Inlägg från: AnnaCL |Visa alla inlägg
  • AnnaCL

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Hej och tack från oss!
    Vi hade kalas igår med familj och några vänner. Det åts tårta och saffransbullar. Så himla härlig dag Idag ska vi bara vara jag, maken och Elsa och åka till ett lekland, bada lite och bara ha det bra. Vi är alla lediga idag och det är inte dumt. Kram på er från oss!

• AnnaCL

Nu har även vi varit på 1 års kontroll. Vi hade inte varit där sedan 8 månader så det var kul att se vad som hänt med växten. Hon vägde 9910 gram och var 75 cm lång. Huvudmått 46,5 cm. Det gick bra att få sprutorna denna gången, blev nästan inte ens ledsen men vi får se hur det går ikväll, kan ju bli lite ynkligt och febrigt.

• AnnaCL

Här sovs det från cirka 20.00 till 8.00 med några uppvaknanden för att stoppa i nappen. Vi samsover i en sång som är 2.10 bred och där ligger Elsa i ett hörn in mott väggen och vi en liten bit från henne. Vi samsover för att jag har haft inflammation i lederna i bäckenet och i bröstkorgen så jag har inte orkat lyfta henne fårn spjälsängen. Det funkar bra just nu med sömnen men det där ändras lite nu och då för oss.

• AnnaCL

Ludi: Tänker på dig!

Här har det varit en jobbig natt med feber efter vaccinationen. Hon har gnytt och vaknat och snurrat. Som tur var lyckades vi både somna om till 10.20, annars hade jag varit helt död i dag. HAde tänkte till ÖF men febern får oss att stanna hemma istället.   

• AnnaCL

Grattis till alla ettåringarna!
     Jag vill gråta litegrann. Elsa har haft feber sedan sprutan och har nu även blivit förkyld. Hon har de senaste tre nätterna vaknat typ varje kvart. Snurrar, gråter och gnyr. Ibland blir man så trtt att det känns som om jag ska bryta ihop. Det känns alltid lättare på morgonen men på natten är det mindre kul. Låt detta gå över snart!

• AnnaCL

Hej och god jul på er allihopa! Vi är hemma hos mina föräldrar och så kommer makens familj hit imorgon och firar jul tillsammans med oss imorgon. Vi har firat jul ihop med båda familjerna fyra år nu och det är så skönt att inte måsta behöva åka mellan. Idag har det varit mycket fix och tillslut slocknade Elsa mitt i stöket efter att hon sprungit runt som en galning. Hoppas att ni alla får en fin jul!
  • AnnaCL

Jag skulle vilja börja försöka med syskon på stört om det inte var så att jag känner att jag måste jobba några månader nu för att hålla uppe kompetensen. Jag är sugen på att vara gravid igen!

• AnnaCL
    Stronza simpatica skrev 2011-12-27 19:41:15 följande:
    Vår son föddes ju på pappas födelsedag, 7 ve för tidigt så det kändes som ödet:)! Nu har jag Bf 16mars och fyller själv den 26 mars:), men eftersom det blir snitt VET jag ju att hon inte kommer födas på min födelsedag. Men tänk om hon hade gjort det, DET hade väl vart märkligt?:)

Just det ja, det är ju jättensnart. Varför blir det snitt?
  • AnnaCL

Jag panikar lite över att jag redan gjort 2/3 av min föräldraledighet som för ett tag sedan kändes oändligt lång. JAg ska inte klaga som fått vara ledig så länge men jag skulle ju gärna vara hemma i två år till om det gick. Får väl baka en bebis till istället:)

• AnnaCL

Jag tycker det var underbart med en decemberbebis men  den här gången ska vi försöka baka bebis vid någon ägglossning i sommar. Fyller själv i januari, det var inte alls dumt när man var tonåring och fick körkort och så:)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !