Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Usch mammasmurfen, det var väl ett bra tag sedan han gav sig på stora killen? Eller är min tidsuppfattning skev?! Hoppas för allt i världen att han inte ger sig på din lilla kille, eller "hjärntvättar" honom. Kom inte på ett bättre ord men du förstår säkert?

• Momalicious

Haha samma som här persikans. Elliot ÄLSKAR hjul. Vagnar, bilar.. Allt med hjul. Leksakerna hemma har han också tröttnat på.

• Momalicious

Inatt körde vi operation vänja-av-vid-att-äta-på-natten. Gick bra, förutom att Elliot vaknade en gång var 45e minut från 3.30. Skönt att sambon kommer hem 12 idag, gissar att Elliot kommer vara gnällig och svårsövd.

Mammasmurfen: fy! det måste kännas väldigt hårt! Sån skit att det ska ta sån lång tid innan rättegången. Men jag hoppas att han förlorar, det är aldrig okej att göra så mot sina barn. Kram!

• Momalicious

Idag är det ett år sedan min kompis dog. Hon hann inte ens fylla 19. Usch. Så otroligt tragisk när fina människor försvinner :(

• Momalicious

Jag förstår det mammasmurfen. Kan vara skönt att prata med folk som är lite objektiva också. :)

Det gick att lägga Elliot förut. Det gick till och med att lägga ner honom! Så glad!

• Momalicious

Apopå papper så har Elliot också rivit ut papper ur flera böcker. Hittills har det bara varit de där tomma sidorna i början av boken men nu har jag flyttat böckerna han når. Vill inte att han ska riva sönder min morfars böcker (som han skrivit alltså) så jag vill inte riskera nåt.

Jenni: jag kan förstå dig faktiskt. Vet inte riktigt hur länge jag och sambon ska orka allt bråk vid läggdags. Om han somnat snabbt och lätt i famnen hade väl det varit en sak men igår satt sambon en timme på kvällen innan han somnade. Men än härdar vi ut.

• Momalicious

Gwen: ja det kan man :)
    Jenni: ja, jag tänker också så. Ett större barn kan ju dessutom gå ur sängen och hålla på. Men vi ger det nog ett tag till och hoppas på att det går av sig själv, men har svårt att tro det. Om han är trött och man lägger honom i sängen blir han hysterisk..

• Momalicious

Ja jag har inget emot att vara med när Elliot somnar, men det känns inte hållbart att vagga, sjunga, mata 100 gånger per natt och "tvinga" honom att sova, som det är nu och varit till och från sen han var ett par månader. Det går inte att ligga med honom i sängen. Om han mot förmoda inte blir vansinnig direkt så kryper han omkring som en galning till han blir sur.

Nu går det 95 % av gångerna inte att lägga ner honom när han somnat heller, vilket resulterar att nån av oss sover i en fåtölj med Elliot i famnen hela natten.

Jag är verkligen ingen förespråkare av 5MM men jag förstår desperata föräldrar som till slut tar till den. Vi är snart där. Ingen som inte har ett barn som sover värdelöst och/eller inte kan somna vet hur det är.

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !