Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Till min fd arbetskollega som mobbade mig:Jag försöker att sluta hata dig, men jag kan inte. Du gjorde mitt liv till ett helvete varje dag. Och nu snackar du skit om mig och sprider rykten på stan om oss. Men du har inte så mycket och komma med. Du lever ditt lilla "perfekta liv", men vet du vad? I've got some news for you: Livet är inte perfekt om man är otrogen mot sin man på varenda firmafest med samma kollega...år efter år! Eller varje gång man far ut för den delen oxå. Och man är inte perfekt om man har en ettåring hemma som man lämnar varje helg för att SUUUPAAAA (ditt uttryck från din FB status) och knarka. För jo jag vet att du gör det fortfarande. Och det är definitivt inte perfekt om man är närmare 40 och beter sig så här! Väx upp människa!! Du är gift och har ett barn nu! Varje helg kan inte gå åt till att supa din patetiska lilla kossa! Och ditt livs höjdpunkter kan inte vara att supa och festa! Och NEJ det är inte normalt att vara på krogen 3 veckor efter förlossningen och tycka att "Äntligen jag behövde detta!"
Och du, när du gick på föräldraledighet hade cheferna en fest för att du är en pain in the ass! Alla hatade dig för ditt sätt, bara du är så korkad så du såg det inte!
Till den chefen som jag hade under tiden för mobbningen:
Fy fan vilken jävla kass chef du är!! Hoppas du aldrig mer får en chefsposition, för det chefs jobbet du hade på XXXX hade du ju knullat dej till.. Du visste att jag blev mobbad och mådde skit pga henne, men gjorde ingenting. Sade bara att jag var "såååå duktig så du orkar nog lite till" Jag ångrar att jag inte gick till din chef eller dennes chef för att lösa problemet. Och förresten: Det är INTE okej att skälla ut sina anställda för att de inte alltid håller med dej, speciellt inte om högst privata åsikter sagda på en rökpaus.