Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Sommar  du får skaffa en lådcykel med motor i

• Ronjas mamma

haha sommar 4 stk på ett år må sägas vara tätt men tänker också att ibland är det kanske lite lättare eftersom de är på samma åldersnivå.

Vi hade värsta bråken här igår mellan de två stora det resulterade så i bråk mellan oss vuxna eftersom vi inte blev helt eniga i hur det skulle hanteras..

Idag har mellan tjejen rispat upp hela datorskärmen med en sten medan jag var på toa så nu är den helt randig

• Ronjas mamma

Så mysigt med hus madde.
    Vi får inte har djur här var vi bor men här är massor av bra lekplatser så idag har vi hunnit med två påväg hem från förskolan.
    Har precis kommit hem så nu sitter ungarna och  ser mgp jag ska igång med kvällsmat och ordna tvätt.
    Ville bara kolla in eftersom jag bjudit på ett bord och tre barnstolar till lekrummet hade gett ett skambud vilket resulterade i ett svar om att det var hon inte intresserad av
    Kunde ju varit man hade tur ska bli enig me maken ikväll om vad vi vill ge, tyvärr ska vi ut och och ha tag i en ny vagn också efter att vår liggvagn som jag använder mest knäckte ihop här i påsken.

• Ronjas mamma

Vi har inte bil så kan inte riktigt hjälpa de få gg vi har ar det en liten mini bil som inte ens rymmer en barnvagn då sitter jag i mitten bak

Schtajn  från två til 3 tyckte jag var ett jättesteg´, puha aldrig armar nog jag hade maken hemma 14 dagar sen var jag ensam med alla tre och en ny snittad mage det var HÅRT.

Zirup ja det är alltid skoj när man fått något till en bra pris vad det än är..
    Överväger ett lagersalg "weat", barnkläder här i helgen

• Ronjas mamma

Vet inte om jag kom ihåg att skriva att sist vi var i simhallen så var där en mamma asom använde mina tre busfrön som ex på barn som skötte sig bra, tro jag putasde min gloria..

2barnsmamma89 jag får nog säga det jag har tyckt var svårast var så mycket mindre sömn jag får med tre små än 2 små vissa dagar är tunga men nu har vi också valt att ha barnen hemma till de kan börja förskola vi 3 dvs alla tre var hemma til äldsta var 3 och ett halvt när hon fick plats nu har jag så bara 2 hemma hela dagarna och stor går i förskolan 9-14 fyra dagar i veckan.

I dag har vi varit i en stor park och plockat ramslök och skvallerkål, sen gick vi i zoo tyvärr hade maken glömt sitt årskort så det kostade oss 50 kr, men kunde ju inte gå hem igen med barnen.
    Idag var sådan en dag var allt klaffar och känns bra nu sover hela familjen och jag ska strax gå i säng jag också. Ha en bra søndag allihopa.

• Ronjas mamma

Lillairis jag fick tipset när mina två stora var små byta blöja på båda samtidigt och ha alltid skötväskan packad är allt skit hemma kan man stoppa ungarna i vagnen och gå, det er de bästa tips jag fått lever fortfarnde efter den sista

Min stora tjej tömde tvättmaskinen i idag och tyckte vi skullehänga upp tvätten så jo det går snabbt allt för snabbt ibland.

• Ronjas mamma

Stora tjejen är också iväg hade tänkt göra en massa men de 2 små sover på skift i dag nu kryper minsta runt på golvet medan jag satte mig för att kolla lite mail. Får se om jag kan få kollat på våra vagnar i efter middag och tagit foto av dem som ska säljas..

• Ronjas mamma

Hej Wanja. En stor madrass på golævet i vardagsrummet som kan användas om dagen som amme och lekplats, om natten som ekstra säng när någon behöver vara ifred dvs pappa sova, mor och liten, vi använde den också en del vid sjukdom..
    Jag kände på samma vis efter nr 2 och sitter nu och har 3 planlagda barn på 3 år.

• Ronjas mamma

Kikidil så k¨åande jag också med tredje barnet att hun inte fik nog uppma¨ksamhet men det stämmer ju inte helt hon får ju också sina systrars.
    Jag har använt mig mycket av bärsjal så har amningen inte blivit störd varje gång man skulle röra sig

Vi började gå i lekstugor när minsta var 1 vecka dån orkade de stora inte vara hemma mera, vi bor i Kbh här är massor att göra varje dag.

Nå men nu har mellan tjejen fått vattenkoppor så nu är vi igen bundna här hemma dok var förskolan va¨ldigt avslappnade med det så jag fick lov att gå in och hämta stora tjejen med de andra ändå, skönt hade lite stress över hur det skulle lösas.

Idag har jag gjort mini pizzaer, pankakor, pizzasnäckor och gnocchi til frysen här ska barn i förskolan ha matlåda med så det gäller om att vara lite påhittig

• Ronjas mamma

babydoll just nu har jag två barn med vatten koppor så jag känner till det där med att inte ha armar nog,
     just nu kör favorit filmen på datorn och stora tjejen har maken tagit för att lämna i förskolan
     men hela morgonen var det skrik och skrål.

Nu ska jag ringa runt om sjukhus val eftersom stora tjejen nok ska ha opererat sin tumme,
    det sjukhus vi tillhør har 1 års ventetid..

Så har vi blivit klara över att man kan få en kolonilott altså utan hus
    här var vi bor.
    Har bott här i snart 10 år men de ligger så gømt att jag bara upptäckte det för att jag läste det i en tidning om speciella föreningar i hureshus
     Hoppas vi kan få en det kunde vara så skoj,
     svärfamiljen har många gg erbjudit os en del av deras trädgård men orkar inte cyla dit flera gg i veckan..

I dag ska vi bara handla och se om vi kan få bakat lite potatiskex de brukar vara populära.

Ha en bra dag allihopa

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)