viljan och längtan haha. Vi vill ju ha ett till barn men nu känner jag ändå att det bästa är att vänta. Särskilt när jag ska plugga ssk på distans i Luleå och måste flyga dit några gånger varje termin. Dessutom hade det ju varit trevligt att vara färdig ssk och ha jobb när vi får nästa. Sen vill jag ju bli barnmorska men det känns lättare med barn eftersom det finns bra utbildningar i närheten och det bara är 1,5 år. Ja, jag vet att jag är en velpotta

Och sen är ju inget skrivet i sten, om vi känner under utbildningens tid att det blir bra då så kör vi. Men nu behöver ni iaf inte vänta på nåt gravidbesked från mig haha. Får njuta genom er istället. Tänk så vuxen man blivit.

• Momalicious

Isch, såg på fb! :( Hoppas Ellie blir bättre fort! Antar att Casper är hemma nu iaf, hur går allt med ditt ex?

• Momalicious

Förmodligen inte eftersom hon inte är mogen för en förlossning. Annars hade ju folk med hyperemesis alltid fött tidigt.

• Momalicious

Ja men förlossningen sätter inte igång av att få magsjuka när man är omogen, visst kan tappen påverkas av att ha mycket förvärkar, jag hade massor men gick ändå till 39+2. Så tycker det är onödigt att skrämmas bara.

• Momalicious

Haha, kollade i min app som håller koll på äl och mens. I april ska jag ha äl på samma dag som Elliot blev till. Då blir det dubbla kodisar haha!

• Momalicious

Min BM tyckte bara allt var normaaalt hela tiden. Sjukt irriterande. Typ när jag hade massvis med regelbundna förvärkar var det normalt men jag ringde förlossningen iaf och de ville ha in mig och kolla tappen.
    När jag hade massa vätska i kroppen var det inget att klaga på för hon hade minsann sett värre.

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !