Inlägg från: MiniMillan2011 |Visa alla inlägg
  • MiniMillan2011

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Ok, då ska det nog gå å få i sej iaf... Har haft normala värden innan men senast va det 9, nått å då bestämdes det att glykosbelastning skulle göras...har bara haft ett som är högt så hoppas att det bara var ett snespel från kroppen

• MiniMillan2011

Tack för att ni svarar :)
    Är bara farfar å morfar som har åldersdiabetes så det är nog ingen ärftlig faktor ;)
    Tråkigt att bm målar fan på väggen i onödan...alltså e ju givetvis inte bra om jag har det men hon fick det att låta skit farligt...
    Fick man veta resultatet direkt efter glykosbelastningen?

• MiniMillan2011

Det var ju bra å slippa fundera på vad testet visade å få veta direkt! Ja en macka får det bli! Hoppas bara jag inte blir allt för otrevlig mot dem ;)
    Hoppas det räcker med å lägga om kosten om det nu är diabetes...motion är lite svårt med lite foglossning ... Å båda tidigare gångerna så har det varit risk för förtidig födelse så med ettan va det sängen som gällde från v 32-36. Å med lillan va det vila å ta det lugnt från 33 dock inte sängläge så motion har inte varit att tänka på de gånger heller...

• MiniMillan2011

Då har man druckit den slibbiga vätskan å tagit stick i fingrarna...5,2 innan å 6, nått efter å det var väl hyffsat eller?? Hon fick tydligen inte säja mer än va värderna va inte vad de innebar det va tydligen tvunget att bm talade om det... Nån som har koll?

• MiniMillan2011

Jag väntar ju min tredje nu...kommer skilja 2 år å nio månader om vi håller oss till utsatt tid...så nu börjar jag ju undra vad jag gett mej in på...när jag läser här ;)

• MiniMillan2011

Tilj: härligt att du har en så mogen :) pappa som kan ringa å be om ursäkt!
    Här är tvåan fortfarande oönskad...inget grattis eller nått...av svärmor å trean...inga kommentarer öht...tror hon tror att om hon ignorerar trean så kommer den inte...
    Å jag som hoppas på en tjej denna gången med så att det så småningom kan bli en fyra ;) annars säjer mannen stopp.

• MiniMillan2011

Här pottränas storasyster 2,5 går bra tycker jag...helt torr vissa dagar kissar ner sej andra dagar men bajset har hon koll på så hoppas hon är torr tills bäbis kommer i oktober.
    Å lillasyster 1,5 vill gå på potta då å då nu med så det är ju en bonus :) kissar nån gång per dag på potta eller toa :)

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)