Inlägg från: tilj75 |Visa alla inlägg
  • tilj75

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Wanja, vad skönt att du mår bättre =)

ag har varit på cirkus med pojkarna. Jättetrevligt och roligt. Men Jack satt och tjatade och frågade, när är det slut, när ska vi åka hem osv... Men det var en mycket trevlig kväll med en kär vän och hennes pojk.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • tilj75

Barn borde lära sig klockan!

Skrattande

• tilj75

Nja, jag tror inte på sånt, känns lite som om de läser av människan och gissar hej vilt. Fast jag vill inte säga helt säkert.... tänk om...

Med jack var jag jättenoga med saltet och han fick inte äta vår mat förrns han var kanske ett, kokade ofta samma till honom fast utan salt. Jonatan var jag försiktig med i början och försökte laga vår mat med mindre salt. Tvillingarna har ätit vår mat sen de var sex månader, försöker att inte salta för mycket men jag låter inte bli att salta. Tvillingarna började med smakportioner när de var 3.5 månader. Till dem pureade jag inte maten länge heller, de fick samma som oss skuret i småbitar. De åt ju inte allt vi åt, ibland kokade jag barnmat till dem. Alla fyra har fått burkmat nångång ibland när vi varit bortresta eller ute.

Har precis satt mig i soffan efter ett städrace. Dammsugit och skurat golv och fixat yoghurt, planterat lite plantor, pratat med J och hans tjej som är hemma över helgen. Helt slut. Ska sitta här ett liiiitet tag och sen ska jag sova, är fortfarande förkyld.

Trevlig helg alla!

• tilj75

Å nej vad jobbigt Wanja. Jag har tack och lov ingen erfarenhet så jag har tyvärr inga råd alls. Tajma barnen så de sover samtidigt på dagen är väl mitt enda tips. OM du får chansen så SOV, passa inte på att fixa med annat som ligger efter. Prioritera sömnen! Allt annat kan ju faktiskt vänta.

• tilj75

Hej, ville bara trilla in och önska trevlig valborg. Jag hoppas att jag orkar åka till nån brasa med ungarna ikväll. Vi har inte varit med dem tidigare så det skulle vara kul, men jag har en förskräcklig huvudvärk så jag vet inte om jag orkar. I lördags var vi på veteranbilsmarknad. Det var trevligt och killarna var så duktiga, ingen sprang bort i år tack och lov. Vi hade västar på dem så vi såg dem bra. Förra året så stack jack och vi hittade honom väntandes vid bilen, men vi hann bli riktigt oroliga. Jag gjorde av med hela 35 kr! =) Två monstertrucks och två ryggsäckar, jag äääälskar loppis.
    Vi skulle ha fixat med verandabygget i helgen men Mikas rygg är sämre så inget blir gjort, det är jag som ska bygga men jag behöver ha honom med. Speciellt eftersom jag annars får hjälp av fyra små hjälpredor. Jaja, en annan gång.

• tilj75

Wanja, ikeas barnfåtöljer kostar väl 200-250? de är ju himla fina tycker jag. Önskar att jag hade såna till ungarna. (varsin). Men då skulle jag ha fåtöljer i hela vardagsrummet =)
    Det kommer att gå bra när mannen börjar jobba. Du kommer att fixa det. Allt kanske inte blir som man tänkt sig men det brukar bli bra iaf.

Zargenta, grattis till plusset.

• tilj75

Jag har aldrig varit bra på det där med sjal, försökte några gånger men trodde att jag skulle tappa bebbe i golvet. Som tur är har mina killar gillat att ligga i vagnen. =)

Välkommen loncelot =)

• tilj75

Oj, Miloxan, det låter jättejobbigt. Sover ettåringen på dagen? Passa på att sova då? Vid vissa tillfällen under mina graviditeter har jag varit så trött att jag har somnat vid minsta chans. Har du något barnsäkert rum där du kan ha madrasser på golvet och kunna vila samtidigt som ettåringen leker? Grindar är en superbra uppfinning enl mig.
    OM du får chansen att sova så SOV, försök inte komma ikapp med annat, prioritera sömnen framför allt. Allt annat kan vänta, försök laga mat som går snabbt att tillaga. Kan de äldre barnen passa ettåringen nånting? Ibland räcker det med att slumra på soffan i samma rum för att komma ikapp lite, de äldre väcker dig när det behövs?

• tilj75

Hej alla, hoppas ni har en trevlig helg allihopa. Idag är maken på benen så vi ska ut snart och försöka börja med altanen. Bara jag får hjälp med stommen så kan jag skruva resten själv sen. Nu sitter jag med en tallrik ägg och bacon. Mums!

• tilj75

hehe, satt i godan ro och surfade runt lite, barnen var faktiskt tysta i säkert fem minuter, vilket resulterade i att jag höll på att glömma mjölken på spisen, 8 liter höll på att koka över men jag hann i sista sekund. ska nog lägga bort datorn nu =)

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)