Inlägg från: AnnaCL |Visa alla inlägg
  • AnnaCL

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Aprilbarn: jag är så ledsen för er skull.

Suzzy: Krya på Loke och var inte rädd för att prata med sjukvården om han fortsätter med att inte få behålla maten eller blir slö. Kram på er alla.

• AnnaCL

Hej på er alla!

Här har vi ett barn som är till låns om någon är sugen. Hon somnar lätt vid 20 och vaknar vi 22tiden och vill inte somna om utan först efter cirka 1,5 timmar vill hon sova igen. Jättehärligt när man vill ha vuxentid. Ändå sover hon bara en gång per dag och då cirka 90 minuter vi 12-tiden. Ska kanske försöka att väcka henne tidigare på morgonen imorgon då hon annars sover till cirka 9-9.30. Snälla säg att det är en fas som går över! 

• AnnaCL

Superfina bilder Moma! Verkligen.

Det är fasen svårt att veta det här med för mycket eller för lite sömn. Känns som det är ett lotteri ibland. Vissa nätter bra,andra sämre. Jag misstänker dock starkt att jag kommer att sakna den här tiden om några år trots sömnbristen:)  

• AnnaCL

2 barnsmamman: tråkigt när man känner sig orolig. Men jag kan inte låta bli att undra varför du vill boka tid hos läkaren så snart du misstänker att du är gravid. Kanske kan vara en idé att ta ett test innan du gör det ialla fall. Jag kan inte riktigt förstå varför du inte testar varje gång du misstänker att du är gravid?

• AnnaCL

Majorima: Visst är du SSK?
    Ska hjälpa en kompis att plugga till sin första tenta på SSK-programmet, anatomi. Jag ska försöka undervisa henne lite och förhöra. HUr mycket anatomi har ni behövt kunna till tentan.

Är det de stora musklerna, lederna, skelettdelarna och organen? Inte småleder i händerna, senor, specifika nervbanor m.m.?

• AnnaCL

Här går också läggningarna bra men lite mindre härligt uppvaknande efter någon timma vissa nätter. Hon somnar efter vällningflaskan när man lägger sig brevid henne och hon får stryka på örat. Sedan får man gå in några gånger när hon nyss somnat och den här veckan har hon även velat komma upp vissa kvällar och vi har fått söva om henne. Sedan sover hon hela natten till cirka 09.00. Elsa skulle dock aldrig kunna somna själv i nuläget.

• AnnaCL
    Momalicious skrev 2012-01-15 14:30:15 följande:
    Imorgon börjar jag plugga till ssk. Är så äckligt nervös så det finns inte. Spänd också men min ångest och nervositet övertar allt just nu. Tänk att min mammaledighet redan är slut!
    Det är läskigt men också en väldigt härlig tid. Det är ändå ofta så att det finns en hel del tid man kan lägga upp själv och är det så att man känner att man vill vara hemma en dag är det ofta någon vänlig själ som kan ta anteckningar. Och hör av dig om det är nåt du undrar över, en del kan jag nog kanske hjälpa till med:)
  • AnnaCL

Vad kul det är att se er på fejsan, känns mer personligt tycker jag. Härligt förresten Magda att det gick så bra med första skoldagen

• AnnaCL

2 barns: Skönt att du får komma till läkaren om du är jätteorolig. Mycket av det du beskriver kan också höra ihop med den oro som man kan känna över saker. Att man blir kissnödig och måste gå på toa och tömma tarmen. När man googlar symtom så stämmer ofta det mesta med något och oron blir ännu värre. När jag pluggade hade jag ofta någon av sjukdomarna som vi läste om. Nu menar jag inte att du inbillar dig det du känner men snarare att oro kan förvärra saker som man känner. Men det är väl jättebra att du får gå på VUL och undersökas ytterligare. Urinvägsinfektioner kan ofta ge liknande symtom och ibland i perioder i livet har man en mer lättretad och orolig urinblåsa även om man inte har en infektion. Mycket går över utan tt man behöver göra  något.
    Lycka till idag, det kommer att gå bra ska du se.

• AnnaCL
    Momalicious skrev 2012-01-17 19:05:51 följande:
    Vill seriöst dö. Har i princip gråtit sen jag kom hem. Ska ta ett gravtest nu med, mensen är sen. Tror dock det kommer vara negativt nu med, vi har ju skyddat oss.

Gråtit för att du kan vara gravid el för utbildningen? Kram
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !