Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Jag har inget jobb att gå tillbaka till men vi räknar med att försöka klara oss på makens lön till minsta är tre år och kan börja förskola och så får vi se om jag hittar ett halv tids jobb eller om jag blir hemma tills de börjar skolan.

Jag fotar massa men mest för att jag tycker det är skoj innan barnen kom så målade jag men det har jag inte haft tid till, nu har jag precis bestämt mig för att lära mig att sticka så får vi se hur det går har köpt garn

• Ronjas mamma

Haha Linapina du skulle ha sett mig i simhallen sist ammade E medan jag hjälpte S och Rmed at få på sig kläderna( jag sittande naken på golvet på min handuk som kasat av

Tilj jag älskar ull det är nog därför jag gärna vill kunna sticka tänk att kunna sticka 100% ulltröjor till mig och ungarna.

Vi har haft en ok søndag,
     idag kommer murarna vi får vårt nya badrum denna veckan inte så skoj när ungarna är sjuka men det ska ju göras..

• Ronjas mamma

Wanja när min mellan tjej kom så var min svärfamilj så klumpiga och vägrade lyssna på oss vilket resulterade i att jag hade ångest över att amma henne när min äldsta var i närheten,och helst försökte att dra ut på det så hon inte såg mig amma,
    mh ohållbart med tanke på att jag efter 6 veckor skulle vara ensam med begge två.
    Sån tur var så hjälpte det att snacka med min man och att han hjälpte till med att få mig att komma vidare,
    Men jag har fortfarnde inte förlåtit min svärmor och kommer nog heller inte göra det varkenför första eller andra gg men som tur var så höll de sig borta tredje gg så jag fik den fred jag hade behov för denna gg.

Hoppas det snart ljusnar för dig.

Tiljgrattis med nya bilen, jag har aldrig fått tagit mig samman att ta ett körkort men har lovat manden att göra det nu när vi kommit till ro i nya lägenheten löftet gick på att börja i febuari men realistiskt gick inte det eftersom vi alla var sjuka och flytten tog hårdare än vi trodde.

• Ronjas mamma

Tilj75 det är just det jag tyckte var så skönt med denna tråden att här får man lov att vara ärlig om att det är hårt att ha många små, jo vist har vi valt själva men man måste fan få lov att beklaga sig ändå ibland

Jag kan heller inte svara så bra på det, när vi fick nr 2 så var maken hemma 6 veckor.
    Jag hade fått akut snitt så jag hade ont och inte så många krafter i början, när vi fick nr tre hade jag fått subakut snitt.
    Men denna gg var jag förberedd på att det var stor risk för det så jag tyckte inte det var lika jobbigt,
    och maken gik tilbaka efter 14 dagar.
    Tänker att man vänjer sig till sin situation som den är,
    är man två blir det på ett vis är man ensam så klarar man det också.

I dag ska vi ner och ducha hos svärfamiljen eftersom vi inte har något badrum denna veckan,
    en stund efter det bestämdes ringde deras grannar och bjöd på kvälllsmat så deras barn kunde få vattenkoppor,
    så nu slipper jag laga mat i kväll

Tycker det är jobbigt med renoveringen av badrummet men glädjer mig till att vi sedan kan komma till och öppna upp till köket så vi får direkt gg från kök till vardagsrum och så också kig till lekrummet.
    Märkte av igår att barnen trivdes bättre när vi bara använde lekrum och vardagsrum, lite tokigt eftersom vi flyttat till större för deras skull

• Ronjas mamma

Känns som om vi är en del som är mycket ensamma med barnen, eller står med mycket av ansvaret.

Här hemma tog vi valet att barnen skulle vara hemma länge och det betöd att jag skulle vara hemma för vi inte kan leva på min lön men på makens Som tur är så trivs vi båda med valet.

Scruffy nej självklart har vi själva tagit valet och satt oss i situtionen men det betyder ju inte att vi inte ska få lov att klaga ibland över att det är jobbigt precis som andra små barnföräldrar.
    Jag har upprepade gg fått komentaren av min mor att vi själv valt om jag har klagat över något,
    Dessutom kan man drabbas av fødsels psykose om de har et eller 10 barn.

• Ronjas mamma

Oh känner igen det där från min mamma hon gemför alltid med att hon minsan var ensam med tre barn jaaa?
    mina föräldrar skilde sig när min lilebror var 1 jag  var 11 syrran 14,
    vi stora hjälpte till jättemycket hemma med städning och tvättning och när vi var små hade hon två barn??
    Plus vår morfar som alltid stälde upp för oss/ henne.
    Aldrig 3 som ska ha hjälp att komma i kläderna alla tre eller som millan säger 3 man ska byta blöja på
    Som tur är är min mormor dö go, hon har själv lika tätt mellan sina tre och har varit jätte orolig på hur jag skulle klara det.
    Hon fick själv en födsels depperition vid sista barnet.

• Ronjas mamma

Slog mig har ni andra också problemmed barn som ritar på allt annat än papper hemma?
    Håller på att bli tokig på alla tuch sträck här hemma har ju precis flyttat och har helt ny målat och ändå har ungarna lyckats måla en massa GRR...
    Tilj jo man gör väll så jag menar glömmer hur hårt det var snart är det vår ture att bara komma i håg det goa

• Ronjas mamma

Skönt att läsa dte inte bara är mina barn som ritar över allt ibland känns det så när maken  kommer hem och tycker att jag har haft noll koll ;-D
    Jo jag vill också hellre ha att mina barn vågar röra sig och leka och smutsa ner här hemma så får vi ha fint när de blir stora.

Linapina kände som dig att vi älskar alla våra barn mmen fan det är jobbigt några dagar och jag blev så glad när denna tråden livade upp och det känns som man kan vara ärlig och inte ett jävla pretto som i många trådar.
    Nej det är ine alltid lika lätt att bara rycka upp sig så är det skönt att det finns en hel tråd men olika kvinnor som förstår hur jag har det, tack för att ni är här varje dag

Förlåt madde´glömde önska välkommen hem var inne och kollade din blog och så glömde jag när jag kom tillbaka, fina foto så fin du blir på bild dessutom och ni såg ut att ha det skönt.

TILJ avundas din trädgård och dina hön smen inte breddgraden

Vi har haft en ok dag lekt massor med plai mais det kan varmt rekomenderas..

• Ronjas mamma

Zirup du skriver som jag tänker jag är heller inte klar vill så gärna en till,
    men maken vill inte fler så om jag inte ska byta ut honom får jag nog vara nøjd

Vi ska vara hemma igen i dag i dag kommer snickaren och muraren sen räknar jag med att viska komma ut är så utråkad på att vara hemma hela tiden.

• Ronjas mamma

Tilj jag tänker också lite på det med SGI eftersom jag mist mitt jobb här til första maj så ville det ju vara smart att få en till så jag fortfarnde kan få samma SGI för jag vet ju att jag blir arbetslös efter,
    och pga av att jag var för naiv så har jag mist min akassa(orkar inte förklara just nu)
    Jag har gett bort massor men sparar favoriterna så vet jag att jag har och bara ska supliera med bodyer om det är att vi får en till.
    Jag är ett år äldre än dig.
    Nå nu ska jag lägga barn..

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)