Inlägg från: tilj75 |Visa alla inlägg
  • tilj75

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Nu har jag varit på väg in i duschen sen i morse. Har fortfarande inte duschat. Har burit sten och skyfflat jord och byggt en rabatt, i hällregn. Lekt tafatt, i hällregn. Vattnat blommor, i hällregn (i växthuset). Man blir äckligt svettig i galonisar, i hällregn. Nu river pojkarna övervåningen och jag har hunnit dammsuga och skura alla golv på nedervåningen, städat bort alla mattor för nu är sommaren här.
    Nu ringer mamma så det blev ingen dusch nu heller.....

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • tilj75

Hur går det ronjas mamma? Degas det för fullt? Här har tvillingarna fått favoritlunch (havregrynsgröt) och ligger nu i varsin fåtölj och kollar film. J och J är på dagis, näst sista dagen idag, bara en dag nästa vecka, sen är det sommarlov. Ska både bli skönt och jobbigt att slippa dagis. Det är ju skönt med avlastningen och bara ha två trotsiga barn hemma, men jobbigt att passa tider och lämna barn som inte vill bli lämnade och inte kunna åka som man känner för det. Ungefär varannan gång vill inte Jack stanna på dagis och varannan Jonatan. Men jag vet ju att de blir glada på en gång bara jag har gått men det är ju ändå jobbigt. Undrar hur det ska bli i höst när alla fyra ska lämnas.
    Nu ska jag försöka få nåt gjort. Det har iaf varit uppehåll länge nog för att jag skulle hinna med att klippa gräset på fm (eller iaf en liten bit=)

• tilj75

Camillas. Sluta ha dåligt samvete! Det är bättre att njuta av att man sitter och latar sig när man ändå sitter där. Stöket och disken och tvätten finns kvar, den väntar. Försök vila så mycket som möjligt (det vanliga du vet...). Det är inte så långt kvar, du orkar ett tag till!

• tilj75

Camillas, jag hade definitivt köpt en spjälsäng till. Mina små är 2.5 och har fortfarande spjälsäng. De har inte fattat att man kan klättra ur ännu. De kommer att få ha dem tills de inte får plats =)

Haha, jag brukar "köpa" duschar av N istället, hon är superduktig med barnen (Mikas dotter, 17 år). Men jag vill inte att hon ska tänka att hon får passa hela tiden. Hon brukar hjälpa till ganska mycket med barnen men å andra sidan så slipper hon allt annat hushållsarbete. Hon väljer hellre att leka med barnen än att plocka i diskmaskinen eller duka av bordet eller hjälpa till med städning. J (Mikas son, 21) var tvärtom, han lekte nästan aldrig med barnen och hade bestämda sysslor hemma istället. (men han brukade ge mig sovmorgon ibland och det kan jag ju sakna).

Jag har inte vågat åka till simhallen med mina killar. Är rädd att jag ska tappa bort någon.

Minimillan, jag är inte gravid (tror jag) men jag hoppas bli =)

• tilj75

Trist att ni är sjuka igen Madde. Här är det full fart. Tårta idag här hemma för skolavslutning och dagisavslutning. All pojkarna studsar studsmatta med storasyster och hennes kille just nu. Smet åt mig några min framför datorn. Har varit och storhandlat med tvillingarna idag och kom på nu att jag glömt att äta på hela dagen.
    Ha det gott alla!

• tilj75

Zirup, vilken rolig idé, vad söta!

Idag har jag haft besök av min låtsasmamma, pappa hade jobb i närheten så hon följde med och hälsade på. Trevligt med besök. Har annars planterat lite och fixat lite, städat. Åker till mamma på tisdag så borde börja fixa husvagnen. Ungarna har fått varsin av kycklingarna till deras egna.
    Jacks är vit och gulspräcklig och heter Blixten
    Jontes är vit och svartspräcklig och heter Sally (den blå bilen...)
    Tims är brun och vitspräcklig och heter Bärgaren
    Kevins är brun med vita ben och heter Domaren

Gissa favoritfilmen???? Skrattande

• tilj75

Tja, varför inte ta en tripp till akuten så här på kvällskvisten. Kom precis hem med Jack. Jonte lyckades kasta en sten rakt på hans överläpp. Åkte in för säkerhets skull, men det var ingen fara. Bara en väldigt blodig trasig läpp och tandkött. Vilken tur att det inte var mycket kö, tog bara ett par timmar.
    Trevlig kväll alla!

• tilj75

Hej alla, superstressigt här, packar inför husvagnssemester hos mamma i jämtland. Fast idag har jag bara farit runt som en galning i trädgården och planterat allt som måste planteras innan jag åker. Ungarna har roat sig själva. Nu är deras storasyrra och storebror ute och hoppar studsmatta med dem, jag äter lunch. Ska fortsätta packa alldeles strax. Jacks läpp läker jättebra tack och lov.

Ha en jättetrevlig midsommar allihopa, vet inte om jag har internet där uppe, blir borta 2-3 veckor. Javisst, får inte glömma att packa garner och handarbeten, ingen tv och inget internet kräver handarbeten =)

• tilj75

Hej allihopa =)

Är tillbaka från semester, ska läsa tillbaka lite och kolla hur alla mår. Själv mår jag bra och ungarna är lika galna som vanligt =)
    Just nu njuter jag av att kunna spola kallt vatten i kranen, mycket vatten utan att det tar slut och att ha många rum, tvättmaskin, elektricitet!
    Skriver mera imorgon.
    Kram!

• tilj75

Vilken underbar bild Zirup!

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)