Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
3 barnsmamma: Det kan ju vara så att kroppen inte orkar eftersom du inte äter ordentligt. Om du börjar äta minst 3 gånger om dagen och bra mat, mycket frukt och grönt kommer du säkert bli bättre snart!
3 barnsmamma: Det kan ju vara så att kroppen inte orkar eftersom du inte äter ordentligt. Om du börjar äta minst 3 gånger om dagen och bra mat, mycket frukt och grönt kommer du säkert bli bättre snart!
Jag hatar att städa, finns inget tråkigare, men hatar att ha der rörigt.. men barnvagnen drar in så mycket grus och barnen skräpar ner så dammsuger 2-3 gånger i veckan.. kvittar hur mycket jag plockar här hemma för det tar en timme så är det lika rörigt igen..
Vi har en ljus grön matta från rusta som ser ut som en fotbollsplan. Jag älskar ljus grönt. Vill helst ha hela huset grönt men tyvärr inte Johan..
Anna - Sixten är också sån! Jag blir helt slut av att hälsa på folk som inte har barn själva. Han pillar, smakar och klättrar på allt. Måste säga att jag oftast tycker det är jobbigt, fast jag försöker intala mig att det är positivt också!
Jag tycker det mesta är jobbigt, men har varit hemma 20 månader nu så är väl inte så konstigt.. önskar jag hade ett jobb att gå tillbaka till!
Har ni fått tag i någon lägenhet än?
Jag har rensat sixten garderob och det var inte mycket som blev kvar, han har vuxit ur 86 nu. Han har 92 på byxor och 98 på tröjor för han är så tjock så hans mage kikar fram annars har köpt lite idag och ska på barnloppis på lördag så hoppas jag hittat massa fint där
Vi byter också alltid stående. Han brukar trumma på toasitsen under tiden. Har gjort det sen han kunde stödja sig på benen hyfsat bra!
Sixten har varit mycket sjuk, antar Lina får med sig mycket hem från skolan.. då kan det gå flera dagar utan riktig mat, så undra hur stor han varit om han inte varit sjuk så mycket.. från 10 månader - 1 år hade han gått ner en hel kurva i vikt..
Grattis Malin, bra kämpat!!
Jag har börjat använda appen shapeup och har gått ner 2 kg på 1,5 vecka Har bara 2 gravid kilon kvar men vill gärna gå ner iaf 3 kg till. Har lite svårt att motivera mig eftersom vi ska börja med bebisverkstad om två månader, då blir jag ju iaf tjock igen..
Sixten äter en bra matdag ungefär såhär:
8 0,5 dl havregryn eller ett stekt ägg och en smörgås
11.30 lunch, allt från 1 dl - 2,5 dl beroende på vad det är
15 en frukt, ibland en smörgås också.
18 middag, samma mängd som lunch
19.30 250 ml välling
Ca 2 200 ml välling