Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
Och jag hänger gärna på också! <Dålig på att skriva men bra på att läsa
Och jag hänger gärna på också! <Dålig på att skriva men bra på att läsa
Ja jag har inte alls hunnit läsa ikapp, var bortrest några dagar och sedan såg jag att ni bytt tråd. Jag förstår inte varför men huvudsaken att man vet vart man kan hitta er:)
AnnaCL: Elsa född 12/12-10 kl. 06.01. Vägde 3210 gram, 47 cm. Västerbotten/Umeå (tidigare Uppsala).
Och här väntar vi med dagis lite. Jag ska vara hemma tills hon är 1,5 år och sedan ska maken vara hemma i 10 månader. Hon kommer då att vara cirka 2,5 år när hon börjar på dagis och då är det verkligen dags.
Grattis till er gravida! Lillsnurr, Cissi och Angelique, och förlåt om jag glömde någon.
Vi är glada i dag. Vi har gjort sista kontrollen av Elsas höfter. Hon föddes i säte och hade en lättare luxation i höger höft och fick ha skena några veckor. Det var lite trixigt men man lärde sig. Nu såg allt jättebra ut och hon är friskförklarad. Inga mer kontroller. Man blir så lycklig!
Tack för era grattis. Man vill ju inte att de små ska behöva gå igenom svåra saker så vi är glada att vi slipper gips och operation och allt det.
Och grattis toksnippa, gravid du med! Nu är det många. Vad kul. Vi hoppas på att försöka med syskon till sommaren/hösten 2012. Än får det vänta lite även om jag är sugen.
Och här är vi tydligen äckliga familjen. Elsa slickade nyss på toaborsten. Härligt!
Jag är 165 cm maken 183 cm. Ska bli spännande att se hur lång Elsa blir. På makens sida är alla långa, systern är bla 180 cm.
Här har vi haft en skön natt då hon för första gången inte kommit över till våran säng under natten. Oj vad mycket bättre jag sover då. Vi har en alldeles för liten säng och imorgon kommer svärföräldrarna med två sängar som blir 210 cm om vi ställer ihop och med en bäddmadrass på det så kommer nog nattsömnen att förbättras. Som det är nu tror jag att vi vaknar av varandra hela tiden.
Moma: stackars dig som mår illa. Har du kontrollerat grav-test nyligen? Kan ju även vara någon typ av magsjukevirus som du skriver men blir du sämre eller inte bra kanske det kan vara bra att kolla upp sig. Ingen halsbränna eller liknande?
Cissi: Tänker på er och hoppas att det ser bra ut nästa vecka!