Inlägg från: AnnaCL |Visa alla inlägg
  • AnnaCL

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Godmorgon! Idag känner jag mig så utvilad. Hon somnade vid 22 efter sitt timmasuppvaknande och sov hela natten till 09.56, tack älskade dotter känner jag nu.

MFJG: Kul att du är tillbaka!

Det som har varit bra med mina ledinflammationer är att jag har blivit jättebra av att träna. Nu har jag en anledning att ta mig ut och jogga och gå till gymmet. Jag har blivit så mycket piggare och lederna smidigare. Tidigare var jag väldigt fokuserad på att kroppen skulle vara i toppform och la ner alldeles för mycket tid på det. Jag har verkligen fått mig en tankeställare och värderar andra saker i livet. Njuter av dagarna när man inte har ont, är glad för att ens kunna träna och känner mig än mer tacksam för familjen. Det är konstigt att det ska behöva hända tråkigheter för att man ska vakna upp ibland.         

• AnnaCL
    Momalicious skrev 2011-11-16 15:57:56 följande:
    Då är frågan, varför mår jag illa?

Illamående är svårt men jag tycker att du ska undersökas ordentligt. Möjligen kan man prova medicin mot magkatarr (gastrit). Det kan ju vara bra att någon känner på magen och tar lite rutinprover också. Om det går tillräckligt länge och man inte blir bättre är det inte helt ovanligt att man undersöker magsäcken med en kamera. Hoppas du får ett bra bemötande på den nya vårdcentralen!
  • AnnaCL

Elsa har bara två tänder, och en påväg uppe. Fattar inte hur det går så bra att tugga. Hon äter till och med skorpor. Fast det tar en stund...:)

• AnnaCL

Ser ni diskuterat barnmaten. Här blandar vi med hemlagat och burkar. Hon älskar vår mat; pannkaka, köttfärssås och spaghetti, korv och makaroner, blodpudding, och en massa annan vanlig mat. Vi ger burkar från 12 månader, hon är ju 11 månader nu och äter nästan all vår mat förutom det som är mycket starkt. Jag har bedömt att jag tycker hon kan äta den redan nu. Är bara en månad kvar till hon är ett år.
    Ha en fin helg allihopa! 

• AnnaCL

Moma: Grattis till att det gick så bra! Spännande att höra hur det gått med urvalet.

Suzzy: håller tummarna för dig!

Här har Elsa börjat gå nu. Maken har varit bortrest en och en halv vecka och det verkar som om hon har väntat på honom för hon började nästan när han kom in genom dörren :)    

• AnnaCL

hej på er!
    Angelique: Hoppas du får fina besked från läkaren.

Ni som har köpt vinterskor. Vad har ni köpt för skor och vilken storlek. Jag köpte ett par idag i skinn som var storlek 21, cirka 2 cm större än Elsas fötter när de mätte. På skoaffären trodde hon att hon behövde den storleken. Men de ser ju gigantiska ut på och hon kan verkligen inte gå i dem på ett smidigt sätt. Men hon går ifs inte så mycket i vanliga fall heller. Hur har ni gjort?    

• AnnaCL

Tack för era svar. 21 blir säkert bra, med ytterkläder på så ser de nog bättre ut till småbenen.

Ser att ni pratat om kalas. Här blir det kalas på söndagen, hon fyller på måndagen men familjen bor en bit ifrån. Det blir nog bara våra föräldrar och våra två, tre närmsta vänner. Vi satsar på större kalas när hon själv blir lite större:)  

• AnnaCL
    Momalicious skrev 2011-12-08 12:58:00 följande:
    JAG KOM IN! jag ska bli ssk!!

Grattis alla ett-åringar, hurra för er!
    Och hurra för dig Moma! Så underbart roligt! Vart kom du in? 
  • AnnaCL

Hej på er! Ser att ni pratar stygn och andra härligheter) En av fördelarna med det akuta kejsarsnittet är att jag känner mig precis som vanligt, hann öppna mig ett gäng cm men sprack ju då givetvis inte. Däremot har jag ju ett ärr på magen. Inte världens snyggaste men ett fint minne. Nackdelen är att jag blev mer rädd för att föda än jag var innan. Nästa gång vill jag verkligen få ett sent UL för att se att bebisen inte ligger i säte när det är dags.
    Vad gäller samlivet så har vi sex mer sällan än innan men däremot är det minst lika härligt som innan. Det är mer svårt att få till det så det passar när hon  sover och vi inte är för trötta:) Blir nog ungefär en gång i veckan eller så, kan ibland få lite dåligt samvete för att jag inte tar mer initiativ när det ändå är så skönt när man väl börjar..  

• AnnaCL
    Anairda skrev 2011-12-10 00:56:22 följande:
    Samma historia här tyvärr! 3 olika barnmorsok sa att barnet var rättvänt men icke! Dessutom fick jag det sista utlåtandet samma dag som A kom till världen! Första barnmorskan som kände på magen på sjukhuset sa direkt att barnet ligger i säte! Man tappar ju tro på vården! Skönt att det gick bra för oss iaf! =)

Här hade också tre lika barnmorskor känt på magen och alla sa huvud ner. KOm in med värkar och var öppen fyra cm . De börjadeprata om att försöka förlösa vaginalt men sa att jag fick välja. Jag tyckte det var enkelt att välja snitt då det kändes säkrare och jag redan varit vaken hela natten med värkar. Min barnmorska på MVC hade så dåligt samvete och ringde mig två gånger veckan efter. Det var ingen rolig upplevelse att få höra att hon låg i säte när man redan haft så mycket värkarbete. Men som sagt, huvudsaken det gick bra och resten av förlossningen och tiden på BB var en drömupplevelse)
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !