Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
Ronjas, hoppas du mår bättre, jösses vad du hunnit med!
Välkommen Sharkdiverswife
Jose, haha, det är jag som håller på med höns och kycklingar. Just nu håller vi på att bygga ett nytt större hönshus (i uthuset) och bygger om det gamla mindre rummet till en gårdsbutik. Ska skaffa fler höns och sälja ägg. Sylt, marmelad, lite produkter från vänner, ska försöka hitta nån keramiker i närheten. Lite sånt.
Tar tacksamt emot idéer och förslag.
Ska försöka hinna med att sticka lite sockar kanske... Men tiden räcker ju inte till till allt man vill göra.
Appropå höns så ligger en av mina hönor (Luigi) på ägg och de ska typ kläckas idag. Jättenervöst! Och så har jag lagt nya ägg i kläckaren. Hoppas att mina ungtuppar har lyckats "göra sitt jobb" så att äggen är befruktade, det är mina egna ägg. Har två lite större kycklingar som fick flytta från egen bur till hönshuset igår. Verkar ha gått bra, de var pigga och glada nu i morse iaf. Sorry tjejer om jag tjatar om helt ointressanta saker. Kanske borde skriva en blogg....
Jose, kan du prova om lillan sover bättre nån annanstans? Typ i vagnen, babysittern, mörkt, ljust, annat rum, musik. Har tyvärr inga bra förslag.
Hos oss sover Jack i eget rum, Jonte på soffan i vårt sovrum eller i makens säng när han sover nere (kan inte gå i trappan för ryggen), tvillingarna sover i samma rum. Måste nog snart göra en rockad och byta rum, makens son har flyttat hem igen och måste nu gå genom tvillingarnas rum för att komma till sitt (nuvarande gästrummet). De vaknar när han går upp tidigt och om han ska stanna ett tag så vill jag att han ska ha ett eget rum och inte bo i gästrummet.
Nä nu ska jag sätta fart, ha en bra dag!