• Anonym (ARG)

VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?

Jag bor i en villa i centrala delen i en liten ort. Vi har trädgård utan staket, men ungarna håller sig på tomten ändå. Jag fick för 2 månader sedan en liten bebis till, så jag är mammaledig.

Problemet:

En av mina grannar som bor i ett litet familjelägenhets hus rätt över gatan har småbarn och en SCHÄFER. Personen har haft hunden sedan valp och nu har det gått 3-4 månader så hunden är stor. Allt har vart lugnt tills h*n skaffade hunden, eller tills 2 månader sedan när hunden börjat skälla på saker och ting. Detta iriiterar mig.
    H*n är ofta ute med sin hund och ibland så reagerar hunden på andra hundar, precis utanför vårt hus!!
    Ägaren säger nej eller nonchalerar hunden och går vidare, med hund och barn. Så gör man INTE.  

Ser ibland ut genom fönstret och hunden reagerar mot katter och skäller på deras bostadsparkering, vad säger dennes nära grannar?

Idag fick jag nog, ägaren och dennes hund tränare skulle göra nån övning på deras parkering, dvs utanför vårt hus. Min lilla ligger i vagnen utomhus och sover.

Denna äckliga hund börjar skälla under övningen och håller på i evighet, enligt mig. Sedan går då paret och hunden fortsätter att gny och skälla. Jag blir arg och ryter ifrån att dem väcker mitt barn som ligger utomhus och sover.
    Vart kan jag anmäla detta jäkla liv?           

• Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?
  • Romantik
    h8him skrev 2011-09-16 17:47:19 följande:
    Nu skrev du minsann fel.. SCHÄFER ska det stå. Flört

Klart ts är upprörd över att det är en SCHÄFER! ALLA vet att SCHÄFRAR är livsfarliga hundar som man absolut inte kan lita på. De brukar avsky barn också...
  • Anonym (ARG)
    Frökenfrågvis skrev 2011-09-16 17:48:23 följande:
    Vad får dig TS att du verkligen måste "skrika"(caps) ut rasen på hunden? Det kunde ju likagärna ha varit en golden retriver för bövelen!

Att du kallar hunden äcklig visar ju vilken nivå du befinner dig på. Du får ju för sjutton ta och tänka till att det är UPPFOSTRAN som krävs av ägarna. Jag anser att man kan jämföra hundar med barn ibland, barn utan uppfostran kan bete sig åt helsicke, likaså hundar.

Jag har själv två schäfrar, skäller ALDRIG om jag inte kommenderar. Går fint i koppel och jag har lydnad på dem. 

Det hjälper inte att du skriver på ett forum, ta kontakt med länsstyrelsen istället om du anser att denna hund är en varfylld böld.

Skall kontakta dennes hyresvärd ( som kan införa hundförbud) i dennes lgh samt kommunen på måndag. Måste finnas fler grannar än jag som stör mig på denna ägare
  • h8him
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 18:00:33 följande:
    Skall kontakta dennes hyresvärd ( som kan införa hundförbud) i dennes lgh samt kommunen på måndag. Måste finnas fler grannar än jag som stör mig på denna ägare
    Bor du i Danmark? Förvånad

Varför skrev du inte det i trådstarten?
  • Moonis
    Tror du verkligen dom inför det bara sådär för att du klagar Tror ärligt dom kommer skaka på huvudet när dom hör att det handlar om högst tio minuter.
  • Lelle87

Men gud en hund hatare.. Hoppas du inte får några barnhatande grannar för då kanske dem anmäler dina barn oxå... 

• Anonym
    Du vet att dem inte kan göra något för dem boende grannarna... dem kan batra hindra nya att flytta in med hund eller skaffa hund men dem hundarna som redan bor där får så fint bo kvar...
  • h8him

Ts, jag glömde tala om för dig att inte ens i Danmark är SCHÄFER en ras som det är förbud mot i vissa lägenheter.

Det är nog lika bra att du vänjer dig och lär dina barn att vara trevliga mot den lilla valpen!Solig

• Lady without tattoo
    Har du någon gång blivit skrämd av en hund? Det kan du söka hjälp för.
    Yrke: Leg pratkvarn
  • Anonym (ARG)
    h8him skrev 2011-09-16 18:06:17 följande:
    Ts, jag glömde tala om för dig att inte ens i Danmark är SCHÄFER en ras som det är förbud mot i vissa lägenheter.

Det är nog lika bra att du vänjer dig och lär dina barn att vara trevliga mot den lilla valpen!Solig

Mina barn får inte gå nära den hunden.

Bor inte i Danmark.
    Är inte alls hundrädd.  
Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?