Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Usch då, då måste det va både en trött mamma och en trött Elliot idag då. Vad hittade han på inatt då? Var han ledsen eller bara pigg?

• Mama Jessie

Grattis AnnaCL, så skönt för er!

• Mama Jessie
    Stronza simpatica skrev 2011-11-03 14:08:19 följande:
    Idag fyller oliver 11 månader och vi är precis hemkommen fr BVC. 9.7kg och 76 lång.
    Märks då inte att han är född för tidigt, han har gått förbi Anton i längden nu -med hela en halv cm ;)
  • Mama Jessie
    Stronza simpatica skrev 2011-11-03 14:53:27 följande:
    Wow min långe kille;)!! Är du och din man långa persikan??

Toksnippan: mileon fyller månad imorn så grattis till han med:)! Då kommer han nog väga ännu mer nu då:)! Våra småttingar har växt ikapp sig:). Fast Mileon var väl inte SÅ liten när han föddes va. 2.5kg typ?? Eller minns jag fel nu?
    Jag är 1,75 och hans pappa är väl nog ca 1,80, ni då?
  • Mama Jessie
    Anairda skrev 2011-11-03 15:21:31 följande:
    Min tös är nog störst här :P men nu när hon börjat gå så har vikten stannat upp helt nästan. Hon är iaf 77 lång och 13.9 kg en stabil tjej! De var lite oroliga ang vikten men hon ökade pga att hon knappt rörde på sig o hatade gåstolen men sen började hon plötsligt gå veckan efter hennes 10månaders dag så nu har hon planat! Hon blir 11 månader den 13e :) de var rätt förvånade på bvc att en sån stor tjej började gå så tidigt
    Japp hon är nog störst, tyngst iaf ;). Lite tungt att bära på kan jag tänka mig.
    Antons vikt har också planat ut nu, han gick ner 40 g mellan 10 och 11 mån. Han sitter inte mycket stilla nu så det är väl därför, får se om han passerar 11 kg till 1-årskontrollen :). Men nu följs vikt- och längdkurvorna åt iaf, innan var han en lite mullis ;)
  • Mama Jessie

Jag vet, jag köpte en för ett tag sen. Anton gillar att slita isär den, får se om han kan pussla ihop den nån gång också ;). Jag har inte sett babyproffsens matta men kan inte tänkta mig att det skulle va nån större skillnad

• Mama Jessie

Det håller vi tummarna för moma! ;)

• Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-11-04 10:54:51 följande:
    Nej men jag ska ha ägglossning om ett par dagar så gravid är jag ju inte... Ingen halsbränna, märker dock att jag inte kan dricka kolsyra, kan liksom inte rapa och då mår jag ännu mer illa. Får liksom hjälpa till genom att svälja luft. Knäppt. Har haft det så sen i tisdags, blir varken bättre eller sämre.
    Jag kan också må så ibland men aldrig flera dagar. Tills slut får jag gå och spy, är liksom som att det är massa luft som behöver komma upp men jag kan inte rapa på beställning :). Sen brukar det bli bättre iaf
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !