till mina släkningar i himlen " kusinen 24 år, mormor och farfar"
snälla kan ni inte komma tillbaka? varför skulle ni tas ifrån mig så fort allihopa på mindre än 1,5 år.
det går inte en dag utan att jag tänker på er, det går inte en ända jävla minut utan att jag saknar er.
allt vore mycket enklare om ni fanns här i mitt liv, thilian var så stolt över er, speciellt mormor zenta och farfar helmer. min kusin emelie minns han inte så mycket ! :(
mormor, du led så länge i nästan 30 års tid så led du av den förbannade sjukdomen kool, det var så hemskt att se dig lida, att bar tyna bort mer och mer för varje dag, det var en skön känsla när du gick bort, äntligen fick du din vilja fram. du ville dö och du fick dö.! det var sorligt och jobbigt att du gick bort, men det var härligt på ett sett. du fick slippa lida <3
thilian pratar om dig hela tiden mormor, flera gånger i månaden fråga han vad du gör i himlen, en tid tillbaka så pratade han om dig varje dag i två veckors tid. att du hade det bra och att han saknade dig. han sa att han ville träffa dig igen. jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. det var så underbart att höra att han kommer ihåg dig, men så hemskt att han eller du inte få träffas mer..
mormor du blev bara 68 år gammal, men du hade lvet ditt liv iaf till en stor del.
du hade 5 älskade barn, och 15 älskade barnbarn, innan du dog hade du också 4 barnbarns barn, nu när du har dött har du fått tillökning, det har kommit 4 barnbarns barn till och och ett till är på väg!
vi är stolta över dig mormor <3
jag älskar dig mormor <3 du var och är min bästa vän ! <3
emelie, du var så stolt över mig, att jag blev mamma ungt. du var en av dom som aldrig tvekade. snälla kom tillbaka.
det är jobbigt att gå förbi det huset som nu brann ner för snart tre år sedan, i ett av dom rummen låg du i. skulle jag kunna spola tillbaka tiden hade jag gjort det, för det var den värsta dagen i mitt liv, aldrig att jag känt sådan sorg innan. det kändes som att hela min kropp skulle gå sönder.
dina vänner, våran släkt, folk på byn påminner mig varje gång dom ser mig hur lik jag är dig. när mormor levde och du hade dött så trodde hona tt det var emelie som kom in för dörren. det tar hårt på mig att vara så lik dig, även ifall jag älskar dig och du var min förebild och du kommer förbli min förebild. finns ingen jag ser upp till så mycket som jag gör till dig..
idag var jag, thilian och min kompis becca och hennes son brian uppe vid kyrkogården och hälsade på dig och farfar, även beccas farmor.
och det var så hemskt att se din grav, gråten fanns i halsen och jag gick snabbt där i från. jag ville stanna och prata med dig, men jag orkade inte när andra fanns i närheten. jag vill upp och prata med dig själv. älskade emelie, du är så vacker, himlens vackraste ängel <3
det ända jag vill säga är att jag älskar dig för allt här i världen och jag önskar att en dag så träffas vi igen <3
du blev bara 24 år gammal du hade hela livet framför dig, det hade knappt börjat. varför ? en fråga utan svar
farfar, du blev sjuk hastigt och en dag kom diagnosen cancer i varenda organ i kroppen. du fick inget veta för att du inte skulle bli orolig, du visste bara att du var sjuk, men inte hur sjuk! det var skönt att du inte fick veta något.
du var en gubbe som aldrig klagade, inte änns när du var som sjukast. för då sa du att allt va bra!
det är så tomt att komma ut till mamma och pappa när man vet att du inte är där och pyssla i trädgården. det är så tyst att inte få höra din röst säga hej varje gång vi gå dit!
men du blev 86 år gammal och det var okey att då dö, du hade levt klart ditt liv.
jag älskar dig farfar <3