Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Skönt att han blev lite kramig till slut Suzzy;).
    Anton brukar också ge puss när man ber om det, så gulligt!

Han har plötsligt börjat äta ordentligt igen nu, efter att ha ätit typ inget senaste månaden äter han nu snabbt upp minst en tallrik mat. Dricker en hel flaska välling på kvällen istället för högst en halv, det negativa är dock att han vill ha välling på natten också. Förstår inte vad denna hunger kommer ifrån, men jag har inget emot att han äter upp sig lite igen nu:)

• Mama Jessie

Ja den är ju värdefull den tiden på kvällarna men jag lägger mig aldrig efter 22. Jag går ju upp mellan 5-6 när jag jobbar.

Angelique: jag känner igen det där sötsuget från när jag ammade, gick inte att stå emot. Men jag tycker du kan passa på att äta gott nu ett litet tag till :)

• Mama Jessie

Jag har också betydligt mindre sömnbehov nu än för 2 år sen så 5-6 timmar sammanhängande sömn är jag nöjd med (om det händer..) men jag blir väckt några gånger per natt så jag måste lägga mig i tid annars är man halvt död efter jobbet.

• Mama Jessie

Jag ska bli lastbilschaffis! 7/5 börjar jag yrkesförarutbildningen:). Var på intervju igår och idag ringde dom och sa att jag kom in.
    Gissa om Anton kommer gilla mammas nya yrkesinriktning;)

• Mama Jessie

Magda: det är vuxenutbildningen här i Halmstad.
    Ska bli skitkul! Det skulle visst kosta ca 100 000 om man bekostar det själv så jag är tacksam för den här chansen :)
    Hoppas det blir en rolig klass!

• Mama Jessie

Lillsnurr: du får gå in på nätet och kolla då och då vad som finns, verkar starta nya yrkesutbildningar då och då. Denna utbildningen kom upp för bara några veckor sen så det är lätt att missa.

• Mama Jessie

Jag ser inget streck men om där nu är ett så är det väl för att du har hormoner kvar efter mf kanske.

Lillsnurr: du får kolla på din kommuns hemsida :)

• Mama Jessie

Haha eller hur angy! Jag har sett på jobbet när chaufförerna kommer och lastar att det behövs lite uppfräschning ;). Speciellt bland de utländska, typ bulgarer och polacker och så, de kan se riktigt typiskt chaffisgräsliga ut :)

• Mama Jessie

Ja allra troligast är att det är pga mf. Att du skulle hunnit få äl och blivit gravid redan kan ju inte gå. Har ni ens hunnit ha sex efter det liksom, ska man inte vänta med det?

• Mama Jessie

Anton äter verkligen som en häst nu, förstår inte vad som hänt, han har gjort en helomvändning. Äter frukost, lunch, middag med väldig aptit och däremellan kan han äta både macka och 15 bananer ;). Innan han somnade ikväll slukade han 4,5 dl välling, köpte 1,5års-välling idag som jag hoppas mättar lite bättre så han inte vill ha en flaska inatt också.
    Fram till förra veckan åt han typ 1/5 av vad han äter nu, nästan så man undrar om nåt är fel :)

• Mama Jessie

Anton säger nästan inget han heller men han kommer nog igång snart. Han säger mamma, pappa, titta, där, katt, traktor(tattor), tack (säger han till det mesta när han får nåt:)). Idag sa han vov vov till min kusins hundar och bilbil till en lastbil, det tar sig:). Flerordsmeningar känns rätt långt borta än

• Mama Jessie

Det är ju rätt logiskt att det tar längre tid för tvåspråkiga att börja prata, mycket att lära :)

Det låter lite förvirrat hos 3barnsmamma men det blir kanske lätt det när det talas 4 olika språk ;)

• Mama Jessie

Min mormor är dansk och Antons farföräldrar är också därifrån men jag varken förstår eller kan prata danska för det :).
    Vi har vart på Jylland och hälsat på mormors syskon flera gånger men min strategi har alltid varit att undvika att prata med dom eller nicka och le lite om dom undrar nåt ;)

• Mama Jessie

När jag var gravid såg jag alla säsonger av unga mödrar, både norska och danska. Till slut behövde jag inte titta så mycket på texten då jag tom lärde mig känna igen dialekter. Bra språkkurs det där:). Nu är det dock samma gröt igen..

• Mama Jessie

Det handlar ju inte om att ha svårt att lära sig språken utan att dom kanske inte pratar så mycket redan vid ett år, vilket många inte gör även om de bara lär sig ett språk. Sen är det viss skillnad på att lära sig svenska och italienska och lära sig svenska och danska där mycket är likt.

• Mama Jessie

För det mesta förstår dom ju allt man säger fastän de inte pratar själva:). Anton säger som sagt inte mycket han heller men förstår nästan allt, som med alla andra hans färdigheter vill han va säker på att han kan innan han försöker ;)

• Mama Jessie

Jag sa upp mig idag så nästa torsdag blir det sista dagen sen börjar skolan:)

• Mama Jessie

Hej jaya! Vi har en grupp på fb som vi håller till i numera där är du välkommen om du vill :). Vad heter du?

• Mama Jessie

Jessica Andersson heter jag, har skickat vänförfrågan :)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !