Inlägg från: Anonym (Over again) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Over again)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Anonym (Funderar) skrev 2023-09-24 18:58:53 följande:

Borde ha stått i min dagbok :) 

Allt var en illusion och jag en naiv drömmare. 

Hon vill inte träffa mig, (för om hon ville det på riktigt fanns alla chanser till det men hon valde att träffa andra och gjorde annat) vi må kanske ha någon slags djupare kontakt på ett sätt som inte kan förklaras, men hon vill inte ha mig och är inte intresserad av varken mig eller att träffa mig.  Hon är kär i någon annan (en man) som hon har ett intresse för och som hon valt och väljer att dejta och har gjort så en period.

Det visade sig alltså att jag hade fel i mångt och mycket. Jag blev dock en erfarenhet rikare genom att sluta vara naiv och fantisera om henne och vad som kunnat hända mellan oss. Viktigt att värna om sig. Kärlek och även vänskap skall vara  ömsesidig. Jag tycker fortfarande  om henne, tänker mycket på henne, men hon i sin tur vet jag inte längre vad eller hur hon tänker.Önskar henne ändå allt gott - för den unika, fina människa hon är.
    Finns även ett bra citat som jag numera lärt mig att ha med mig: "Säg vad du menar och mena det du säger." Handlingar väger mer än ord (även om ord i sig är värdefulla och kan vara sanna) 
    En annan sak jag lärt mig är att inte vara en drömmare och naiv. Inte anta saker längre. Inte gissa mig fram till att en person kan ha känslor för mig. Det är då jag trasslar till det för mig själv. Då det börjar göra ont. 
    Mitt råd till alla därute som kan känna igen sig i mitt inlägg: snälla! Försök att berätta om dina känslor för en person som du intresserar dig för och är nyfiken på och attraheras av. Oavsett hinder eller rädslor och osäkerhet. Eller läs av situationer rätt. Rsken är annars att det blir så som jag beskriver i mitt inlägg. En bärs av någon slags illusion. En illusion som på sikt blir svårare och svårare att hantera. 
    Nu har jag fått vetskap om att hon inte har något intresse för mig. Hon är således inte min tvillingsjäl. Hon är dessutom kär i en man och det är även något hon sagt till mig. Även om hon inte vet om den relationen är bra för henne eller inte, är det ju inte mig hon tänker på. Inte mig hon vill säga godmorgon eller godnatt till. Hon har nog aldrig sett mig på samma sätt som jag sett henne helt enkelt. Jag levde i min egen lilla fantasivärld och i en illusion. 
    I framtiden värdesätter jag mig själv bättre. Med det kommer insikten om att inte låta sig bli hänförd av personer som får mig att tro, eller som säger till mig att jag är "speciell" eller "du är annorlunda" När personen egentligen inte är det minsta intresserad av att träffa mig. Om en tycker om någon som människa vill en ha personen i sitt liv. Inte fösa bort den.
     Livet är kort. Se till att följa dina drömmar, ambitionrt, dina fantasier osv, men gör inte dig själv olycklig. 
    Känner igen mig mycket i det du skrev, men så är det. Bättre att ta hand om sig själv och gå vidare, hur svårt det än är.
  • Anonym (Over again)
    Anonym (Funderar) skrev 2023-09-24 21:48:52 följande:

Ja. Det är väl så det är och måste bli. Jag har förstått att du med tycker att det är tufft med kärlek och att du har ont inuti. Hoppas det ska kännas bättre för dig en dag :) även för mig själv. 

Jag är en som verkligen haft otur i kärlek, jag faller alltid för fel person. En annan gång stod det mellan två, och då valde jag såklart fel. Det är något jag ångrar djupt för det hade verkligen varit rätt person för mig, och vi är istället vänner idag.
  • Anonym (Over again)

Kärlekens smärta, en böljande flod,
    När hjärtat blöder och själen är i nöd.
    Men tiden läker, så lita på det,
    Snart finner du kärlek som är rätt. ❤️

• Anonym (Over again)
    Anonym (HeartOfFreya) skrev 2023-10-06 00:52:27 följande:

Du sa en gång vid ett av våra avbrott att ja slutar leva varje gång du dumpade mig.. tragiskt nog så stämmer de.. för hur kan ja leva igen när de var du som fick mig att leva från början? Inte kunde ja tro att du skulle behandla mig så illa som du gjorde.. ja har fortfarande inte börjat leva...vet inte om ja kan efter allt du utsatte mig för.. varför gjorde du så mot mig? 

Ja öppnade mig för dig, delade mina upplevelser me dig o du utsatte mig för samma skit.. fast värre. Du envisades så me att ja kunde lita på dig när ja var rädd.. du visste va ja hade gått igenom! Hur kunde du dräpa mig så? 😔

Var de värt de?

Jag är så ledsen för din skull, blir mycket påverkad av vad ni andra skriver för sorgliga saker här.
  • Anonym (Over again)

Själen gråter stilla,
    Ensamhetens kalla vindar.
    Hoppet bleknar bort.

• Anonym (Over again)
    Anonym (HeartOfFreya) skrev 2023-10-06 22:45:09 följande:
    Fruktansvärd känsla.. 😔💔
    Ja men så är det tyvärr 😔💔
  • Anonym (Over again)

När drömmar brister och hjärtat blöder, olycklig kärlek skapar sår som aldrig läker. 💔  Gråter

• Anonym (Over again)
    Anonym (Duvblå) skrev 2023-06-25 01:42:25 följande:
    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Du fick mig att öppna mig, att släppa in dig, jag kände mig trygg med dig på ett sätt jag aldrig känt med någon annan. Jag har delat saker med dig som jag aldrig har berättat för någon annan tidigare. 

Det som smärtar mest är att du inte ser din egen del. Du verkar helt ointresserad av hur jag känner och tycker, vilket går helt emot det som jag trodde var du.  

Jag går från klarhet till klarhet, men du står inte vid min sida och kan se det jobb jag gör. Hade det inte varit för dig hade jag inte vaknat upp. Förändringarna jag behövde göra var mkt enklare än vad jag trodde. 

Jag fick aldrig säga till ditt ansikte att jag älskar dig. Jag fick aldrig röra vid dig på det sättet jag behövde för att få visa vad jag verkligen kände. Jag fick ingen sista kyss, eller känna din värmde som tidigare fått min puls att rusa.

Jag är sårad, jag har bara ett hjärta? 

Nästan som att jag kunde ha skrivit detta själv, fast till en annan person.

Hjärta
  • Anonym (Over again)
    Anonym (släpp) skrev 2023-10-17 18:00:57 följande:

Du är inte den du gav dig utför i början, eller så tolkade jag helt fel. Vi är så olika, så allt blir bara fel hela tiden. Dessutom är jag en ensam varg. Trivs att vara själv. Vill vara fri igen....
    Men jag kommer aldrig våga säga detta till dig. Vill inte såra dig. Jag bara går och hoppas på att du ska tröttna på mig, eller hitta någon annan. 

Varför säger du inte som det är istället? Varför konstla fram ett resultat? Blir det verkligen bättre?
  • Anonym (Over again)
    A beautiful face will age

and a perfect body will change,

but a beautiful soul will always be a

beautiful soul.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!