Inlägg från: AnnaCL |Visa alla inlägg
  • AnnaCL

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Hej på er!

Hejaheja till er som försöker gå ner i vikt, bra jobbat! Det kommer att gå bra ska ni se. Skönt att ha bestämt sig.

Jag vägde cirka 58-59 kg till mina 166 cm innan jag blev gravid, och gick upp cirka 13 kg. Gick ner det mesta med amningen och sedan har jag ju fått en reumatismdiagnos som gör att jag mår bäst av att träna lederna med jogging och styrka några gånger i veckan. På gått och ont, hade gärna kunnat slappa också och ha en frisk kropp men jag blir stel direkt om jag inte tränar regelbundet.
    Moma: Ser att du pausat med utbildningen. Bra beslut om du inte mår bra, du är ung och hälsan går framför allt annat. Det kommer att finnas tid till att plugga senare, OM det är det du vill. Styrkekramar

• AnnaCL

Här har vi boendeångest. Vi flyttar från Umeå till Skellefteå den 1 juni. Jag har klart med jobb men maken ska börja söka snart, han börjar dock med 9 månaders föräldraledighet. VI har kollat på hus men vi tackade nej till att vara med i budgivningen på huset då det inte kändes helt rätt. Jag ska jobba deltid och det kommer förhoppningsvis att bli tal om fler barn och därmed föräldraledigheter och därför är det så svårt att beräkna vad man kommer att ha råd med. Nu har vi fått erbjudande om en våning mitt i stan på 154 kvm för 11000/månad, jag är så sugen att tacka ja men det är så mycket pengar. När man köper hus så betalar man ju delvis till sig själv i alla fall. Samtidigt är det skönt att hyra då behöver man inte oroa sig för räntehöjningar och renoveringar.
    Jag vet inte vad jag vill säga. Bara ventilera penga och boendeångest
    /den som blir lite galen över att inte veta vad som händer om några månader.   

• AnnaCL

Jag skulle vara stolt om mitt barn vågade ta ett beslut som kanske inte anses vara det lättaste eller mest bekväma. Att våga lyssna på kropp och själ tycker jag är modigt.

• AnnaCL

Här förekommer det också utbrott. Hon kan bli galen om hon inte får som hon vill, lägger sig på golvet och skriker. Det går dock att lura henne och få henne att glömma att hon är arg. Redan värsta humöret. Vi får se vart det där tar vägen:)
    Här har vi varit förkylda i typ 2 månader, det vill aldrig gå över helt före det kommer en ny släng. Igår hade hon diarré och ville nästan kräkas en gång men vaknade i morse med feber och hosta. Var nog det som var på gång i kroppen. Dessutom håller hon på att få sjuttielva tänder samtidigt. Tycker så synd om lillkroppen.

• AnnaCL

Och jag är inne och läser varje dag men har inte så mycket skoj att skriva för tilfället. Tycker att det är härligt att via fejsan kunna följa er också. Här letas det också lägenhet febrilt. Vi avvaktar att köpa men vill ha en trea gärna en fyra eller femma att hyra. Inte lätt att få tag på något som vi känner att vi kan bo i ett tag.

Elsa mår bra, vi har haft en del förkylningar men nu är det full rulle på förskolan. Vi är ute varje dag men idag blev vi kalla om kinderna, -18 ute. Men desto skönare var det att komma in sen. Hon springer runt, säger en massa ord och jag tycker mer än någonsin om att vara mamma. Låt aldrig den här ledigheten ta slut! 

• AnnaCL
    ludicrous skrev 2012-02-03 08:28:14 följande:
    Emil har börjat säga 2ordsmeningar! Eller ja en..
    "vuvve dää". Vovven där :)

Det här med orden är så häftiga. I morse sa hon Hej Anna till mig. Då gick hjärtat sönder lite.
  • AnnaCL

När Elsa inte vill äta så trugar vi inte. Vi tar bort maten och så brukar hon få en frukt och dricka lite till nästa gång vi äter. Är hon riktigt hungrig så äter hon tillslut. Ibland ger vi lite fil eller gröt om hon ätit dåligt och det går alltid ner.

Vi försöker att inte ge välling annat än på kvällen, om hon fick skulle hon nog dricka det några gånger per dag.

Här är det - 27 grader idag. Jag är så sjukt glad för min dunjacka!    

• AnnaCL

Och här har vi sjukstuga igen. Vi har knappt varit friska sedan början av december. Idag har jag ingen röst alls, hosta, feber, ont i kroppen. Sådan dagar är det jobbigt att vara ensam hemma med Elsa. Jag vet faktiskt inte hur det funkar om Albin skulle behöva vara hemma för att ta hand om elsa nu när jag är sjuk. Med fk alltså.

• AnnaCL
    Momalicious skrev 2012-02-15 08:10:50 följande:
    Ja sjukt jobbigt. Nej det var inget allvarligt alls så det var därför jag kom på att det borde vara PMS ;)

Nä, hade ju gärna redan haft utbildning och jobb för då hade man ju bara kunnat köra på. Eller det kan vi ju nu med egentligen men samtidigt vill jag vara lite smart. Om vår relation nån gång skulle ta slut vill jag ju ha det ordnat för mig med utbildning och så och inte stå där utan utbildning och en massa barn. Det tankesättet förstår inte min sambo alls, han kan liksom inte föreställa sig att det kan ta slut. Inte jag heller, men det finns ju aldrig några garantier. Han kan ju t.ex. Krocka med bilen och dö. Man vet aldrig.

En av fördelarna med att komma upp i sgi-nivå på FP är ju att man kan vara hemma länge. Tack vara det kommer våra dagar att räcka i 2,5 år och för mig kändes det viktigt. Att man sedan ´kanke inte vill vara hemma så länge kan jag förstå men just för oss passade det så bra.
    Jobbigt mef PMS förresten. tur att det går över:) 
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !