• LinnV

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Sixten är tokig i bilar, lastbilar och traktorer. Det är nästan det enda han leker med hemma.. Jag har ansträngt mig lite extra för att han ska leka med allt som dockor och sånt också men han är totalt ointresserad.. 

Han pratade mer förut, men nu har det börjat komma tillbaka några ord iaf. Han säger mamma, pappa, vove, pippi (fågel), bapa (lampa) Ina (Lina), hej, tack tack, titta, där, biiiil, atten (vatten). Säkert några till jag inte kommer på nu. Sen har han börjat säga pappa obbe (pappa jobbar) när Johan inte är hemma!

• LinnV

Grattis mg vad roligt

Idag kl 13 ska vi skriva papper på huset Ute i byn det ligger finns det lediga dagisplatser så han kan börja 1 maj när vi flyttar

• LinnV

Jag har jobbat i hemtjänsten sen 2008 som vårdbiträde. Får inget fast här i stan om man inte utbildar sig till usk. Jag skulle aldrig rekommendera det till någon. Tungt, stressigt, dåligt betalt och dåliga arbetstider.. dock ganska roligt och mysigt med alla snälla gamlingar som alltid är glada och tacksamma..

• LinnV

Jag har lagt till dig Sonja. Linn heter jag, iofs inte så svårt kanske att förstå med tanke på mitt nick.. hehe

• LinnV

Vi flyttade hit när jag var gravid med Sixten, i mitten av juli, ingen aning om vecka men typ mitt i graviditeten skulle jag tro?! Hade sån sjuk foglossning då så jag gjorde inget allt. Kollade på och sa vart de skulle ställa sakerna.. Var skönt att slippa bära, har flyttat 8 gånger på mindre än 10 år..

Den här gången vi ska flytta (1 maj) kommer bli den sista, förhoppningsvis kommer vi trivas så bra att vi bor kvar där tills vi blir gamla.. Kommer inte vara roligt att renovera och vara gravid däremot.. Haha. 

Idag fyller Johan år så vi har fixat tårta och sånt nyss. I morgon ska Sixten sova borta för första gången utan oss. Han har haft barnvakt över natten hemma hos oss, vi sov i Linas rum då, men aldrig borta. Känns jätte jobbigt men tror det är bra för oss båda! Vi ska ut och äta med ett par kompisar och sen sitta hos oss och dricka vin och snacka skit och bara ha trevligt  

• LinnV

Sixten skulle sova hos farmor och farfar i natt så vi skulle få sova ut. Men i sista stund ändrade vi oss och valde att sova i källaren hos de. Och det var tur. Han vägrade att somna så Johan fick lägga honom. Efter en timme mellan de vaknade han och skrek hysteriskt i 3 timmar, då jag o Johan turades om att bära och mysa. Så han fick sova med oss men farmor o farfar gick upp på morgonen så vi fick sova till 10. Kommer dröja bra länge innan han får sova borta utan oss..

• LinnV

Fanns lediga platser på två dagis ute i byn dit vi ska flytta så ska kika idag. De har tyvärr inga dagmammor där så får lov att bli dagis. Jag tror det kommer kännas bättre när vi varit där och kikat och träffat personalen. De lät super trevliga i telefon så får hoppas de är det på riktigt! Ska försöka få i busungen mat nu så han kan sova innan vi åker dit bara..

• LinnV

MrsMG: Din magkänsla har säkert rätt.
    När jag fick MF i somras kände jag på mig att det var något fel men förträngde de tankarna men det visade sig att de jag hade rätt..

Härligt Magda!! Jag ska börja söka lite jobb nu, bättre sent än aldrig.. Ska vi kunna renovera kan ju inte jag plugga än så får försöka få ett bättre jobb än jag har nu. Trivs rätt bra men börjar bli less på att vara vikarie nu!

Visst är det så nu att man måste bli gravid innan barnen är 21 månader (1 år och 9 månader) om man vill behålla sin SGI? Vet det var 18 månader förut men har för att jag hört att de ändrat?! 

• LinnV

Vad jobbigt Lillsnurr får ångest, Johan kanske måste börja jobba natt en del om han får ha jobbet kvar, det är inte säkert än!

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !