Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
1omtänksam skrev 2023-06-28 08:31:57 följande:
Tänker aldrig mer släppa in någon från nätet i mitt liv mer.
Aldrig mer sitta och låta andra få känna sig sedda och känna sig bättre och gladare på grund av mitt lyssnande, uppbackning och bekräftelse, medan jag själv alltid blir utnyttjad på olika sätt eller inte duger som vän IRL.
Nu har jag lärt mig att människor är egon och att hela internet verka handla om osund bekräftelse och slit och släng tydligen.
Jag kommer aldrig mer att öppna mig för någon annan jag inte känner eller har träffat IRL.
Aldrig mer skriva nåt privat meddelande till någon för mig okänd här på Familjeliv. Aldrig.
Synd att människor inte har vett att vara mer rädda om varandra.
Men bakom en skärm verkar folk kunna kläcka ur sig vadsomhelst för att sen inte mena ett skit av vad dom sagt. Mår illa av världen och av människor idag. Jag som brukade älska människor och relationer.
Hejdå internet. Eller iallafall att skriva till någon. Har lärt mig en läxa jag sent ska glömma av att ha gjort det.
och aldrig mer som sagt att jag varken öppnar mig eller bekräftar någon mer. Jag är inget slit och släng att utnyttja som en vill.
Jag förstår hur du känner, på nätet är det rått och empatilöst. Ingen är någons slit och släng, eller för att utnyttja hur de vill!
Det inte gått så mycket bättre för mig heller, med de jag lärt känna i verkligheten (så gott det gått). Jag får tyvärr lida för det, för man får man inga garantier den vägen heller. Människor är för egocentriska och oärliga, mycket för att endast stilla sina egna lustar och egon, för en liten stund. Man får trösta sig med att de gick bet på det bästa som kunde ha hänt dom.