Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Elliot äter dåligt. Ibland äter han en ordentlig måltid men frukost vägrar han. Välling och frukt går ner men inget annat. Ibland lite havrekuddar.

Lunch äter han bra på fsk, sämre hemma. Ibland blir det ersättning och frukt istället om han inte vill ha.

Middag brukar han äta massor om han inte är för trött, då brukar han äta sämre.

Mellanmål varierar, men smoothie, ersättning, frukt osv brukar det bli.

Han vill bara äta själv så vissa saker går bort. Han äter dessutom i princip bara med händerna och har inte fått in snitsen med sked än så det måste vara mat som går att äta rätt "enkelt".

• Momalicious

Ah shit, jag tror jag blir knäpp. I 6 dagar har jag haft extremt ont dygnet runt. Jag har ALDRIG haft såhär ont någonsin. Jag vet inte vad jag tar mig till snart! Känns verkligen som jag hoppar från balkongen snart. Aldrig aldrig att jag drar ut en tand som inte är ABSOLUT nödvändig igen. Jag vet att jag gnäller men jag hat verkligen aldrig lidit såhär mycket. Sover inte, äter inte. Imorgon kommer jag KRÄVA penicillin och mer och bättre smärtstillande. Vaknar vid 1 varje natt och får dödsångest av smärtan.

Ååååh vad jag ångrar att jag drog ut tandhelvetet!!

• Momalicious

Jag ligger på sjukhuset. Fick sååå ont i magen och kunde inte andas efter jag tagit smärtstillande. Fick dödsångest så sambon ringde ambulans. Jag bara gråter för jag är rädd och är trött på att ha ont. Är helt ensam :(

• Momalicious

Ja det var sjukt jobbigt. De hittade inget fel, läkarn trodde att min mage helt enkelt inte orkade med att ta så mycket smärtstillande. Fick lite magkatarrsmedicin som lindrade lite. Vid 5 kom jag hem igen, stackars min sambo och Elliot som fick åka jättelång för att hämta mig.

Två timmars sömn fick jag, vid 7 skulle jag iväg till tandläkaren. Är jätteinfekterad, om jag spottar kommer det typ bara var. Var tydligen massa gojs (mat antar jag) som fastnat i såret. Så nu blir det penicillin i 10 dagar. Ska strax gå ner till Apoteket och se om de har penicillinet hemma eller om jag måste åka iväg och köpa det i em.

Angie: så kul att du vet när hon kommer. Känner mig helt fascinerad att du snart har två barn! Vi födde ju våra 2010-bebisar nyss?! Myyys!

• Momalicious

Jag hade gjort det iaf!

Nu har jag fått penicillin. Hoppas vid Gud att det hjälper. Såg att det är lite laktos i så får se om det går att äta tabletterna...

• Momalicious

Jag somnade vid 11.15 ungefär, sambon ringde och väckte mig för en kvart sedan. Det var lika bra, lär väl inte sova nåt i natt. Men skönt var det efter en vecka med typ ingen sömn. Nu hoppas jag att penicillinet biter snabbt. Kommer springa naken runt huset när jag inte har ont längre ;)

• Momalicious

Elliots språkutveckling går i rasande fart. Han säger tack, ojdå, varsågod (vassgo), hallå, bada (baa), igen (nen). Kanske glömt nåt. Allt det har typ kommit senaste veckan :)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !