Inlägg från: tilj75 |Visa alla inlägg
  • tilj75

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

maybe 2501, även om det tar timmar i början och det blir mycket bärande tillbaka till sängen så är det ju värt att ta fajten. Kan ni vara två så kan ni ju bytas av. Det är ju värt att kämpa lite för att få lugn och ro på kvällen. Men det gäller väl att komma överrens om hur ni ska göra och bestämma er att följa det hur lång tid det än tar. Mina 2½åringar sover fortfarande i spjälsäng så jag har inte tagit den fajten med dom ännu.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • tilj75
    Miloxan skrev 2012-07-12 16:05:41 följande:
    bra och bra....det är ingen som vill rekommrndera att behandla en 2½ v bebis....alla medel är från 6 månader. Så det kanske blir att ta till sabadillättikan!
    har bebis mycket hår? Kanske räcker att bara luskamma?. Jag hade nog rakat men mina pojkar har iofs inte haft så mycket hår i början.
  • tilj75

Hej, hur mår alla? Jag är helt slut. Grannen med dotter (som har autism) har varit här hela dagen, jätteintensivt men trevligt. Tyvärr började det regna och åska och hagla lagom till lunch och sen var vi inne. Full kaos =)
    Nu borde jag packa för helgens tripp men måste sitta och vila lite först. Jag har dansat och hoppat och lekt och lagat mat och mellis och middag och disk och, låt mig tänka, typ 11 kissbyxor. Det är jobbigt att kissträna och det blir ju inte enklare av att de är två på en gång. Men har haft en trevlig dag, hoppas i oxå haft det trots datumet =)

• tilj75

Zirup, tror inte det är nån idé att du svarar henne, tror inte hon läser här, bara gör reklam =)

Hej alla, hur mår ni? Jag mår jättebra fast trött. Har varit på kalas i lördags, min faster fyller 70, och det var väldigt trevligt och kul att träffa kusiner och nya barn och alla. Sen åkte vi till min bästa vän och sov där. Söndagen blev en sån där riktigt bra dag. F körde oss i traktorvagnen till deras badställe och ungarna badade och vi grillade korv, på eftermiddagen plockade vi blåbär och kantareller och på kvällen rensade vi och drack vin (eller saft för mig då). Kom hem idag på eftermiddagen. Glad men trött =)

Idag har jag nattat Kevin utan blöja, han brukar vara helt torr på morgonen så nu har han slutat med blöja. Tim är lite efter och har blöja fortfarande men provar kissa på toaletten om jag hjälper honom. Vi får väl se hur det går. Tvättmaskinen går varm.

• tilj75

Frumadde, jobbigt att du är sjuk, hoppas det blir bättre snart. Min bror har oxå chrons, eller de tror att det är det, han har fått påse på magen nu och mår väl ok för första gången på flera år. Har åkt in och ut på sjukan i flera år.

Jag har en volkswagen caddi maxi life. Den är suverän. Sju sittplatser och gott om utrymme. Men den är mycket mindre än chevan jag hade innan så den saknar jag, men den var så himla dyr i drift. Men det va en v8 i den så den va lite kul att köra. När jag var gravid med tvillingarna så bytte jag min Harley Davidsson mot den chevan. Insåg att det inte skulle bli så mycket åka av längre.

Jag åker aldrig kommunalt. Jag åker bil. Jack har åkt tunnelbana en gång i sitt liv och det var när hans morfar tog med honom på utflykt i början på sommaren. De andra har varken åkt tåg el buss.

• tilj75

Miloxan, jag hade extra spjälsängar och resesängar här och var som jag bara kunde stoppa ner bebis i för att inte snälla storebröder skulle råka hoppa på bebis. Tvillingarna lärde sig dessutom att sova i vilket oväsen som helst för brorsorna lekte ju alldeles bredvid.

Sol idag på fm, skönt så ungarna fick bada lite. Men nu åskar och regnar det igen. Har planterat och fixat lite i trädgården, städat lite inne men mest suttit och fikat =)
    Nu ska vi äta fläskpannkaka och sen ska jag göra yoghurt och vika tvätt. Blä! Gillar inte alls att vika tvätt, det blir alltid alldeles för stor hög innan jag tar tag i det.

• tilj75

Karlar kan ju driva en till vansinne ibland. Om inte barnen lyckas göra en galen så lyckas karln! Jösses, när man ringer för att få stöd och får knäppa konstiga kommentarer. Been there, done that!

Mariechen, håll ut! Det går över. Det är en fas! Du orkar! Ta ett djupt andetag!

Jag är helt slut. Satt uppe med grannen igår tills klockan var nästan tolv. Hon drack vin för oss båda =)
    Har tvättat hela balkongräcket med målartvätt och målat två sektioner med första strykningen (bara tre kvar och andra strykningen), sågat ner ett träd som var i vägen och brottats med griniga bråkiga övertrötta barn. Det finns nackdelar med stora hus från artonhundratalet =) himla mycket som ska göras.

Kevin är så duktig och är helt utan blöja nu, har inte missat med kisseriet en enda gång idag, men tyvärr så har han inte kontroll över bajset.

Hoppas alla har haft en bra dag idag. Det har vi, det har varit mest sol och Jack har badat i poolen.

Jag fattar inte varför folk ska lägga sig i! Vad jag eller nån annan gör med sina barn ska väl de skita i. Tror folk att man brottas med sina barn i affären för att man tycker det är kul eller?

• tilj75

Äsch, det blev en halv uppsats men här kommer lite till =)

Maybe2501, vi hade en chrysler före chevan och den är jättebra. Stor och rymlig inuti, lättkörd. Tyckte inte alls den var svår att parkera. Provkör den! Tycker inte den är för stor för tre barn. Min granne köpte min efter mig och hon har två barn och stormtrivs med den.

• tilj75

Läser och känner så väl igen mig. Får man kasta ut dem genom fönstret? Mina ungar kan vara hur goa som helst och i nästa sekund bryter helvetet lös. Tim och Kevin har börjat slåss på riktigt. Tidigare idag låg de på gräsmattan och brottades om en pirra, det låg två pirror precis bredvid dem men de skulle ha samma. Men de är väldigt gulliga när de leker tillsammans, de leker ofta pappa och bebis, har svårt att hålla mig för skratt när den ena ska försöka prata med pappa-röst och den andra piper och är bebis. Det kan de leka alla fyra oxå ibland.

Jonatan har åkt iväg med maken så just nu är det ganska lugnt här hemma, bara tre barn, Jack läser kalletidning och t & k bygger lego. Har ingen lust att göra mer idag. Men kanske borde fixa nån middag.De ska ju liksom ha mat alla dagar. Flera gånger om dagen. Nu kom åskan och regnet hit.

• tilj75

Vi brukar säga att vi ska lägga ut dem under bortskänkes på blocket =) Ibland är de billiga. Jag tror att det är sunt att kunna skämta när man har det jobbigt och det känns som om hela livet är ett kaos.

Idag målade jag en sektion till på balkongräcket och sen började ett diagonalt skyfall som tvättade bort all färg. Snyft! Helt ogjort arbete. Och ungarna ville inte alls samarbeta så det tog en evighet att måla. Ibland blir jag så less.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)