Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Hej hej!
    Så det är man ska hålla till nu :). Var en lång diskussion ni haft innan ;)

• Mama Jessie

Anton börjar dagis i januari, har inte fått besked ännu men hoppas verkligen han får 1:a eller 2:a valet. 1:a valet heter teknikförskolan, nybyggt och låter väldigt kul :). Han kommer ju bo halvtid hos mig och då blir det hela dagisdagar eftersom jag år i skolan men pappan är ledig hans dagar så det blir väl inte dagis varje dag i veckan.

Jag tror jag och pappan delar upp det så att han har honom varje onsdag torsdag och varannan helg ungefär

• Mama Jessie

Råkade precis se willysreklamen på tv och där höll dom upp ett bröd från Östras bröd, mitt gamla jobb. Jag flyttades tillbaka ett år i tiden och kom ihåg hur det var att stå vid den krånglande maskinen med gravidhormoner och en mage som var i vägen och foglossningen. Först fick jag en väldig ångest men samtidigt saknar man det lite Tungan ute. Har gått hemma för länge nu kanske :)

• Mama Jessie

Oj 30 kr, vore ju toppen om dom är bra:)

• Mama Jessie

Aton leker bra själv också om jag är i samma rum. Han klättrar på mig emellanåt men visar man nytt att leka med klarar han sig en stund till:)

• Mama Jessie

Anton har hostat i 2 veckor, mest på nätterna, och det blir värre och värre tycker jag. Igår kväll hostade han så han kräkte upp slem, han var jätteledsen. Det kommer i omgångar så man sover några timmar emellan som tur är

• Mama Jessie

Nån som har bra tips mot jobbig slemhosta?

• Mama Jessie

Jag har försökt att få honom att dricka så mycket som möjligt, har läst att saft kan hjälpa också. Får se hur hostan är efter helgen, tänkte gå till BVC då för vägning så får vi se vad dom säger.
    Hur gick det med Ellies hosta då?

• Mama Jessie

1 vecka kvar då:). Han badar varje kväll, ska prova lägga ett bad på morgonen också.
    Han började bli snorfri för några dagar sedan men nu flödar det igen, känns som det aldrig blir bättre. Ser inte fram emot dagisvirusen sen:P

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !