Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
Någon mer som har barn som är fött 12/12-10 , det är ju rätt häftigt att de fyller 2 den 12/12-12 <3
Vår dotter Elsa är född samma dag. Välkommen!
Någon mer som har barn som är fött 12/12-10 , det är ju rätt häftigt att de fyller 2 den 12/12-12 <3
Hoppas det inte är för närgånget av mig att fråga förresten.
Här har vi också ett bar som snarare blir mer peppad på att göra saker hon inte får när man säger till. Vi provar lite olika metoder: försöka att inte ge henne uppmärksamhet när hon gör något hon inte får, säga till hundra gånger, försöka få henne att göra något annat osv osv. Det är inte alltid lätt att veta vad som är bäst att göra.
Vi har sjukstuga tyvärr. Roligare saker kan man ju göra under påsken. Förkylning deluxe. Men som tur är får jag vara hos mina föräldrar och får lite hjälp vilket inte är helt fel då maken nästan jobbar dygnet runt under påsken.
Glad påsk på er alla!
Jag är ju inte den som brukar skriva så mycket här men läser gör jag.
3barnsmamma: Jag hoppas innerligt att du hittar en läkare som du känner att du får förtroende för, det är jätteviktigt. Ta upp dina symtom med honom eller henne och få en ordentlig undersökning.
Men om jag får ge dig ett råd, så kanske jag inte skulle fråga så mycket om din hälsa på nätforum eftersom man då inte alltid får så vetenskapliga svar eller kanske får svar som man inte vill ha om man inte känner att man inte kan hantera dem. Att googla symtom gör de flesta men ibland, och speciellt när man känner sig orolig, så kostar det mer än det ger. Jag vet att det är lätt att få symtom att stämma med vad man läser, tro mig, jag hade varenda sjukdom som vi läste om på läkarutbildningen, kanske ej prostatabesvär men de flesta andra.
Så mitt råd är att ta det lugnt och försök att samla tankarna när du blir orolig, skriv ner det du undrar över och ta upp det med den läkare som du har förtroende för.
Okej, två råd: Det kan vara bra att inte hota att hoppa av tråden om man inte gör det, det blir svårt att ta hoten på allvar då.
Jag håller tummarna att det ska gå bra med rättegången, att eksimån stannar och att alla får må bra.
Jag varken väger mig eller mäter mig och då är det sjukt svårt att försöka gå ner i vikt. Däremot känner jag det på kläderna ganska så snabbt om man gått ner lite, och på vigselringen. Träna gör jag flera gånger i veckan, men vad hjälper det när man är världens kanske största gottegris.
Som sagt, hej er som är så duktiga!
Gud jag skulle verkligen behöva lägga mig tidigare. Jag lägger mig aldrig före 23 och är så sjukt trött när hon vaknar vid sju. Det är bara så skönt att vara uppe på kvällarna sen hon somnat.
Idag har vi ätit kyckling i kokosmjölk med broccoli, nudlar, blomkål och morötter till lunch.aa
Västerbottenpaj med Creme Fraiche och rödlök samt sallad till middag.
Samtliga rätter fick godkänt av E. Däremot gillar hon inte sallad, hon får ärtor istället.
Ibland är det svårt att hålla sig för skratt.
Hittade Elsa med en väska hängande runt halsen. Frågade vart hon skulle och hon svarar utan betänketid:
"Stan, å fika". Sedan gick hon till hallen och tog på sig skorna. Fel fot, men tappert jobbat. Det är kul att vara hemma med henne nu, det är så mycket som kommer ut ur den där munnen.
Här är det också extremt mammigt, jättejätte mammigt. Hoppas för allas skull att det blir bättre med det snart.
3 barnsmamma: pratar du finska med barnen?
Nu har jag läst ikapp och det har ju sannerligen hänt saker här. Ojojoj.
April: Tråkigt att det inte vill sig, men det kommer att ordna sig när kroppen är mogen ska du se.
Här är det mesta som vanligt. Vi håller på att snart börja tänka på att packa inför flytten som sker i slutet/mitten av maj. Är ju inte som när man inte hade barn och man kunde fixa allt på någon dag innan flytten.
Är även galet less på mina mina minipiller. Först var det hur bra som helst och jag hade inga blödningar. Nu har blödningar typ halva kartan. Ååååååhhhh. Ska nog sluta med dem efter sommaren och blir jag gravid då så är det planerat. Typ.